Ključ istrajnosti je u nama

 

 

Svako od nas je u jednom trenutku poželeo da ostvari neki cilj u životu. Kada nešto želimo da nam se dogodi, onda najčešće pored same želje mi to i planiramo, ulažemo rad, trud i svoju energiju kako bi jednog dana uživali u plodovima te ideje sa početka. Kada je u pitanju vežbanje vrlo često se koristimo ili poželimo da nekim lakšim i kraćim putem dođemo preko noći do rezultata.

Mnogim ljudima vežbanje nije sastavni i prirodni deo njihovih svakodnevnih aktivnosti. To je donekle normalno i to je navika na kojoj treba raditi. Kao što ne bismo imali naviku da se tuširamo svaki dan da nismo na to naviknuti od malena, tako ni vežbanje ne može odjednom da pređe u svakodnevnu naviku. Mnogi ljudi, vežbaju radi fizičkog izgleda. Prisutna je jaka doza spoljašnje motivacije u želji za predstavljanjem fizičke forme u što boljem svetlu. Postoje naravno i oni koji zaista vole da vežbaju i rade to iz unutrašnjih razloga, kao što su zdravstveni benefiti. Mladim ljudima je cilj da dobro izgledaju, starijima je cilj da produže kvalitet života i da unaprede svoje zdravstveno stanje.

Dolaskom jeseni, početkom septembra, za mnoge ljude je taj period kao početak nove etape. Obično se vraćamo obavezama, završeni su odmori i okrećemo se kako usavršavanju sebe na poslovnom / školskom planu, tako i želimo da uključimo i neku fizičku aktivnost da upotpuni sve.

Rad na sebi i svom telu su dva neodvojiva dela jedne ličnosti koja teži zdravom životu u celini.

 

 

 

Neka ovo bude poslednja jesen kada počinjete vežbanje iz početka

Normalno je da tokom godine ne vežbate uvek istim intenzitetom. Naićiće period kada ćete vežbati više, nekada ređe, menjaćete sam trening, lokaciju, način. To je sve ok, tako zapravo i treba da radite, treba da prilagođavate treninge svom trenutnom osećaju. Dosadiće vam da vežbate samostalno pa ćete poći na grupne programe, možda će vam dosaditi zatvoreni prostor pa ćete vežbati u parku. Bitno je samo da ne prekidate. Zabeležite sebi tri puta nedeljno po 1h aktivnosti, gde kod i šta god.

Potrebno je istrajati i održavati kontinuitet kako bi vežbanje zaista imalo onaj pravi i potpuni efekat. Neće biti varijacije u kilaži gore dole, nema isprobavanja trendi dijeta. Vežbanje treba krišom da uvučete u svoje dnevne obaveze ili navike i od tada ste rešili problem sa kreni stani situacijom.

Pravilo 21 dan

Verovatno mnogi već i znaju za ideju, ali ako ima onih koji nisu upoznati od ranije, objasniću.

21 dan je ideja da svaki dan radite istu aktivnost nakon čega ona lakše postaje vaša navika. To svakako ne znači da samo 21 dan treba da radite i da će onda aktivnost magijom postati vaša navika. To je samo okvirni period vremena koji je ljudima potreban da se pirivknu na nešto novo u svom životu. Nakon tog perioda podjednako treba da nastavite da primenjujete svoje dnevne aktivnosti i da se trudite da ih održavate do kraja svog života.

 

 

 

Vaš životni stil će pretrpeti korenite promene

Razlog zašto niste bili pre aktivni ili ste se hranili loše je što možda niste razmišljali da postoji i neki drugi način života. Vežbanje i zdravu ishranu doživljavamo kao privremene alatke za dostizanje ciljeva i onda kada dostignemo cilj, a to je najčešće mršavljenje, mi stajemo sa svim i vraćamo se onim navikama koje su nas dovele do tog neželjenog stanja.

