Praznici zaista mogu biti izazovni po pitanju ishrane, posebno za one koji su tek negde na početku i za naše podneblje gde je prejedanje tokom praznika praktično tradicija.
Međutim, to ne znači da se morate ugojiti, samo treba malo da povedete računa o određenim stvarima i uživate u praznicima, kao svi ostali. Možda čak i više od ostalih jer vam neće biti muka od previse hrane. 😊

NEMOJTE PRESKAKATI OBROKE

Iako balans podrazumeva to da jedan obrok kalorijski smanjite ukoliko ćete kasnije jesti neki kaloričniji, nikako vam ne preporučujem da gladujete celog dana jer uveče idete na večeru.
U tom slučaju su ogromne šanse da pojedete mnogo veću količinu hrane nego što biste sa regularnim obrokom i jednom jačom večerom.

Uz gladovanje naravno ide i loše raspoloženje, nervoza, a sigurna sam da tako ne želite da provedete praznike. 😊


JEDITE VIŠE UMESTO MANJE

Kako sad to?
Pa umesto da se fokusirate na sve što ne treba da jedete ili treba da smanjite, fokusirajte se na ono što treba što više da jedete. Što više povrća, salate, svežeg voća… Tako ćete biti više siti i poješćete manje svega onoga što je kaloričnije.

JEDITE KADA STE I DOK STE GLADNI

Mnogi dodaju par kilograma tokom praznika, ali ne zato što jedu i kada osete da im je dosta. Nikada više nego tada čujete sve oko sebe kako se žale da su se prejeli, ne mogu da dišu i slično. 😊 Verujem da vam je to poznato.
Ipak, postoji i drugačiji način zbog kog ćete više uživati.

MERA. Ali ne u smislu striktne mere već samo pratite svoj osećaj. Jedite dok god ste gladni i dok god zaista osećate da vam prija. Nemojte se ustručavati, samo se nemojte prejesti.
Garantujem vam da ćete na ovaj način uživati u praznicima bez gratis dobijenih kilograma.

SPAVAJTE DOVOLJNO

Nedovoljno sna može biti okidač za prejedanje i žudnju za slatkišima.
Kada ne spavate dovoljno, vaši hormoni se tako “podese” da izvor energije traže na drugačiji način, a koji je bolji od instant energije koju ćete dobiti unosom slatkih i prerađenih namirnica koje naglo podižu šećer u krvi. Ukoliko budete regulisali san i spavali onoliko koliko treba, mnogo su manje šanse da ćete uopšte imati želju za prejedanjem.

UZIMAJTE DOSTA TEČNOSTI

Moj predlog je da uz svaki obrok popijete minimum čašu vode. Na taj način ćete fizički moći manje da pojedete i sitost će biti veća.
Da ne govorimo o važnosti adekvatne hidratacije organizma.

KREĆITE SE VIŠE

Ne morate tokom praznika ići u teretanu svakodnevno jer jedete više, ali možete dati neki svoj minimum. Prošetajte nakon ručka umesto da legnete da spavate, idite pešaka par kilometara do rođaka, igrajte se sa klincima… Prosto nađite način da budete malo aktivniji tako da vam ne bude opterećenje.

Glavni benefit toga je da ćete se osećati daleko bolje nego da niste aktivni nimalo.
Primetićete razliku čak i sa minimumom.


NISTE ZGREŠILI

Čak iako ništa od ovoga ne primenite, prejedete se i osećate užasno, znajte da je to u redu. Dešava se apsolutno svima i van svake pameti je da očekujete da ćete uvek sve raditi po PS-u.
Ukoliko vam je stvarno zasmetalo, dobro promislite šta biste sledeći put mogli drugačije.
Eto, toliko.

Nadam se da su vam današnji saveti pomogli i da ćete praznike provesti u miru i zadovoljstvu, a ne u opsesivnom razmišljanju o hrani.