Kako odraditi kardio bez trčanja?

 

Ukoliko poznajete makar jednog trkača, sigurna sam da znate da su oni u određenom smislu posebni, da ne kažem “zavisni” od trčanja 🙂
Uživaju u pomeranju svojih granica i ruše sve izgovore zbog kojih bi propustili trening.

Retko će svojevoljno propustiti trening, ali šta kada se desi da moraju?

Šta kada se razbole, otputuju, imaju neki bitan događaj… Kako će nadomestiti trčanje?

Ako ste ikada postavili sebi ovo pitanje, evo odgovora za vas 🙂

ŠTA KADA STE POVREĐENI?

Trčanje je iz mnogo razloga zdravo, od kontrole telesne mase preko poboljšanog aerobnog kapaciteta do smanjenog rizika za kardiovaskularne bolesti, ali isto tako može imati i svojih nedostataka. Povrede zglobova, kolena, Ahilove tetive i tako dalje nisu retkost kod trkača.

Ipak, to nije razlog da potpuno prestanete da trčite i tešite se sedenjem ispred TV-a uz čips već samo treba da nađete alternativu koja će vam takođe prijati.

Preporučuje se biciklizam jer ne opterećuje zglobove, baš kao i plivanje.

Kako se polako budete vraćali u formu, trudite se da idete postepeno i slušajući sebe kako biste izbegli nove povrede zbog preopterećenja.

ŠTA KADA JE LOŠE VREME?

Kada dođe jesen, nije retkost da vam pljuskovi ili velika hladnoća pokvare planove za trening. Baš ta šuma neće biti bezbedna po grmljavini, a ni blato vas neće zaobići.

Tada je možda najbolja opcija da iskoristite najbolje iz onoga što imate i odete do fitnes centra.

Možete naravno vežbati i u svojoj dnevnoj sobi, ali mislim da bi vam traka u ovom slučaju najviše prijala kao zamena za trčanje napolju.

Da li ste već probali trening visokog intenziteta (HITT)?

Slično intervalnom trčanju na stazi, tipičan HIIT trening se sastoji od ponavljanja jačeg napora i pauza.

Nauka kaže da povećava respiratornu sposobnost što znači da ćete i dalje dobiti benefite kao da ste odradili vaš regularan trening.

Takođe, 25 minuta HIIT treninga je jednako 50 minuta klasičnog treninga, tako da imate uštedu i u vremenu 🙂

 

View this post on Instagram

 

Sinoć sam hodala preko 3 sata bez odmora. I nisam osetila. 🙈 Šetnja zasigurno neće od mene da napravi fitnes modela sa pločicama na stomaku i dupetom Kim K 😂 (što mi nije baš ni cilj), ali se uvek setim rečenice @nadafitt “Sve se računa!”. I stvarno se računa kad nakon te iste šetnje zaspim kao beba i budem srećna, mirna… Ma i u toku šetnje 🙈 Planiram ponovo da počnem i da trčim kad skinem određeni broj kilograma, još uvek ne smem zbog kolena, ipak imam poveći višak. Ne može na silu. 🙂 Ni u teretanu mi se trenutno ne ide, tako da je šetnja u svim oblicima 😂 moj trenutni izbor. Plus bajs koji već vozim i roleri koje treba da izvadim iz podruma 😂 Možda ubacim i neku jogu za početnike. Uglavnom, sve lagano i kako mi najviše prija. . Šeta li neko od vas i kako se osećate nakon šetnje? 🙈 . . . #weightloss #weightlossjourney #weightlossstory #weightlosstransformation #weightlosssupport

A post shared by Anđelija Stojanović (@andjelija.adja) on

ŠTA KADA STE NA PUTOVANJU?

Putovanje uvek podrazumeva poremećenu rutinu zbog čega je znatno teže organizovati se za trening.

Ukoliko ste u hotelu i imate pristup teretani, nije problem, ali u suprotnom… Može biti.

Takođe možete iskoristiti da odradite i vežbe snage.

Ukoliko pak nemate teretanu kao opciju, stepenice i konopac vam mogu jako dobro poslužiti.

Samo ne zaboravite da uživate u odmoru, čak i ako propustite koji trening 🙂

 

Ruku na srce, za ljubitelje trčanja nijedna zamena nije dovoljno dobra, ali vam i dalje omogućava da ostanete aktivni čak i kada ne možete na stazu. Takođe ćete kombinovanjem treninga sprečiti povrede koje mogu nastati kao posledica konstantnog i napornog trčanja. Dugoročno se svakako preporučuje 🙂

 

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂 

Poslednji članci