Ishrana 24.06.2020.

Kako da prestanete sa grickanjem kada učite, spremate ispit ili imate mnogo posla

Koliko puta vam se dešavalo da baš kada treba nešto da radite, odjednom postanete gladni?
Tačnije, poželite da jedete.

Ovo se vrlo često dešava studentima, i onima koji rade od kuće, nikako da krenu, nikako da završe, pa čak i kada rade, stalno ustaju da nešto gricnu.

Naravno, jasno je da ovo nema mnogo veze sa fizičkom glađu već je čist primer prokrastinacije, odnosno odlaganja. Tu spada i čišćenje kuće i završavanje svih onih manje bitnih poslova, dok se ono najvažnije odlaže.

Ali, kući neće biti ništa od previše čišćenja, dok preterivanje sa hranom može izazvati više problema.


ŠTA SE TU ZAPRAVO DEŠAVA?



Kada nešto odlažete ili ste zadali sebi previše obaveza, vi osećate veliki pritisak. Pod stresom ste i hrana predstavlja beg od tog stresa, posebno kada uzmemo u obzir da je to najčešće ona hrana koju i uzimamo iz zadovoljstva, retko ko će uzeti da gricka brokoli jer je pod stresom i ima previše posla, premda nije isključeno. 😉


KAKO TO DA REŠITE?


Prvi i najvažniji korak je da budete svesni šta se zapravo dešava. Da znate da niste stvarno gladni već da hranu u tim momentima koristite kao beg od stresa koji osećate, bilo da nešto odlažete, bilo da imate previše obaveza koje stvaraju pritisak.

Zatim…

  1. VODITE EVIDENCIJU KOLIKO STE POJELI
    Lako možete uzeti svaki put pomalo, a da onda to ipak ispadne solidna količina koja može uticati na to da neosetno dodate kilograme.

    2. ZAPITAJTE SE…

Da li ste zaista gladni? Svakako da može da se desi da i to bude slučaj i tada naravno treba da jedete. Ali… Češće je u pitanju ovo drugo. Zato se dobro zamislite pre nego što posegnete za hranom u tim momentima.



3. PAMETNO PLANIRAJTE
Ali ovog puta ne obroke već posao. Kada budete rasporedili na sitnije delove i unapred isplanirate znajući koliko vam treba vremena za koji deo posla, bićete daleko manje pod stresom i samim tim ćete imati manju ili nećete uopšte imati potrebu da grickate ako niste gladni.

4. JEDITE REDOVNO
Kada se zaglavite u posao, lako se može desiti da ne stignete da jedete kako treba. Baš tada su velike šanse da ćete u nekom trenutku toliko pregladneti da ćete pojesti sve što imate u kuhinji. I to najčešće budu slatkiši jer od gladovanja padne šećer u krvi i javi se pojačana potreba za njim.

5. UŽIVAJTE U OBROCIMA
Ali ne dodatnim već onim koji su vam već na rasporedu. Spremite nešto što posebno volite i umesto grickalica, uživajte u tom ručku. Na taj način ćete dobiti onoliko hrane koliko vam je potrebno, a opet neće izostati taj momenat uživanja u hrani koji učini da se stres makar na kratko smanji.

6. NE PRETERUJTE SA KAFOM
Svi mi imamo običaj da popijemo malo više kafe kada imamo puno posla i potrebna nam je koncentracija, ali uzmimo u obzir da prevelika količina kafe daje upravo suprotan efekat. Postaćete nervozniji, anksiozniji, a ni koncetracija vam neće biti na zavidnom nivou. Sve to je stres za organizam, pa su veće šanse da ćete energiju poželeti da nadoknadite hranom.



7. NE DRŽITE U BLIZINI ONO ŠTO NE ŽELITE DA JEDETE
Nema čokoladica po stolu, grickalica, sokova… Jednostavno sklonite sve za šta mislite da će vas mamiti. Ipak su manje šanse da idete do prodavnice da to kupite nego da samo uzmete sa stola ili iz ormarića…

8. UMESTO HRANE, RADITE NEŠTO DRUGO
Kada poželite nešto da gricnete, uradite nešto drugo. Izađite na vazduh, prošetajte desetak minuta, pustite omiljenu pesmu i pevajte, igrajte, pročitajte par stranica knjige koju volite, odgledajte neki zanimljiv video… Šta god vama prija, samo da bude zamena za grickanje jer na kraju vi i grickate zbog boljeg osećaja, a sve navedeno može biti alternativa.

Na koji način se vi borite sa potrebom za hranom u ovakvim situacijama?

Da li ste spremni da pokrenete svoju fitnes transformaciju u trajanju od 28 dana?

Tokom naredne četiri nedelje radićete vežbe koje će pokrenuti vaš metabolizam i vežbe koje će vam pomoći da sagorite masne naslage kao i da lepo oblikujete celo telo!

Za samo 25 eura dobićeš plan ishrane i kompletan trening program prilagođen tvojim ciljevima.