Ishrana 03.05.2021.

Kako se ponovo povezati sa osećajem gladi i sitosti?

Kao deca, mi smo savršeno znali kada smo siti, a kada gladni. Kada smo bili gladni, plakali smo ili tražili, kada smo bili siti, i dok nismo znali da govorimo, znali smo da gurnemo maminu ruku sa kašičicom hrane.
U toku odrastanja, zbog raznih uticaja sa strane i naše želje da budemo gladni kad mi želimo i onoliko koliko mi želimo, vremenom smo prestali da „čujemo“ signale koje nam telo šalje.

Danas delim sa vama načine koji će vam pomoći da ponovo postanete senzitivni na signale gladi i sitosti.

JEDITE NA SVAKA 4 SATA

Jedan od najčešćih razloga zašto se dogodi gubitak osećaja jeste gladovanje. To je posebno izraženo kod osoba koje su stalno na restriktivnim dijetama i njihov signali nisu nimalo pouzdani. Jedan od načina da povratite osećaj jeste da jedete na svaka 3 do 4 sata kako bi telo „shvatilo“ da nije u restrikciji, da neće biti uskraćeno, kako bi na kraju moglo da ima i reakcije u skladu sa tim, umesto potpunog isključenja apetita i sitosti ili ekstremne gladi.

KADA JEDETE, SKLONITE TELEFONE

Teško je čuti i osećati bilo šta, kada su konstantno tu distrakcije. Ukoliko ste navikli da ručate sa telefonom u rukama ili ispred TV-a, potpuno je očekivano da signale ni najmanje ne registrujete jer vam fokus i nije na njima. Sledeći put kada sednete da jedete, sklonite telefone, laptopove, sklonite se od TV-a, samo sedite i svesno jedite. Pratite svoj doživljaj u svakom momentu, osetite miris, ukus, teksturu hrane, pokušajte da osetite nivoe sitosti… Ne brinite ako vam ne uspe odmah, sve je stvar vežbe.

NAPRAVITE PAUZU

Mnogima ova metoda jako pomaže. Kada jedete i mislite da ste pojeli određenu količinu koja vam deluje dovoljno, ali niste baš sigurni, napravite pauzu od dvadesetak minuta. Ponekad je potrebno određeno vreme da registruje da je telo sito, i to je upravo taj prozor, odnosno pauza.
Ukoliko i dalje budete gladni, svakako nastavite, ali će se sigurno nekada desiti da vam se više ništa ne jede. I naravno, pratite svoj osećaj sve vreme i tokom pauze. Kako vam se čini ukus hrane nakon tih dvadesetak minuta? Da li je isti osećaj kao kada ste gladni počeli da jedete?

KAKO TO IZGLEDA KADA SMO SITI?

Neki ljudi koji se pitaju kako zaista izgleda biti sit. Kakav je to osećaj, šta se dešava u nama dok osećamo sitost… Iako nije potpuno merodavno, možete isprobati to sa vodom.
Odvojite neko vreme za sebe i uzmite litar vode. Krenite da je pijete polako, osećajući svaki gutljaj kako prolazi kroz vaše telo. Fokusirajte se na to, nije poenta da se samo nalijete.
Pratite svoj osećaj od žeđi kako ide ka osećaju punoće u stomaku.
Kada osetite da vam je dovoljno, stanite. Obratite pažnju kako se osećate, šta osećate u telu kada se javi potreba da pomislite „Sada mi je dosta“. Tako je i sa hranom.

Uzmite u obzir da vam verovatno neće uspeti iz prve. Niste za jedan obrok ni izgubili osećaj za signale gladi i sitosti, ne možete ih tako ni vratiti. Ali budite uporni, vežbajte i uživajte u hrani koju jedete.

Ukoliko vam je potrebna podrška, sledeći program bi vam mogao biti od pomoći. Sadrži edukativne audio materijale sa premium sadržajem koji će vam pomoći da se povežete sa svojim telesnim senzacijama. 🙂

FITT Individualan plan ishrane uz koji najlakše i najefikasnije stižeš do željenih rezultata.

Ne savetujem vas kako da gladujete ili izbacujete liste namirnica iz ishrane, ne učim vas da kupujete šejkove ili preparate da biste postigli željeni izgled. Ne učim vas da je hrana zdrava ili nezdrava, kao ni dobra ili loša.

Učimo kako da na osnovu ličnih potreba, želja i ukusa sami sebi u budućnosti kreirate idealne obroke i vodite svoju ishranu na način na koji se najbolje uklapa u vaše potrebe.