Kako da unosite manje kalorija

Kako da unosite manje kalorija

 

U novom videu pričam o par jednostavnih saveta ili trikova kako možete na suptilan način da smanjite svoj dnevni unos kalorija, a bez da ste gladni ili žedni.
Stvaranje zdravih navika u ishrani je dugotrajan proces koji zahteva vreme kao i naravno trud. Ako vam je muka od novih režima i dijeta, od toga da u toku jedne godine više ste nezadovoljni svojom linijom a zapravo isti taj veći deo godine i jeste na dijetama, onda je pravo vreme da se ozbiljno pozabavite svojom ishranom i pokušate da pronađete koje su to sitnice koje možete da popravite i tako sebi olakšate ceo taj proces.

Savet br. 1 

Obavezno pre obroka popijte čašu vode, ili pojedite bistru supu od povrća ili neki potaž. To će uticati da ukupno manje pojedete glavnog dela obroka, jer će Vas ta tešnost koju prethodno popijete ili pojedete zasititi. Na taj način suptilno smanjujete broj kalorija koje unosite. U proseku za oko 20% manje kalorija se unese na taj način. To je ujedno i dobra rutina za mnoge ljude koji inače ne piju dovoljno vode tokom dana.

Savet br. 2

Pravite porciju sebi, nemojte da sedate za sto na kom se nalazi obilje hrane u šerpi ili plehu. Ako već imate povišenu telesnu masu, to onda znači da teže odolevate hrani, tako da je rešenje da ne dovodite sebe pred izazov, već sipajte sebi u tanjir količinu hrane koju planirate da pojedete, sedite za sto i uživajte u svom obroku. Idealna porcija je 1/2 tanjira povrće i voće. 1/4 tanjira protein i 1/4 tanjira skrobna namirnica.

Savet br. 3

Koristite manje tanjire. koliko god delovalo beznačajano, mnogo veliki uticaj na naš osećaj sitosti / gladi ima izgled porcije ili hrane. Ako hranu servirate u velikom tanjiru, postoji rizik da ćete ga prepuniti jer želite da bude pun. Ako je pak praznjikav, vaš mozak može da registruje kao da nema dovoljno hrane. Da biste izbegli veliku porciju, koristite tanjire manjeg prečnika, koje koliko god da napunite, ne možete da preterate. 🙂 Naravno, prvo ih punite povrćem. 😉

 

Savet br. 4 

Kupujte hranu u manjim pakovanjima. Veliko pakovanje je rizik za povećani unos određene namirnice. Ako mislite da nemate meru ili vam je teško da se kontrolišete, idealna opcija jeste da hranukuujete u manjim ili porcijaškim pakovanjima i na taj način sebi napravite meru. Ovo je posebno korisno kod hrane koja je kalorijski bogata i sa kojom se lako pretera.

 

Savet br. 5

Slatkiše, slaniše i svu izazovnu hranu držite daleko od očiju. 🙂 Svaka hrana koja je na dohvat ruke i u vidnom polju će vas izazivati da je pojedete. Tako da činiju sa slatkišima odložite na skriveno mesto, a umesto nje stavite punu činiju voća, kako biste dodatni pojačali unos istog, ukoliko ga i ne unosite dovoljno.

Savet br. 6

Iako deluje beznačajno, kod nekih ljudi ima baš dejstvo. Uvek u tanjiru ostavite trag nakon jela. Komadić hrane, parče hleba ili slično. To će imati dejstvo da ste siti i da vam je ono što ste pojeli bilo dovoljno čim je ostao i višak. Probajte nekom prilikom, dobar je štos. 😉

 

Savet br. 7 

Izbegavajte da jedete pred kmpjuterom ili tv-om. Sve što odvlači pažnju od samog obroka može da vas zavara i da imate utisak da niste ni jeli. Može da se dogodi da pojedete više hrane nego što vam je potrebno kao i da jednostavno ne uživate u samom obroku. Ostavite zanimaciju sa strane i dozvolite sebi uživanje u trenutku i u samom obroku.

 

Ako imate predlog, neki dodatni savet, biće mi drago da napišete u komentaru ispod. 🙂

 

 

Uživajte do narednog gledanja

Nada 🙂 

NADA FITT PLAN ISHRANE