Ishrana 01.11.2020.

Kako da uštedite planiranjem obroka

Znam da je nekim ljudima i sama pomisao na planiranje opterećujuća, ali dajte sebi šansu da pročitate ovaj tekst, možda promenite mišljenje. 😊
Suština planiranja je u tome da na kraju sve bude lakše, a ne teže.

Samo neki od razloga zašto planirati unapred obroke bi bili…

JEFTINIJE JE
Daleko jeftinije i time ćemo se danas posebno pozabaviti.
Ipak, hajde da prvo vidimo i ostale razloge ZA…

NE MORATE SVAKOGA DANA DA RAZMIŠLJATE ŠTA ĆETE JESTI
Jedan od čestih razloga zašto se ljudi nepravilno hrane je upravo to što im je opterećujuće da svakog dana smišljaju šta će jesti već prosto uzmu nešto najbrže. A to najbrže, obično bude i nešto nutritivno siromašnije. Kada odvojite sat vremena nedeljno da isplanirate naredne dane, nećete dolaziti u situaciju da pojedete bilo šta jer ne znate šta biste.

IMAĆETE BOLJI RASPORED
Što je posebno važno za one koji imaju običan da stalno nešto gricnu usput.
Kada imate plan, makar i okvirni, manje su šanse da će vam se to dešavati. I kada se desi, prosto ćete biti svesni da ste to uradili umesto da se pitate odakle koje kilo više. 😊

JEŠĆETE VIŠE NUTRITIVNO BOGATIH NAMIRNICA
Kada kupite sve ono što želite i samo to imate u kući, ješćete to što imate, male su šanse da ćete svakog dana trčati u market po nešto novo.

BIĆETE ORGANIZOVANIJI U GLOBALU
Kada odete u radnju i kupujete nasumično sve što vam se svidi, verovatno ćete doći kući i dalje nećete znati šta da spremate. Mnogo hrane u takvim situacijama propadne, a vi i dalje svakoga dana morate da dokupite nešto što fali za određeni obrok, jer nise unapred isplanirali sve namirnice.
O finansijskom momentu da ne govorimo, ušteda zaista može biti značajna.

 

Evo nekih predloga kako da na jednostavan i povoljan način organizujete obroke tako da budu raznovrsni.

         PROTEINI

  • Piletina
  • Svinjetina
  • Tunjevina
  • Jaja
  • Pasulj (kao i svaka druga mahunarka, jeste odličan izvor proteina biljnog porekla, ali sadrži i dosta uh, pa i to treba uzeti u obzir)

 

     UGLJENI HIDRATI 

  • Krompir
  • Pirinač
  • Ovsene pahuljice
  • Pasta

        VOĆE I POVRĆE

  • Banane
  • Maline
  • Paradajz
  • Krastavac
  • Spanać
  • Šargarepa
  • Kupus

        MASTI I ULJA

  • Maslinovo ulje
  • Kikiriki puter

 

Naravno, ovo su samo primeri, vi po svom ukusu možete ubaciti namirnice koje volite, sada je važno da razumete princip.
Svaku od navedenih namirnica kombinujte sa nekom iz druge grupe i na taj način ćete dobiti drugačije jelo svakog dana. Još bolje ukoliko unapred pripremite sve ili makar odvojite mere u kesice/kutijice tako da maksimalno automatizujete pripremu obroka.

Ipak, postoje neke stvari na koje je važno da obratite pažnju.

JEDITE ONO ŠTO VAM SE JEDE
Nemojte stavljati ovsene pahuljice na listu samo zato što su zdrave, a vi očima ne možete da ih vidite. To nikada nije rešenje i vrlo je bitno da zaista odaberete namirnice i način pripreme koji vama prija.

BIRAJTE NAMIRNICE U SKLADU SA SVOJIM BUDŽETOM
Ne morate kupovati avokado, lososa, mango i papaju, i povoljnije namirnice poput sezonskog voća i povrća su podjednako nutritivno kvalitetne.
Takođe, možete koristiti povoljnije varijante, recimo da umesto gotovog kikiriki putera, kupujete kikiriki na meru i sami pravite, možete ovsene kupovati na meru umesto pakovane, gledati i upoređivati cene po marketima i tako dalje.

NE MORA SVAKI OBROK DA BUDE KAO IZ RESTORANA
Nije kao iz restorana ni ono što u brzini uzmete iz frižidera i pojedete, pa ne mora ni ovo. 😊
Važno je da je nutritivno kvalitetno i ukusno, da vam drži sitost, ali ne mora ni svaki obrok da bude ludilo od ukusa i načina pripreme.

NEMOJTE GLADOVATI
Ukoliko primetite da ste gladni, menjajte plan, dodajte količine, pokušajte sa nekim namirnicama za koje primećujete da vam duže drže sitost. Plan je tu da vam pomogne u organizaciji, a ne da se „žrtvujete“ kako biste ga nužno ispoštovali.

U REDU JE DA IMATE PONEKI OBROK I NAPOLJU
Sve ste isplanirali i neko vas pozove na ručak… Naravno da ćete otići. 😊 Pripremljeni obrok uvek možete ostaviti za sutra ili za doručak ili večeru, ili dati nekome da pojede… Ne znači da je to što imate obrok zabrana da pojedete nešto i u restoranu.

NE KUPUJTE OGROMNA PAKOVANJA
Iako su ovakva pakovanja povoljnija u smislu odnosa cene i gramaže, isplativost baš i nije isplativost ukoliko ćete višak hrane baciti ili na silu pojesti. Bolje je i da kupite prosečno pakovanje koje ćete zaista iskoristiti, nego da bespotrebno gomilate.

Nadam se da vam je današnji post bar malo pomogao, pišite mi na koji način vi planirate obroke i idete u kupovinu.

Uživajte do narednog čitanja,

Nada 😊

 

FITT program uz koji najlakše i najefikasnije stižeš do željenih rezultata.

Ne savetujem vas kako da gladujete ili izbacujete liste namirnica iz ishrane, ne učim vas da kupujete šejkove ili preparate da biste postigli željeni izgled. Ne učim vas da je hrana zdrava ili nezdrava, kao ni dobra ili loša.

Učimo kako da na osnovu ličnih potreba, želja i ukusa sami sebi u budućnosti kreirate idealne obroke i vodite svoju ishranu na način na koji se najbolje uklapa u vaše potrebe.