Kako izgubiti 5 kilograma za nedelju dana, za dve nedelje i za mesec dana

Da li želite da izgubite 5 kilograma?
Čim ste kliknuli na ovaj post, sigurna sam da to želite 🙂
Pitanje je sledeće: koliko brzo želite da ih izgubite?
Za nedelju dana? Dve nedelje? Mesec dana?
Hajde da vidimo šta tačno treba da uradite kako biste izgubili 5 kilograma u određenom vremenskom periodu.

ZA NEDELJU DANA

Verujem da ste čuli da jedan kilogram masti ima 7000 kcal. To znači da za gubitak od 1 kg, treba da izgubite 7000 kcal vežbanjem ili da pojedete toliko manje kalorija.
Tako, na primer, ako održavate svoju sadašnju telesnu masu uz 2500 kalorija dnevno, a zatim počnete da jedete 1500 kalorija dnevno umesto toga (ili ste nastavili da jedete 2500, ali ste vežbanjem potrošili 1000), završili biste sa ukupnim nedeljnim kalorijskim deficitom od 7000 kalorija (1000 kalorija na dan, 7 dana u nedelji = 7000 kalorija). Što znači, izgubićete tačno 1kg nedeljno.
Zvuči lepo, zar ne?

Ipak…
Loša vest je da to nije u potpunosti tačno. Činjenica je da kilogram masti sadrži 7000 kalorija, ali postoji puno faktora koji sprečavaju da ovo pravilo bude potpuno precizno. Pre svega, težina koju gubimo može biti i posledica gubitka tečnosti, mišića itd… Zatim postoji termički efekat hrane koji će uticati na to koliko kalorija je telo sagorelo. To znači da će deficit od 7000 kcal retko rezultirati tačnim gubitkom od 1 kg.
Dobra vest je da je ta metoda ipak dovoljno dobra. Ima svojih propusta i nije potpuno tačna, ali je i dalje najbolja procena za to koliko ćete kilograma izgubiti.
Kako da izgubite 5 kilograma za nedelju dana?

Hajde da izračunamo.
7000 (1 kg) x 5 (broj kilograma) = 35 000 kalorija
Ovo znači da je za gubitak od 5 kg potrebno biti u deficitu 35 000 kcal.
Ukoliko želite da izgubite 5 kg za nedelju dana, dnevni deficit bi morao biti 5000 kcal.
Kako da dođete do toga?
Prosto i jednostavno… Nikako.

 

OVO JE POTPUNO NEREALAN CILJ

Pored toga što nije realan cilj, zaista može biti i opasan po zdravlje.
Recimo da za održavanje telesne mase treba da unosite 2500 kcal.
Da biste izgubili 0.5 kg nedeljno, potrebno je da budete u deficitu od 500 kcal svakog dana. To je svakako potpuno izvodljivo.
Da biste izgubili kilogram, potreban je deficit od 1000 kcal.
I tako dalje.
Za gubitak od 5 kg biste morali da odete u minus, što praktično nije ni moguće 🙂

View this post on Instagram

Cekam da prestane kisa ☔ pa da odem na pijacu i kupim tresnje, lubenicu i kukuruz, a u medjuvremenu sam smuckala ovaj brzinski puding. 😁💃 Jedna od mojih kombinacija koja bas imitira tu teksturu pudinga, a kako mi se jutros jelo slatko, dorucak mi je u tom fazonu 😁🍑🍯 Dakle sastojsci su: mleko, voda, chia, lan, ovsene mekinje, kokos ljuspice, vanila protein i breskva. Posto sam u trenutku odlucila da ce mi ovo biti dorucak, nije bilo vremena za natapanje, vec sam sve skuvala u serpici, a i prijalo je da bude toplo. 😁 Inace u ishrani jako retko koristim protein u prahu, jer uglavnom uspevam da zadovoljim dnevne potrebe putem regularne hrane, ali kada to nije slucaj onda ga dodam, posebno u ovakve kase koje ga nemaju u zavidnoj kolicini. Tako i vi, po potrebi dodajte ili izostavite namirnicu za koju smatrate da bi vam bila korisna / suvisna. 🙃 Eto mislim da je to sve sto sam htela da kazem za sada 🤣😚❤ 🌟www.fitt.rs🌟 #fitt #nadafitt #jazelimjamogu

A post shared by Nada Piliskic 💃 (@nadafitt) on

KAKO SU ONDA NEKI IZGUBILI?

Svi poznajemo nekoga ko je izgubio 5 kg telesne mase za nedelju dana. Ali to apsolutno ne znači da se radi o gubitku telesnih MASTI čiji je gubitak pravi cilj.
Masa može biti voda, mišići, glikogen… I tako dalje.

DA LI ZAISTA ŽELITE DA PRIVREMENO IZGUBITE VODU IZ ORGANIZMA?

Ako želite, samo izvolite, možete to 🙂 Prosto prestanite da unosite hranu i usput malo i oštetite mozak. Šalim se, naravno da nećete raditi ništa od toga 🙂

Obrni okreni, uopšte ne treba da gubite 5 kg za nedelju dana. Nema poentu i može biti opasno, a vi svakako nećete postići cilj jer teorijski nije moguće.

