Praznici kao praznici, sami po sebi bi možda trebalo da budu momenti za uživanje sa porodicom, uživanje u ukusnoj hrani, u druženju i tako dalje. Ipak, danas biram da se zadržim na ovom „trebalo bi“, zato što svi znamo da stvari nikada nisu crne ili bele.

Ti isti praznici su često praćeni finansijskim rasulom i prilično pomešanim osećanjima po pitanju hrane. Priču o finansijama ću ostaviti drugima, ali želim da popričamo o hrani, posebno o osećaju krivice koji se javlja, ne samo tokom praznika već tokom svih slavlja i situacija u kojima se više jede.

Iako se bavim nutricionizmom, jedan od mojih osnovnih ciljeva jeste da moji klijenti budu u miru sa hranom i da zaista uživaju u njoj, a osećaj krivice se kosi sa tim.

Još jedan razlog zbog kog su praznici posebno kritični jeste okupljanje porodice i njihov odnos prema nečijoj fizičkoj promeni. Ukoliko ste se ugojili, velike su šanse da će neko to prokomentarisati, da će vas postideti i instant učiniti da se vaš praznik vrti oko toga. Isto važi i za mršavljenje.

Zaista želim da vam pomognem da to u 2020. ne bude slučaj.

Ukoliko budete svesni sledećih stavki, biće vam lakše da se nosite sa celom situacijom, a mnoge stvari možda i sprečite.



1. Potpuno je u redu da jedete sve što želite.


Čak iako imate višak kilograma, vaš je izbor šta ćete jesti i imate apsolutno pravo da sami odlučujete o tome šta ćete, kada i koliko jesti.
Da li je realno da bilo ko očekuje od vas da grickate brokoli dok svi jedu rusku salatu?
Da li se taj neko zapita kako bi se sam osećao na vašem mestu?

Naravno, nakon što praznici/proslave prođu, odnosno konkretni obrok, najbolje je da se vratite svom regularnom režimu umesto da se prejedate mesec dana nakon toga. Ali, to je sasvim druga tema. Sada je važno da znate da je u redu da radite isto što i ostali.



2. Vaga može pokazati i par kilograma više.


Za par dana, teorijski je malo moguće da se ugojite. Međutim, može se desiti (tj. verovatno hoće) da zbog većeg unosa hrane i zadržavanja vode, vaga pokaže koji broj više. Ne opterećujte se oko toga, vratiće se sve na staro čim se vratite na svoj režim, niste ništa upropastili. Čak šta više, baš tih dana kada možda i unosite više hrane, izbegnite bilo kakva merenja, jer vas brojke sigurno neće oduševiti, naprotiv čak možete da se samo iznervirate. 😉



3. Nije u redu da drugi komentarišu vaš izgled.


Ružno je, nekulturno i često bezosećajno. Ipak, nemaju svi isto stanje svesti, pa svoje nesigurnosti projektuju na vas. Ono što vi možete u tom momentu da uradite je da najljubaznije kažete kako se osećate povodom komentarisanja i zamolite osobu da to više ne radi.
U svakom slučaju je važno da znate da to suštinski nije vaš problem.

4. Zbog krivice nećete jesti manje.


Desiće se upravo suprotno. Zbog krivice ćete se osećati gore i to će vas zadržati u začaranom krugu prejedanja i gladovanja. Preispitajte svoje obrasce ponašanja do sada i biće vam sve jasno.



5. Budite sebi podrška, a ne mučitelj.


Kada naučite da podržite sebe, krivici tu više neće biti mesta. I videćete koliko je lako nakon prazničnih obroka nastaviti sa svojim režimom kao da se ništa nije desilo. Jer suštinski i nije.

Vi zaista zaslužujete da uživate u praznicima i svim ostalim društvenim događajima koji uključuju hranu isto kao neko ko je u najboljoj formi ikada.
Potpuno isto!
Promenite način na koji razgovarate sa sobom i videćete kako se postepeno menja i vaše ponašanje. Možda se neće desiti odjednom, ali cela 2020. je pred vama.
Krenite sada… Odmah. 😊