Ishrana 03.11.2020.

Kako da se ne uplićete u razgovor o ishrani i broju kilograma

Hrana nije zamišljena tako da bude izvor lošeg osećaja. Trebalo je da bude samo izvor energije, nešto što nam koristi, a ne odmaže. Međutim, činjenica je da danas to nije baš tako.
Pritom ne mislim samo na fizičko (gojaznost, preterana mršavost…) i psihičko (poremećaji u ishrani, emocionalno prejedanje…) već i na socijalni momenat.

Nekada je politika bila najosetljivija tema, a sada mi se čini da je polemika o ishrani još gora.
Svako ima neku svoju teoriju, što samo po sebi ne bi bilo problem, da jedni druge ne pokušavaju da uvere da su baš oni u pravu i vrlo lako se sklizne u pametovanje drugima o tome šta treba da jedu i kako da žive.

Da ne govorimo o posramljivanju na osnovu toga ko šta jede, o procenjivanju tuđe vrednosti u odnosu na to na koji način se hrani i slično, a sve to može biti pogubno. Posebno za nekoga ko već ima poremećen odnos sa hranom ili čak i poremećaj u ishrani.

Ukoliko ste među onima koji ne žele da se prepiru sa drugima po pitanju hrane i na kulturan način „zaustave“ polemiku o tome, ovo je tekst za vas. 😊

NAŠALITE SE
Kada vidite da je neko ozbiljan u nameri da počne da nameće drugima svoje stavove o ishrani i svoj način ishrane, možete pokušati da prekinete to šaljivim komentarima poput „I ja sam na dijeti, ne jedem ništa što je otrovno“ ili šta vam već padne na pamet, a bude u skladu sa situacijom. Naravno, važno je da ton zaista bude smešan, a ne sarkastičan, u suprotnom ćete samo započeti svađu.

JASNO STAVITE DO ZNANJA ŠTA JE VAŠ STAV, UZ POŠTOVANJE TUĐEG
„Poštujem svačiju odluku da jede šta želi i kako želi, ali isto tako i ja pratim svoj osećaj i ne volim da mi drugi nameću šta je bolje za mene.“ Ponovo kažem, važno je da to bude na kulturan način izrečeno, bez drskog tona u pozadini. 😊

MENJAJTE TEMU
Kada vidite da ništa ne pomaže, jednostavno postavite pitanje na neku drugu temu.

„Da li ste bile u novom tržnom centru, baš mi se dopada ta i ta radnja…“

„Nego, kako ti je na poslu? Koliko trenutna situacija utiče na sve? Kod nas je ovako i onako…“

Prosto nađite nešto o čemu biste radije pričali ili vas bar malo manje smara od priče o hrani. 😊

ISPRIČAJTE SVOJE ISKUSTVO
Ukoliko vam je ipak u redu da nastavite priču o hrani, učinite to na neosuđujući način, čak iako vidite da druga strana možda burnije reaguje.
Recite kakvo je bilo vaše iskustvo sa dijetama i određenim uverenjima koja ste menjali, šta ste mislili tada, a šta sada, šta ste naučili i slično. Svakako, važno je da procenite situaciju, odnosno osobu sa druge strane, kako biste znali da li će vas uopšte čuti ili je cilj samo da nađe način da vas uveri da zna bolje.

Iako bi definitivno najpogodnije bilo kada bi svi čuli „Zaista ne želim da pričam o tome“ i shvatili to na uljudan način, nekada su ove prečice poput promene teme, znatno bezbolnija opcija. 😊

Ipak, sam razgovor je ovde najmanji problem, mnogo je značajnije ono što takvi razgovori potencijalno mogu probuditi u vama. Zato, evo nekih uopštenih predloga i stvari na koje možete obratiti pažnju. 😊

* Radite na sebi.
Pod tim mislim na vežbanje sopstvenih reakcija na tuđe komentare koji mogu biti okidači.
Budite svesni da svako ima svoje procese u glavi i da ne treba sve da shvatate lično.
* „Isplanirajte“ svoju reakciju.
Sigurno je da nekada znate šta vas čeka u određenoj situaciji sa određenim ljudima. Tačno znate da će se pokrenuti ta tema i da vam neće biti prijatno. Zato ne bi bilo loše da unapred „isplanirate“ kako ćete tada odreagovati, umesto da reagujete impulsivno.
Recimo, da prvo udahnete, da se sklonite od situacije, da date određeni komentar koji će prekinuti priču (kao u prethodnim primerima) i slično. Bitno je da rezultat bude takav da ne padate u vatru. 😊

Ukoliko pak ništa ne pomogne i vi se na kraju osećate loše, uzmite u obzir sledeće…

TUĐI KOMENTARI NISU ČINJENICE
Iako mogu da vas povrede jer su izrečeni od strane ljudi koji su vam možda važni, to ne znači da je tačno sve što kažu. Prihvatite da vas povređuje to što govore tako, ali nemojte prihvatati njiove reči kao nesumnjivu istinu.

PODSETITE SE ZAŠTO MISLITE DA JE VAŠ STAV OK
Sigurna sam da imate bezbroj razloga zašto ne želite da komentarišete tuđu ishranu i tuđ fizički izgleda. Sada se podsetite toga i postaće vam bar mrvicu nebitnije to šta su drugi rekli. Na kraju dana je najvažnije ono što vi mislite.

POSTAVITE SEBI PITANJE
Zašto me je ovo pogodilo? Šta iz ove situacije mogu da naučim o sebi?

VODITE DNEVNIK
Svaki put kada vas određene stvari izbace iz takta, imaju veze sa vama. Da nemaju, nikakav tuđi komentar vas ne bi toliko dotakao.
Zapitajte se da li možda i vi nekim delom sebe verujete u to, da li vas pogađa sam komentar ili što je došao od određene osobe, da li možda vi niste načisto sa svojim stavom, pa vam je jako važno da se svi slažu sa vama… I tako dalje.

Nadam se da će vam današnji tekst bar malo pomoći, a svakako mi se uvek možete javiti za pomoć oko ishrane. 😊

Uživajte do narednog čitanja,

Nada 😊

 

 

 



FITT Individualan plan ishrane uz koji najlakše i najefikasnije stižeš do željenih rezultata.

Ne savetujem vas kako da gladujete ili izbacujete liste namirnica iz ishrane, ne učim vas da kupujete šejkove ili preparate da biste postigli željeni izgled. Ne učim vas da je hrana zdrava ili nezdrava, kao ni dobra ili loša.

Učimo kako da na osnovu ličnih potreba, želja i ukusa sami sebi u budućnosti kreirate idealne obroke i vodite svoju ishranu na način na koji se najbolje uklapa u vaše potrebe.