Nije u pitanju primamljiv naslov sa razoračavajućom porukom da morate zauvek promeniti životni stil, u današnjem tekstu vam zaista odgovaram na konkretno pitanje.
Kao što pretpostavljate, nije retkost da u inboks dobijem poruku poput „Kako da najbrže skinem stomak i smršam nekoliko kilograma za dve nedelje, tada mi je važan događaj?“

Većina gojaznih osoba je bar nekada imala ovakvu situaciju. Iako je svakako najbolje rešenje trajna promena navika, nekada događaj bude posebno važan i bitno nam je da se lepo osećamo i lepo izgledamo.

Hajde da krenemo sa činjenicama, na konkretnom primeru.

Nedavno mi se javila devojka kojoj je jako bitno da na jednom događaju za dve nedelje izgleda dobro, a trenutno ima previše sala na stomaku, takozvani šlauf. Previše se ocrtava na haljini i ne dopada joj se kako sve izgleda.

Činjenica je da nema vremena da izgubi ne znam koji višak telesnih masti, kod osobe koja nema veliki broj kilograma, kilogram nedeljno je neki prosek. Sve što se preko toga izgubi, obično je višak vode koja se zadržala u organizmu.

Činjenica broj 2 je da za 2 nedelje ni u kom slučaju ne može nestati kompletan višak masti oko stomaka, jednostavno je nemoguće. Ali se svakako može SMANJITI u određenoj meri.

Ukoliko pratite moj blog, sigurna sam da već znate da nisam pristalica brzinskih rešenja, niti bih to ikome preporučila da radi dugoročno. Ali, u izuzetnim situacijama koje su vam posebno važne, možete pokušati sledeće kako biste ekspresno dobili vizuelni efekat da ste smršali, a da pritom ne ugrozite svoje zdravlje.

1. DRŽITE NISKOKALORIČNU DIJETU 4 NEDELJE
Ovo nije idealno izbalansirana dijeta i nije preporučljivo da budete na njoj više od dve nedelje. Zašto? Izuzetno je restriktivna, značajno manje hrane se unosi nego inače i može doći do kontra efekta da kada počnete da jedete normalno, postanete previše željni hrane i samim tim krenete u suprotnom smeru.

2. STROGI PLAN JE NEOPHODAN
Za razliku od dugoročno održivog režima, ovde nema puno prostora za opuštenost. Ukoliko vam je cilj da napravite promenu za dve nedelje, moraćete da budete striktni.



Primeri doručka: omlet od belanaca sa povrćem, 1 kriška tosta od celog zrna sa kikiriki puterom, 1 šolja niskomasnog sira i voće, kuvano jaje sa jogurtom i krastavcem… Odaberite nešto od toga.

Primeri užine: desetak komada orašastih plodova, jogurt, parče sira, voćka po izboru

Primeri ručka:
piletina sa povrćem, kuvano ili pečeno bez ulja sa salatom, jaja i povrće, riba sa povrćem…

Primeri večere:
ponovo parče mesa uz povrće, minimalno masnoće u obroku.

3. VODITE DNEVNIK
Zapisujte sve što u toku dana pojedete kako ne biste imali propuste koji mogu značajno uticati na rezultat.

4. PIJTE DOVOLJNO VODE

Hidratacija je pored ishrane najvažnija, pijte dovoljno vode dnevno.

5. BEZ ALKOHOLA
Alkohol ne bi trebalo da unosite na ovom režimu, ne samo što ima svoje kalorije, već može loše uticati na vas zbog male količine hrane koju jedete.

6. KAFA JE OK
Ali bez dodataka u vidu šlaga, slatke pavlake, sladoleda i ostalog. Idealno je da bude nezaslađena bez mleka ili sa nekalorijskim zaslađivačem.

7. KARDIO VEŽBE I TRENING SNAGE

Ukoliko vam nije previše naporno, preporuka je da 5 x nedeljno radite kardio trening u trajanju od minimum 30 minuta, dok je trening snage dovoljan 2x (možete iskombinovati istog dana).

8. OTARASITE SE „NEPOŽELJNE“ HRANE
Kada ste već na strožijem režimu, makar ne morate celog dana da gledate ono za čim žudite. Ukoliko vam ne bude ispred nosa, biće vam lakše da istrajete.

I to bi bilo to u suštini.
Ukoliko budete primenjivali savete, sigurna sam da ćete do vašeg bitnog događaja videti određenu promenu.

Ipak…

VAŽNA NAPOMENA

Ukoliko imate neki od poremećaja u ishrani, molim vas da zaboravite na ovaj tekst. Vama nije potrebno ništa što može biti dodatni okidač za problem koji već imate, zdravlje je daleko važnije od bilo kakvog događaja i fizičkog izgleda.