ALI, GLEDALA SAM ONAJ DOKUMENTARAC O GOJAZNIMA I SVI SU DOSTA IZGUBILI U PRVIH NEDELJU DANA… ŠTA JE SA NJIMA?

Kako su to uradili?
To je jednostavna kombinacija sledećeg:
Budući da su gojazni, njihovi nivoi održavanja kalorija su dovoljno visoki da bi se stvorio veliki dijetetski deficit koji bi bio nerealan / nemoguć za nekoga ko nije preterano gojazan.
Takođe i sagorevaju ogroman broj kalorija bilo kojom aktivnošću zbog veće telesne mase.
Opet, i ovde se radi u tome da ne gube u potpunosti samo telesne masti.

View this post on Instagram

Ne da volim pire od krompira, nego obozavam 🤩 Sada mi je nesto palo na pamet. Jel se secate leksikona? 😄 Ja sam ih obozavala, ali ne toliko radi toga da bih ga kao popunjavala i pisala odgovore, vec mi je bilo uvek zanimljivije da gledam sta su drugi pisali i odgovarali. 🕵️‍♀️ 🙈 Pa je tako jedan od omiljenih delova bio onaj koji si tice ishrane ili Tvoje omiljeno jelo? Ono sto je bilo zanimljivo je da su se vrtela uvek tri ista odgovora, a to su: 🍗🥔pohovana piletina i pire, pizza 🍕 i spageti🍝. 🤣 A da ja vas pitam koje je vase omiljeno jelo danas, kada ste stariji? Mozete li uopste da se odlucite? 🤗 I da ne zaboravim, eto cisto da napisem sta je na fotografiji, jer uvek nekoga do detalja zanima. 😉 Piletina (uvaljana u senf i zacine) ispecena na tiganju na malo suncokretovog nerafinisanog ulja. Pire (krompir, mleko i maslac) Salata (paradajz, krastavac, paprika i maslinovo ulje). Kada salatu jedem uz glavni obrok nikako je ne solim, kada je jedem zasebno onda uglavnom da, ako nema dodataka koji su sami po sebi slani (masline, prsut, sir…) Mislim da je to sve 😘 🌟www.fitt.rs🌟 #fitt #nadafitt #jazelimjamogu

A post shared by Nada Piliskic 💃 (@nadafitt) on

KAKO IZGUBITI 5 KILOGRAMA ZA DVE NEDELJE?

Sve ono što smo pričali malopre… Podelite na pola.
U prevodu, vaš dnevni deficit bi trebalo da bude 35 000 kcal podeljenih na 14 dana, što je 2500 kcal.
Da li vam ovo zvuči realno i poželjno? 🙂

Svakako je bolje od prethodne jednonedeljne varijante, ali i dalje nije dovoljno dobro.
I dalje je opasno i nepoželjno.

KAKO IZGUBITI 5 KILOGRAMA ZA MESEC DANA?

Ponovo ćemo se poslužiti matematikom 35 000 kcal podeljenih na 30 dana… To mu dođe 1167 kcal dnevnog kalorijskog deficita.
Dakle, umesto onih 5000 kcal dnevno, sada je potrebno da unesemo 1167 kcal manje ili sagorimo 1167 kcal više.
Da li je ovo moguće?

Za neke ljude, da. Može biti i zdravo i korisno. Oni sa većim brojem kilograma će svakako brže izgubiti iste u početku i za njih je ovaj cilj sasvim realan.
Na primer, neko ko održava svoju sadašnju težinu sa 3000 kalorija dnevno bi trebao da jede 1833 kalorija dnevno da bi postojao ovaj deficit. To bi bilo teško, a osobi bi mogao više prijati umereniji pristup… Ipak, kratkoročno je potpuno ostvarivo.
Ova osoba takođe može da jede 800 kalorija manje, a zatim sagoreva 367 dodatnih kalorija kako bi stvorila taj isti deficit. Sve u svemu – može se izvesti.

ŠTA JE SA OSTALIMA?

Za sve ostale koji nemaju veći višak, odgovor bi ipak bio ne. Posebno ukoliko želite da sačuvate svoje mišiće (a verujem da želite).

KOJI VREMENSKI OKVIR JE IDEALAN ZA GUBITAK OD 5 KG?

Pa, tačan odgovor na ovo pitanje zavisi od osobe. Na kraju krajeva, idealna stopa gubitka telesne mase za nekoga ko ima samo 5 kg da izgubi razlikuje se od idealne stope gubitka za nekoga ko gubi 20, 30, 40 kilograma. Lične potrebe i želje svakog pojedinca takođe igraju ogromnu ulogu u određivanju onoga što je „idealno“ za njih.
Većina ljudi gubi negde između 0.5 – 1 kg nedeljno. Niži kraj je idealan za one koji su manje gojanzi i viši za one koji imaju nešto veći višak.
Konkretno, bilo bi idealno da gubite između 0.3% i 1% ukupne telesne mase nedeljno.
Takav način je idealan zato što podrazumeva sigurne, efektivne i održive gubitke masnih naslaga uz istovremeno sprečavanje nuspojava.
U nuspojave ubrajamo gubitak mišića, gubitak snage, glad, usporavanje metabolizma, hormonske probleme, probleme sa spavanjem… I tako dalje.

5 – 10 nedelja za gubitak od 5 kilograma je sasvim uredan i očekivan 🙂

 

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