Ishrana 18.05.2021.

Kako se nositi sa neprijatnim mislima o svom telu i šta možete uraditi odmah

Svakome od nas se ponekad desi da nalazimo sebi mane, posebno u određenim situacijama, poput boravka na plaži na jakom suncu koje otkriva i sve ono što se inače ne vidi, a da ne govorimo o kabinama  u tržnim centrima i isprobavanju garderobe.

Sa druge strane, tu su i konstantNe poruke koje dobijamo od strane društva i medija:

smršaj
* suzi struk
* zategni se
* povećaj zadnjicu
* povećaj usne
* povećaj grudi
* ukloni celulit
* ukloni bore
 
Male su šanse da u toku dana ne naiđete na bar jednu od sličnih poruka! I sada pomnožite to sa brojem dana u godini, i brojem vaših godina…

Bilo bi čudno da vam se to u nekoj meri ne uvuče u glavu i misli.

Ovakve stvari se uče, niko od nas se nije rodio sa razmišljanjem šta mu sve fali i šta bi mogao da promeni na sebi. Štaviše, određena studija je pokazala da je u jednoj od nerazvijenih država za samo nekoliko godina broj obolelih od poremećaja u ishrani značajno porastao nakon što su im uveli televizuju.

Pritisak medija i kulture zaista može imati ogromnog uticaja na pojedinca, posebno kada su te poruke aktuelne tokom odrastanja i formiranja ličnosti.

Tako da je sasvim očekivano da vam se takve neprijatne i kritikujuće misli javljaju, ali je dobra vest da sve naučeno može i da se oduči i zameni nečim konstruktivnim, a u današnjem tekstu govorimo o tome šta tačno možete da uradite onog momenta kada vam se javi negativna misao o sopstvenom telu.

PUSTITE IH DA PROĐU

„Kako to misliš? Pa svakako želim da prođu!“

Da, svakako, ali neće proći tako što maltretiraš sebe što su se uopšte pojavile.
Mi često imamo običaj da se identifikujemo sa svojim mislima i da potpuno verujemo u njihovu tačnost, a to nije baš tako.
Niti ste vi vaše misli, niti je tačno sve što pomislite.

Sledeći put kada vam se pojave, pokušajte da zamislite da se nalaze u oblačićima ili balonima iznad vas i kako baš poput oblaka i balona, prolaze.
Sedite tako nekoliko minuta i posmatrajte šta se dešava, bez dodatnog uživljavanja.

POSMATRAJTE SVOJE MISLI BEZ OSUDE I STAVITE IH U FIOKU

U ovom slučaju, primećujete da su tu, čujete ih, ali im ne verujete i ne nastavljate nove, srodne misli, na ove koje su se već pojavile. Samo posmatrate, čujete, ali ne razmišljate dodatno.

Možete ih i „stavljati u fioke“ poput:

* „Nije tačno“
* „Ovo je prošlost.“ (može se odnositi na neke stvari koje ste možda ranije mislili u skladu sa nekom situacijom, ali je situacija prošla, a način razmišljanja ostao u toj situaciji iako su sada okolnosti drugačije)
* „Ovo nije moje mišljenje“ (može se odnositi na poruke koje ste dobijali od nekih osoba, društva, medija, korisno je da se vratite u trenutak kada ste to usvojili kako biste pojačali svesnost da to nije vaša autentična misao već naučena od tog nekog/nečeg)

To su samo primeri, smislite već sami svoje fioke.

VRATITE SE U SADAŠNJI TRENUTAK

Na ovaj način ćete se iz misli vratiti u telo. Razumem kako zvuči, ali pokušajte.
Ovo se takođe koristi kod osoba koje imaju problem sa anksioznošću.

* pronađite tri stvari koje možete da dodirnete
* pronađite tri stvari koje možete da pomirišete ili prosto osetite miris prostorije u kojoj se nalazite ili prirode ukoliko ste napolju
* pronađite tri stvari koje možete da vidite i fokusirajte se na njih
* obratite pažnju na tri stvari koje možete da čujete (auto koji vam upravo prolazi ispod prozora, lupkanje viljuške u kuhinji, hodanje komšija u stanu iznad)

Ukoliko ste pomislili da navedena tri načina za nošenje sa neprijatnim mislima zvuče isuviše prosto i besmisleno, nemojte verovati na reč, samo pokušajte neko vreme da primenjujete.
Vežbajte i kad vam ne ide sjajno.
Vredeće u onom trenutku kada shvatite da vaše misli više ne upravljaju vama već vi njima.

FITT Individualan plan ishrane uz koji najlakše i najefikasnije stižeš do željenih rezultata.

Ne savetujem vas kako da gladujete ili izbacujete liste namirnica iz ishrane, ne učim vas da kupujete šejkove ili preparate da biste postigli željeni izgled. Ne učim vas da je hrana zdrava ili nezdrava, kao ni dobra ili loša.

Učimo kako da na osnovu ličnih potreba, želja i ukusa sami sebi u budućnosti kreirate idealne obroke i vodite svoju ishranu na način na koji se najbolje uklapa u vaše potrebe.