Koliko puta ste odustali od mršavljenja i zdravog životnog stila, samo zato što je zvučalo previše rigorozno i prilično drugačije od vašeg trenutnog životnog stila?

Nekome ko je 3 x dnevno jeo junk, izlazio svakog vikenda i pio puno alkohola, nije imao nikakvu fizičku aktivnost, ideja o trčanju 5x nedeljno, pripremi zdravih obroka i izbegavanja alkohola može zvučati strašno i nedostižno. Ne samo da može, već uglavnom i jeste.

Često od svojih klijenata čujem kako stalno odlažu početak „dijete“ jer žele još malo da izlaze, idu na proslave sa puno hrane, jedu ono što vole… I zaista, kada pomislite da svega toga treba da se odreknete, nije lako krenuti.

Ali, suština je da NE MORATE. Uvek će biti novih događaja sa puno hrane koju volite, samo što sada ne morate to da izbegavate. Garantujem da se niko od vas nije ugojio od povremenih događaja na kojima se više jede već od svakodnevnih navika.

Zato danas govorimo kako da izbegnete taj „Sve ili ništa“ način razmišljanja kako biste brže i dugoročnije, a i neuporedivo lakše došli do svojih rezultata. 😊

  1. JEDITE VIŠE KAKO BISTE JELI MANJE
    Nema smisla ? Hajde da pojasnimo…
    Kada se previše odričete određene hrane ili prosto jedete manje nego što vam je potrebno, gotovo je izvesno da će se to u nekom momentu završiti prejedanjem. Tako ćete uneti znatno veću količinu hrane nego da ste dozvolili sebi da jedete normalno i koliko vam je potrebno, da se niste ustručavali da povremeno pojedete kolač, hamburger ili nešto treće što volite, a nije preporučljivo jesti stalno.

    2. PIŠITE KAKO SE OSEĆATE
    U kojim momentima vam nailaze sve ili ništa misli? Kako se osećate zbog njih?
    Kako se prethodni put završilo? Kako ste odreagovali?
    Sve ili ništa misli naizgled imaju za cilj da nas zaštite i motivišu, ali nas zapravo samo sabotiraju time što ne ostavljamo prostora za sebe i ono što u momentu mislimo i osećamo već se vodimo isključivo slepim pravilima.

    3. ODAKLE VAM SVE ILI NIŠTA RAZMIŠLJANJE?
    Možete li da se setite kada je sve to počelo? Kada ste počeli da razmišljate o zdravom životu na taj način? Fitnes industrija je specifična, i na sreću svih nas, sve se više vraćamo suštini. Ali i dalje ima raznih samoproklamovanih stručnjaka koji se bave pseudonaukom i na taj način nanose više štete nego koristi. Vrlo je važno sagledati širu sliku I uticaj na psihičko zdravlje, a ne samo fizičko.

    4. KAKVU KORIST IMATE OD SVE ILI NIŠTA NAČINA RAZMIŠLJANJA?
    Poznato je da ovakav stav dovodi do krivice, osećaja srama, odustajanja, razočarenja u sebe… I svega što vas dugoročno može sabotirati i učiniti da sve više i više sumnjate u sebe jer „niste karakter“. Zapravo ste samo čovek koji nije stvoren da funkcioniše kao mašina. 😊

    5. ČIME BISTE MOGLI DA ZAMENITE TAKAV STAV?
    Sve o čemu ste razmišljali na taj način, pretvorite u obrnuto. Recimo, ukoliko vam je cilj bio da nikada ne pojedete slatkiš, sada to drastično promenite. Dozvolite sebi svakog dana po par kockica čokolade. Ukoliko ste želeli da trenirate 5x nedeljno, neka to bude 2x.
    Pa i jednom ukoliko će vam biti lakše. Sigurno je da sa jednim treningom nedeljno nećete dobiti vrhunske i ekspresne rezultate, ali ćete dobiti nešto mnogo značajnije – stvorenu naviku i ljubav prema treningu, što će vas posledično dovesti do rezultata koje želite.

    Sada ovakav način primenite na sve oko čega se mučite i gledajte promenu. 😊 Tako malu, a tako veliku.


    6. PRILAGODITE PLAN
    Postoje osobe kojima više prija plan, daje im osećaj kontrole i zadovoljniji su rezultatima nego kada se hrane čisto intuitivno. Međutim, i tada je važno i korisno imati takozvane izlete van plana, kako ne biste otišli u drugu krajnost. Unapred isplanirajte večeru sa prijateljima gde ćete jesti pizzu, hamburgere, omiljeni slatkiš, šta god volite, a smatrate da „ne smete“.

    7. NE KAŽNJAVAJTE SEBE
    Čak i ako se prejedete. Čak ako ste milion puta odustali i razočarali sebe.
    Svaka osuda koju sami sebi nanesete će vas odvlačiti od svog cilja. Mnogo je korisnije da i u takvim momentima budete podrška sebi, kako biste do cilja nastavili iz ljubavi, a ne iz mržnje i samokažnjavanja.


8. UPOZNAJTE SEBE
Svi mi imamo neke okidače zbog kojih se prejedemo, gladujemo ili se prepustimo sve ili ništa mislima. Međutim, kada poznajemo sebe, svoje emocije i obrasce ponašanja, biće nam lakše da utičemo na te okidače kako ne bismo sebe dovodili u situaciju da treba da se borimo. Ili ćemo prosto naći konstruktivniji način suočavanja sa okidačima od okretanja ka hrani ili od hrane.


Nadam se da vam je današnji post značio, makar da se za početak zapitate da li vam princip sve ili ništa koristi ili vas sabotira i na koji način. 😊