Fizička aktivnost i zdrava ishrana

Kako da izaberete odgovarajuću aktivnost i način ishrane

Fizička aktivnost i zdrava ishrana

Da li vam se često događa da vas neko savetuje ili da čitate kako je tamo neka fizička aktivnost najbolja za mršavljenje ili za zatezanje / oblikovanje , a vi baš nešto i niste ljubitelj te aktivnosti. Da li znate da ne postoji vrsta treninga ili način vežbanja koji univerzalno odgovara svima. Pa tako uopšte nema opravdanog razloga da sebe primoravate na aktivnost koju ne volite, a da to radite samo iz razloga što ste tamo negde pročitali da je ona najbolja. Uvek treba da pođete od svog unutrašnjeg osećaja i da odaberete onu aktivnost u kojoj ćete zaista uživati.

Svako od nas je drugačiji, svačije telo je drugačije građe, svačija ličnost je jedinstvena. Neki ljudi vole da trče, neki bi samo dizali tegove, treći bi radili samo yogu. Ne postoji diskriminišuće pravilo kada je u pitanju izbor aktivnosti. Ono što jeste najbitnije je da vama aktivnost koju izaberete prija i da uživate u njoj, da vas čini zadovoljnima, pa čak i da ako vam je teško ili naporno, ipak pronalazite neku korisnu vrednost iz iste.

fitt nada

Ako ne voliš nemoj ni da radiš

Ono što je važno da svi shvatimo jeste da moramo da budemo detektivi svojih misli i želja. Niko vam ne može reći niti zna da vam kaže npr. ti si odlična za trčanje tebi stoji aerobik a tebi leži plivanje. Treba sami da isprobavate i pronađete aktivnost koja vam prija i što je najbitnije, da nađete onu koja će vas motvisati da je dugo dugo upražnjavate. Tako da ako vam se ne dopada nemojte da je radite, a opet kako znate da vam se ne dopada ako je niste probali? 🙂 Probajte sve, pronađite nešto što vama prija. Ne volite zagušljivi fitnes? Radite vežbe kod kuće, kada je lepo vreme, park je još bolji. Bole vas noge od kardio trake? Trčite u šumi, u praku. Uvek postoji više varijanti nekog vežbanja.

Instant rešenja su instant rešenja

Svaka dijeta za koju postoji vremenski rok primene, tipa: „Pet kilograma manje za 15 dana“ je loša iz razloga što 15 dana ni približno nije dovoljno da se izgradi svest i navika o boljoj ishrani i uopšte režimu, a da ne pričam koliko je fiziološki nemoguće redukovati masno tkivo u tom obimu za taj vremenski period. Lakši jeste na vagi, ali jer je otišla voda a ne mast. 😉

Dijeta – zdrav način ishrane je jedna dugoročna i celoživotna filozofija koju treba svi da primenjujemo, a ne 30 dana se prežderavam a onda 5 dana sam na detoxu i kao balansiram. Jedino što balansirate jeste mentalni balans u vašoj glavi i što sebe zavaravate da se pored „zagađivanja“ vi i čistite. Ne postoji stvar koja može da čisti i neutrališe dejstvo loše ishrane većim delom vremena. A isto tako i ta hrana nas ne zagađuje kao što nas ubeđuju, jer je naš organizam podešen da se samostalno prilično dobro čisti od svega što unesemo u njega. Jedino što treba da radite jeste da pokušate da u svakom obroku unosite nutritivno kvalitetnu hranu i da se iz dana u dan sve bolje hranite.

Ideja za zdrav rucak

Zdrava ishrana nije dosadna, naprotiv vrlo je zabavna

Šta je mnogima asocijacija na zdravu ishranu? Piletina i brokoli i poneka jabuka i tako svaki dan uz naravno zeleni čaj. Pored piletine postoji toliko drugih izvora proteina, kao što ni brokoli nije jedino povrće a ni jabuka jedino voće. Ne znači ako je trenutno trend brokolija i svi ga jedu koji su kao na dijetama, da se jedino od njega mršavi i da jedino to povrće treba da se jede. Sve povrće i sve voće je dobro i ima svoje kvalitetne i nutitivno bogate aspekte. Isprobavajte nove recepte, novu hranu, nove kombinacije ukusa. I da! Koristite začine u pripremi jela.

 

Uživajte u životu, nemojte robovati trendovima.

Nada 🙂

 

online fitnes coaching