Premda puno vas sada ima više slobodnog vremena nego inače, trenutna situacija i taj psihički pritisak čine da imamo manje energije nego inače, bez obzira na manje obaveza.
Upravo zato možda sada nije momenat za vas da započinjete sa novim, rigoroznim režimima, preteranim vežbanjem i svim onim što vas dodatno može izbaciti iz koloseka.

Ipak, određena svest o hrani i umerena, pa čak i blaga fizička aktivnost značajno mogu uticati na poboljšanje vašeg raspoloženja i psihičkog stanja uopšte.



Poznata su dejstva ishrane na psihu, što je posebno značajno u stresnim periodima.

Neću vam sada predlagati nikakve posebne režime ni vežbe, sve to već možete pronaći što ovde na blogu, što na mom You Tube kanalu. Možda je sada pravi trenutak da se bacite na istraživanje i učenje o ishrani, pa ćete vremenom sitnicu po sitnicu i primeniti. 😊

Ono o čemu ću vam danas pričati je nešto što vas zasigurno neće opteretiti, niti zahteva posebno zalaganje, a može vam i te kako pomoći.

U pitanju je hrana koja utiče na vašu energiju. 😊


Za povećanje energije, preporučuju se sledeće namirnice:



ORAŠASTI PLODOVI


Široki spektar orašastih plodova omogućava da svako izabere nešto za sebe. Orasi, kikiriki, bademi, indijski orah, brazilski orah, lešnici… Ukoliko mislite da ćete preterati ako ih grickate zasebno, možete ih dodati u salatu, ovsenu kašu, jogurt, neko povrće koje takođe grickate, šargarepu recimo. Budite kreativni i vidite kakve kombinacije vam najviše prijaju. 😊


BOBIČASTO VOĆE


Borovnice, jagode, kupine, maline, ribizle… Sjajno se slažu u jogurt i orašaste plodove, kao savršena nutritivno bogata užina.



KINOA


Žitarica koja nije tako popularna kod nas, a jako je korisna i nutritivno kvalitetna. Češće se jede u slanoj varijanti iz povrće i meso, ali je odlična i kao de slatke kaše. Ja je kuvam kao i ovas u mleku, zatim ubacim dodatke po želji. Voće, malo meda, cimeta, kakao praha.
Takođe, salata od kinoe su vrlo praktične jer skuvanu žitaricu možete par dana držati u frižideru i na licu mesta praviti kombinacije.

PASULJ


Možete ga jesti na tradicionalni način, samo bez zaprške ili samo skuvati, eventualno koristiti onaj iz konzerve za razne vrste salata. Kod nas to i nije tako popularno, ali je odličan sastojak najrazličitijih vrsta salata, dodaje proteine obroku i duže osećate sitost.

Nabrojala sam neke od namirnica za koje su rađena istraživanja i za koje je konkretno dokazano da imaju uticaja na nivo energije, ali suštinski, celokupna pravilna ishrana ima neverovatan uticaj na količinu energije koju imate. Već i sami znate koliko hrana utiče na naše raspoloženje.


Sa druge strane, tu je hrana koja će u većoj količini učiniti da se osećate tromo, umorno i neraspoloženo…



PECIVA


Bogata prerađenim ugljenim hidratima koji će učiniti da se instant osećate teško. Rafinisati ugljeni hidrati dovode do pada energije, pa bi krofne, kroasane, mafine…

MASNA I PRŽENA HRANA


Nakon masne i pržene hrane, organizmu je potrebno mnogo više vremena za varanje i to zapravo utiče na vaš osećaj.


ENERGETSKA PIĆA


Osim u slučajevima nužde, kada vam je u datom momentu neophodna energija, energetska pića dugoročno rade upravo suprotno. Nakon naglog skoka energije i šećera u krvi, doći će i do naglog pada.
Treba li da govorimo koliko je ovo štetno kada se stalno ponavlja? 😊

PRESKAKANJE OBROKA


Mnogo puta sam ponovila da je tajming obroka zanemarljiv i zaista treba da jedete kada vam prija. Ali ne treba dugo da trpite ukoliko osećate glad i negde je najpametnije da svakog dana jedete u približno isto vreme, koliko vam to mogućnosti dozvoljavaju.

Svakako, ovo ne znači da nikada ne treba pojesti ništa što loše utiče na vašu energiju, ali povedite računa da to ne bude često i u velikim količinama. 😊



Da li ste vi zapazili da vam određena hrana na pozitivan ili negativan način utiče na energiju? 😊