Kako da smršam?

Odgovor na ovo se nalazi maltene u svakom mom postu, ali hajde da skratimo što više moguće. Smršaćeš kada budeš bio/la u kalorijskom deficitu. Kako do njega dolazi? Jedeš manje, trošiš se više. Ili nemaš fizičku aktivnost, ali jedeš još manje. Možete na netu pronaći kalkulatore za izračunavanje vaših kalorijskih potreba. Kada dobijete broj za održavanje kilaže, 500 oduzimate kada želite da smršate, a otprilike i 500 dodate kada želite da se ugojite. Jedini način da se smrša jeste kalorijski deficit, različiti su samo načini na kojima se do istog dođe. Neko će samo smanjiti hranu, neko će uz to i vežbati, neko će birati specifičnu hranu i primenjivati neka pravila (razne dijete), načina je puno, ali je kalorijski deficit baš svima zajednički.

Da li moram potpuno da izbacim testo i slatkiše da bih smršala?

Ne. Hrana sama po sebi nema tu sposobnost da goji, goje kalorije. Stvar sa slatkišima recimo je u tome što oni imaju više kalorija, pa je samim tim lakše da pojedemo 500 kcal kroz slatkiše nego kroz voće i povrće. Međutim, ukoliko se kalorijska vrednost slatkiša uklapa u vaše dnevne potrebe na režimu za mršavljenje, možete i mršaviti dok ih jedete. Stvar je samo u meri.

Da li moram da imam striktni plan da bih smršala?

Ne. Plan je koristan za one koji ne žele sami da ga sastavljaju ili prosto ne znaju dovoljno o ishrani da bi to uradili sami. Na mom blogu ima puno saveta vezanih za ishranu, tako da svako od vas može da pročita sve i sam sebi sastavi plan. Ko to želi da uradi, OVDE sam vam napisala smernice. 🙂 S druge strane, uopšte ni ne morate imati konkretan plan ukoliko otprilike znate koliko koji obrok ima kalorija i koliko vama treba da biste smršali. Obično na početku preporučujem plan dok se ne stvori svest o tome koliko je koja hrana kalorična, kasnije ni ne mora. Nećete celog života pratiti napisane planove. 🙂

NADA FITT PLAN ISHRANE