Ideja Fitness & Healthy Lifestyle načina života jeste da ono bude vaša svakodnevnica i da uvedete navike koje ste u stanju da ispratite i što je najvažnije one koje vama prijaju. Desiće se da nekada neće ići po planu, ali baš tada treba što pre da nastavite tamo gde ste stali. Dajte sebi mogućnost da napravite grešku i na taj način razvijajte strategiju koja vas vraća na stazu.

Obično pomislimo: Aha gotovo je upropastila sam pojela sam nešto što ne treba i prekidam sa dijetom pa ću početi sve ispočetka nakon nekog vremena. Nisam otišla danas na trening onda neću ni sutra… i tako se nakupe dani. Što više dana nakupite teže je da se vratite na svoj put redovnog vežbanja. Cela mudrost je u tome da pokušavate svakim danom da unapredite svoje navike, i da bez obzira što je jučerašnji dan ispao iz plana, ne znači da mora i današnji.

 

 

Fokus na duge staze

Iako ovde pričamo o periodu od tri nedelje, pokušajte sebi da predstavite plan na duže staze. Ne gledajte na to kao na privremeno stanje, već pokušajte da uverite sebe da je to stanje koje treba da potraje ceo život. Treba da se predate sistemu. Zbog toga je jako važno ono sa početka, a to je da izaberete aktivnost i način ishrane koji vam prijaju. Svaki drastičan preokret koji pokušate da napravite iz nestrpljenja će biti neuspeli proces. Male promene dovode do velikih i trajnih rezultata.

 

Istrajnost u ostvarivanju ciljeva

Ne postoji nikakva magija niti caka koja će vas uvesti u proces vežbanja. Potrebno je da sami sa sobom odlučite šta zaista želite i da li želite da uvedete zdravije navike. Onog trenutka kada odlučite i kada krenete i ako istrajete u tome, ono postaje navika. Ako ostvarite cilj u jednoj oblasti to se lako prenese i na neke druge ciljeve, naravno ako to i želite. Put do cilja ima istu formulu koju čine: rad, usavršavanje, istrajnost, upornost. Primenite je na oblast koju želite.

Budite inspiracija drugima

Koliko vam se samo puta dogodilo da ste uradili nešto jer vas je neko motivisao, inspirisao?

U ljudskoj prirodi je da se poistovećujemo sa drugima i  na taj način tražimo ideje i uzore. Sigurna sam da možete u ovom trenutku da se setite jedne osobe koja vas insipiriše. Zašto vi ne biste bili nekome inspircija. Često volim da kažem, Uvek se trudi i radi na sebi jer nikada ne znaš da li si nekom inspiracija. Radite na sebi uvek i stalno, budite svakim danom bolji, takmičite se sami sa sobom. Na taj način dajte primer drugima, prijateljima svojoj deci, uvek možemo biti bolji nego što već jesmo.

Kontinuiran rad je vredan truda jer dolazite do rezultata na duge staze

Sve u šta ulažete rad i vreme ima svoje koristi. Pa tako i kod vežbanja, ako ceo život želite da izmenite nešto u pogledu svog tela, ili zdravlja, pa hajde onda krenite već jednom i nemojte da odustajete. Šta je to što vas sprečava da baš danas ili baš sutra odvojite makar 30 minuta da budete fizički aktivni. Nemanje vremena je suluda ideja i sami sebe možete da uverite da to nije raicionalan razlog. Počinjanje iznova je prilično frustrirajuće za svakoga. Počnite jednom i nemojte stati, idite, gurajte, koliko god da vam je teško, jedino tako trajno ostvarujete svoj cilj.

 

Ovaj blog post je urađen u saradnji sa Coca-Cola bloggers network Adria. Predlažem vam da pročitate i ostale tekstove mojih kolega iz Srbije, Hrvatske, Bosne, Crne Gore i Makedonije, na ovom linku.

 

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