Kako dobre navike postaju loše?

Često ćete čuti da ljudi imaju negatino mišljenje društvenim mrežama,generalno internetu, kriveći ih za sve loše stvari, a često previde sve one prednosti koje mogu doneti samo kada bi se oni pozabavili njima na drugačiji način. Nije stvar u socijalnoj mreži kao takvoj, već je stvar u tome na koji način je koristimo. Slična stvar je i sa ishranom i fitnesom – samo u suprotnom smeru. Dok su mreže u startu „loše“, fitnes je sa iste polazne tačke dobar.

Ruku na srce, zaista bi i trebalo da bude tako, čitava poenta zdravog života se svodi na to, ali je takođe činjenica da se fitnesom tako manevriše da na kraju ponekad ispadne totalni negativac.

nadafitt

Kako?

Da počnemo od ishrane

Vrlo je poželjno voditi računa o pravilnoj ishrani, ali je takođe lako preći u ekstreme poput izbegavanja određenih grupa namirnica, rigoroznih dijeta, preterivanja u vežbanju… I iz najbolje namere napraviti sebi problem koji ponekad nije tako lako rešiv.

Sigurna sam da svi znate za anoreksiju, bulimiju, ortoreksiju, opsesivno prejedanje… Nijedno od tih stanja nije nimalo bezazleno.

Ukoliko primetite da ste previše opterećeni hranom, da se osećate loše i orkivljujete sebe svaki put kad pojedete nešto „nezdravo“ i slično, zastanite i zapitajte se kuda ste krenuli.

Hrana je tu da vas podržava, da vam pruži energiju i učini da se osećate lepo u svom telu, a ne da vas učini robom. Čim se to dešava, znači da nešto nije u redu, a to je sve samo ne zdrav život.

Nemojte hranu posmatrati kroz moral, komentari poput „Sinoć sam zgrešila (zbog pizze iz obližnjeg fast fooda) i sutra ću se zbog toga kazniti sa dva treninga“ vam dugoročno neće doneti ništa dobro iako ćete verovatno smršati. Od broja kilograma je daleko važniji vaš stav i osećaj, a sigurna sam da nijedan nije okej kada tako razgovarate sa sobom.

ishrana nadafitt

A šta je sa vežbanjem? 

Svi već znate koliko je fizička aktivnost važna, ne samo zbog dobrog izgleda već prvenstveno zbog zdravlja i svega što ćete na duže staze učiniti za svoj organizam.  Treninzi su tu da uživate u njima, da izazivate sebe novim ciljevima, da vam pomognu da postanete jači i izdržljiviji, da se bolje osećate u svojoj koži… Ali ne i da se iscrpljujete do iznemoglosti, ne da se prisiljavate na sport koji ne podnosite, ali ga trenirate jer vam je neko rekao da je dobar, ne da kažnjavate sebe ukoliko propustite trening, ne da upoređujete svoje trbušne mišiće sa modelima sa instagrama…

Vidite kako se nešto dobro lako pretvori u loše, a sve zavisi samo od vas.

Trenirajte iz pravih i pre svega zdravih motiva, pa ćete se tako i osećati.

nadafitt zurich

Minimalizam

Minimalizam kao novi trend je došao da nas „spasi“ od konzumerizma koji je uzeo maha.

Ipak, sada je sve više onih koji podstiču minimalizam, izbacivanje svega iz kuće što se ne koristi, što manje stvari i uvek sređen prostor, garderoba nasložena po boji i generalno sve što se koristi svedeno na minimum.

Suštinski, ovo ima smisla kada uzmemo u obzir koliko ljudi se guši u stvarima koje im ne trebaju niti ih koriste, a da ne pričam o količini novca koja se potroši uzalud.

Tada primena minimalizma može i te kako biti korisna – prosto nauči čoveka da bolje razmisli šta mu zaista treba i pomogne da se bolje snalazi u svom prostoru.

Međutim, baš kao i sve navedeno, i minimalizam se može zloupotrebiti.

To što se trudite da ne gomilate stvari, ne znači da ne smete imati više onoga što volite. Ukoliko ste ljubitelj čajeva ili karmina ili fitnes opreme, nije ništa pogrešno u tome da uživate u raznim vrstama čajeva, da imate sve nijanse ruževa koje vam se dopadnu ili pravite kolekciju fitnes opreme.

Minimalizam ne znači da se odričete svega što vam prija i što volite već samo da naučite da imate balans i izbacite ono što vam ne treba niti specijalno uživate u tome.

Lični razvoj

U moru lajf kouča i gurua koji nam iskaču iz frižidera, nemoguće je da niste čuli o mnogim stvarima koje vam mogu pomoći u ličnom razvoju. Naravno da tu ima korisnih stvari koje nam svima mogu značiti, ali mi se ponekad čini da su ljudi počeli da smatraju da svakog dana treba da budu srećni, nasmejani i motivisani, u suprotnom je dan propao.

Samopomoć je sjajna stvar kada se tumači kako treba, ali nije tako sjajno ako postanete „narkoman“ koji vapi za time. Uostalom ako imate dublji problem, mislim da je odlična investicija psihoterpaija kod psihijatra ili psihologa.

Sigurno je da nećete svakog dana biti super motivisani što je sasvim normalno i aposlutno ne znači da niste dovoljno radili na sebi jer ste pobogu dozvolili sebi da budete smoreni i lenji. 🙂

Kao što i sami vidite, navedene stavke mogu biti dobre i loše, a samo na vama je da ih iskoristite tako da vam ulepšaju život umesto da ga sabotiraju 🙂

 

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂 

U toku je glasanje koje traje do 29. 10. 2018. godine za najblogera u lifestyle kategoriji, ako volite moj rad možete me podržati klikom na baner ispod i glasati za mene. 🙂