Koja je tajna ljudi koji trajno uspeju da naprave promene?

 

 

Verujem da samim tim što sada ovo čitate verovatno  znači da nemate baš neko uspešno iskustvo sa prethodnim dijetama i treinzima i kliknuli ste na naslov iz razloga da pročitate nešto novo. Sigurna sam da vas zanima koji je to glavni razlog zbog kog ljudi ne uspevaju da se drže dijeta ili plana vežbanja i razlog zbog kog prekidaju i započinju iznova.

Ljudi generalno, verujem i vi sami koji ovo čitate, ne vole taj osećaj da budu na na nekom režimu. Doživljavate to kao posebno stanje u kom je mnogo toga zabranjeno i podrazumeva odricanje i suzdržavanje od dosta toga. Uglavnom je praćeno velikom čežnjom prema zabranjenoj hrani, stalnim mentalnim usponima i padovima i na kraju najčešće ima neki privremeni pozitivni završetak. Šta je to što predstavlja problem mnogima?

Dijete najčešće uskraćuju / zabranjuju mnogo toga

Neka hrana ima značajno bolje nutritivne karakteristike u odnosu na neku drugu, a to su recimo: voće, povrće, bezmasna mesa, riba, orašasti plodovi, žitarice, jaja, mlečni proizvodi….

Neka hrana ima mnogo kalorija, a ne baš mnogo nutrijenata (slatkiši, grickalice, mesne prerađevine…)

Ali retko kada postoji objektivan razlog da se bilo koja grupa namirnica potpuno eliminiše iz ishrane.

Može sva hrana ovog sveta ali je pitanje mere i zapravo balansa.

99% ljudi smatra da je ključ mršavljenja (redukcije telesnih masti) upravo u potpunom izbacivanju određenih grupa namirnica iz ishrane.

To nije rešenje!

 

Dijetni režimi promovišu određene suplemente

Ne postoji suplement koji je esencijalan.

Suplementi se mogu koristiti kao dodatak već dobroj i kvalitetnoj dijeti ili kvalitetnom režimu ishrane.

Ne treba vam supplement da bi dijeta bila uspešna ili da biste imali rezultat.

Suplement, kao što i sama reč kaže je dodatak, koji u većini slučajeva i nije neophodan, ukoliko se već hranite nutritivno kvalitetnom hranom i imate izbalansiran unos svih grupa namirnica.

 

Dijete obećavaju brze rezultate

Ako dijeta zvuči isuviše dobra da bi bila istinita, onda verovatno i nije.

Svaka dijeta koja izgleda dugoročno održiva, praktična, a naravno i da je pravilna, može vam dati dobre rezultate.

Ono što ne treba da želite i što nije dobro, jeste dijeta koja obećava rapidan gubitak kilograma u kratkom vremenskom periodu.

Takvi rezultati ne daju dobar ishod i dugoročno održiv rezultat, a isto tako ne pružaju benefite.

Dijeta znači da morate da reorganizujete svoj život

Dijeta i trening treba da se prilagode vašem životnom stilu, a ne obrnuto da sve podređujete novom režimu ishrane i vežbanja.

Ne dozvolite sebi da budete žrtve ili pokusni kunići najnovijih trend dijeta.

I nemojte skakati sa jednog režima na drugi, u potrazi za što lakšim i bezbolnijim rezultatom.

 

Prvi korak koji treba da napravite kako biste bili više Fit, zdraviji, srećniji i generalno zadovoljniji u svom telu, jeste da prestanete da zamišljaje da je privremena dijeta rešenje vašeg problema. Nije bila nikada niti će ikada i biti.

Trajna izmena životnih navika, konstantna ravnoteža je ono čemu treba da ste posvećeni.

 

A šta kada je u pitanju vežbanje?

 

Najčešće ljudi izaberu pogrešnu aktivnost. To se dešava na više načina.

Prva greška je da prisiljavaju sebe da započnu sa recimo trčanjem i zadaju sebi cilj da će to raditi ceo sledeći mesec. A uopšte ne vole da trče. Ako ne volite da trčite onda nemojte to ni da radite! Ako ne volite da vozite bicikl, onda ga nemojte voziti.

Kardio kao i bilo koja druga fizička aktivnost može pomoći da smršate (uz redukovanu ishranu naravno), ali ukoliko imate za cilj da izgradite lepo zategnuto telo onda tu moraju da se dodaju i vežbe sa opterećenjem sopstvenog tela ili sa dodatnim opterećenjem.

Ono što isto može kočiti napredak je ponavljanje identične rutine kroz dugi period vremena. Ako ništa u treningu ne menjate, onda ne možete očekivati ni da će se vaše telo izmeniti.

Postaćete snažniji i izdržljiviji ukoliko povećavate opterećenje ili intenzitet. Ako trčite onda treba da smanjujete potrebno vreme za određeni broj kilometara, a ako dižete tegove ili radite vežbe sa opterećenjem sopstvenog tela, treba da povećavate to opterećenje, kada osetite da je pravo vreme za to.

 

Dobar plan treninga treba da bude logičan, da bude u skladu sa vašim trenutnim stanjem i sposobnostima.

Koja je tajna ljudi koji trajno uspeju da naprave promene?

 

  • Nisu nikada na dijeti.
  • Ne traže trikove, cake i prečice.
  • Ne očekuju rezultate preko noći.
  • Biraju način vežbanja koji im prija i redovni su u tome.
  • Ne zadaju sebi iscprljujue treninge koje ne mogu dugoročno da sprovode.
  • Biraju prijatelje sličnih interesovanja i grade sa njima zajednicu.
  • Primenjuju plan ishrane koji se savršeno uklapa u njihov način života.
  • I kao ono najbitnije, pridržavaju se svega zauvek.

 

Fitnes, zdrava ishrana, umerenost – su trajna stanja koja treba da uvedete u svoj životni stil od sada pa zauvek.

 

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂 

NADA FITT PLAN ISHRANE