Kako se hraniti zdravo: Osnove zdrave ishrane

 

Čini mi se da se danas prosečnom čoveku koji se ne bavi ishranom i fitnesom čini kao da sve zna, a ujedno i ne zna ništa. Previše je kontradiktornih informacija koje se plasiraju tako da niko više ne zna u šta da veruje.

Mnogima je jasno da je prodaja proizvoda jedan od razloga smišljanja raznih terorija, ali to i dalje ne pomaže u postavljanju jasne granice između onoga što je zaista tačno odnosno što zvanična nauka podržava u poređenju sa pseudonaukom koja nam iskače iz frižidera.

Sve navedeno ne mora biti veliki problem kada ljudi to ne uzimaju zdravo za gotovo, ali i te kako može biti – posebno kada su u pitanju oni koji pate od nekog poremećaja u ishrani.

Današnji tekst je namenjen svima onima koji su zbunjeni po pitanju toga šta treba da jedu, a da u isto vreme ostanu vitki, i zdravi kako fizički tako i psihički 🙂

OSNOVE ISHRANE

Umesto da se bavite detaljima i novonastalim teorijama, moja prva preporuka je da se vratite osnovama.

Iako zvuči isuviše jednostavno da bi bilo istinito, verujte da je jedini ispravan način da dođete do zdravog načina života bez stvaranja opsesija.

Neki od tekstova koje vam od srca preporučujem da detaljno pročitate su sledeći:

Pogrešna uverenja i poremećaji u ishrani

Koji je najbolji način da se smrša

Fitnes kao religija

Ružna strana fitnesa

5 razloga da odmah raskinete sa dijetom

Kada pročitate ove tekstove, biće vam sasvim jasne osvove svega i zdrav stav koji treba da zauzmete.

osnove zdrave ishrane

PRINCIPI ZDRAVE ISHRANE

Bez priče o dijeti, mršavljenju ili gojenju, nabrojaću neke od osnovnih principa koje možete primeniti u kojoj god grupi da se nalazite.

 

  • Slušajte svoje telo i glad. Nijedan princip koji ste pročitali u časopisu ne zna bolje od vašeg organizma, toga uvek treba da budete svesni. Naše telo je tako optimizovano da savršeno dobro zna kada mu šta treba, mozak je taj koji se ponekad „igra“ sa nama.

 

  • Jedite svesno. Kada ste poslednji put zaista uživali u ukusu hrane? Vreme je da to ispravite 🙂 Sledeći put kada budete seli za sto, potrudite se da sa potpunom svešću žvaćete i osetite svaki zalogaj, umesto da samo gutate i nedovoljno žvaćete hranu.

 

  • Raznovrsnost i ravnoteža: Ukoliko se budete dugo lišavali određene hrane, velika je verovatnoća da će naići period kada nećete moći da joj odolite. To svakako ne mora biti loše, ali i može da bude ukoliko žudnja bude toliko jaka da nemate kontrolu nad porcijom. Potrudite se da svom organizmu obezbedite sve potrebne makronutrijente i sigurno nećete imati „napade“ koji vas mogu obeshrabriti i odvesti u pogrešnom smeru.Svakako da je ishrana mnogo više od navedenih stavki, ali je važno da počnete od osnova i postepeno. Ne možete niti treba da sve navike menjate odjednom. Polako, ali istrajno, tako ćete uživati u procesu i dugoročno biti zadovoljniji 🙂