Ukoliko ste se nekada izmerili nakon vikenda za praznike na primer, sigurna sam da je bar nekoga od vas zadesila ovakva scena. Kako je moguće da ste se za samo dva dana tako ugojili?!

Objasnićemo. 😊

Da li je moguće da za 2 dana dodate 3 kilograma masti?
Diskutabilno… Skoro nemoguće. Za to biste morali da pojede 21 000 dodatnih kalorija, što je malo verovatno da ćete moći.

Daleko veća šansa je da ste tokom vikenda zbog povećanog unosa određene hrane zadržali tečnost u organizmu.


ŠTA SE TU ZAPRAVO DOGODI?


Naše telo se sastoji od oko 60% vode i povećanim unosom ugljenih hidrata, dolazi do zadržavanja vode u organizmu. Kada ih unesete više nego što vam treba, dešava se sledeće:

1. deo se koristi za energiju
2. deo ide za zalihe energije u jetri i mišićima
3. deo se čuva kao masti

Mišići i jetra skladište ugljene hidrate u obliku glikogena. Recimo, maratonci veče pred maraton pune svoje rezerve glikogena tako što jedu ugljene hidrate, žele da naprave zalihe potrebne energije.
E sad, da bi ugljeni hidrat mogao da se čuva na taj način, telo mora da zadrži vodu.
Za svaki gram ugljenih hidrata, sačuva se 3 grama vode.

To prosto rečeno znači da se za vikend niste ugojili već je samo telo zadržalo više vode. 😊

I kada se budete vratili na vašu normalnu ishranu, za nekoliko dana će telo otpustiti višak vode i sve će biti u redu. Osim ako se ne obeshrabrite kada u ponedeljak vidite par kilograma više i onda nastavite da jedete kao za vikend. 😊

Važno je da budete svesni da višak svakog makronutrijenta dovodi do povećanja telesne mase, samo što kod ugljenih hidrata dolazi i do zadržavanja vode, pa deluje da je više.

Ali samo deluje. 😊

ŠTA DA RADITE?



Evo nekih predloga kako biste mogli da se ponašate nakon što vikend prođe.

DORUČAK
Omlet sa povrćem po izboru.
100 grama sira i voće po izboru.
Grčki jogurt sa orašastim plodovima.

RUČAK
Povrće sa mesom po izboru i salata.
Nemasno meso, grilovano povrće, salata.

UŽINA
Idealno je da to budu orašasti plodovi, voćka po izboru…

VEČERA
Ista kao ručak.

Takođe, bilo bi korisno da pijete što više vode i naravno, da trenirate. Idealno bi bilo od pola sata do sat vremena dnevno. 😊


Ono što je najvažnije u ovom tekstu je da budete svesni šta se zapravo dogodilo, kako se ne biste obeshrabrili i nastavili sa prejedanjem. A svakako bi bilo idealno da i tokom vikenda ne jedete mnogo više nego inače. 😊