Koje doba dana je najbolje za trening?

Kada počnete sa vežbanjem, trebalo bi da znate zašto vežbate, da li je to zbog mršavljenja, kondicije, snage, dobrog osećaja… Ili nečeg desetog. Sigurna sam da ovo i u startu već imate iskristalisano. Znate zašto krećete. Međutim… Da li se pitate kada je idealno doba dana za vežbanje? Ujutru čim se probudite? U podne? Ili možda uveče?!

Da vas ne držim predugo u neizvesnosti, za većinu ljudi je idealno… KAD GOD.

Potpuno je nevažno koje doba dana ćete izvdvojiti za trening, sve dok taj trenig zaista i realizujete.

E sad… Kako proceniti kada je baš vama lično idealno za trening?

_ trenig uskladite sa vašim ostalim obavezama. Ukoliko radite od 7 ujutru, verovatno nećete ustati u 4 da biste odradili trening i sve ostale jutarnje rutine.

_ održivost. Zašto mislite da će baš jutro/popodne/veče biti idealno za vas?

_ interakcija sa ishranom. Ukoliko vaša ishrana podrazumeva siromašnu večeru, možda nije pametno da vežbate uveče jer ćete verovatno biti gladni. Ovo je samo primer kako bi trebalo uskladiti sa ishranom.

FAKTOR 1: POGODNOST

Prvi i osnovni faktor kod određivanja vremena za trening jeste pogodnost. Na šta tačno mislim?
Na to da treba da odaberete termin koji će vam odgovarati, koji neće biti suviše naporan i stresan. Kao što malopre pomenuh, ukoliko radite od ranog jutra, možda bi vam bilo previše mučno da još ranije ustajete. Za vas će biti bolje da trening ostavite za nakon posla.

Ukoliko znate da će vam biti teško da uveče radite bilo šta i da ste ujutru motivisaniji, onda trening odradite ujutru. Sve zavisi od vas i vaših želja i mogućnosti.

Ovo neka bude odlučujući faktor, on će vam zapravo omogućiti da i ostali funkcionišu kako treba.

 

FAKTOR 2: ODRŽIVOST I LIČNE POTREBE

Niko od nas se ne oseća isto kada se ujutru probudi. Neko je pun energije i skače iz kreveta dok nekome treba litar kafe i par sati samo da se razboravi. Isto važi i za trening – kada ćete vežbati zavisi od toga kakvi ste vi sami odnosno kako se osećate pre/posle svih obaveza koje imate.

Za mnoge je idealno da vežbaju ujutru. Tada su puni energije i dobar trening im samo da elan za nastavak dana dok drugi ne mogu da zamisle da iz kreveta idu u futnes centar.

Nekima je nezamislivo da nakon posla odlaze na trening i jako je važno biti svestan tih obrazaca i menjati ih na pravi način. Kada znate da odlaganje treninga vodi u preskakanje istog, nije loše da to bude prvo što uradite ujutru.

Važno je da pre svega upoznate sebe i otkrijete šta vam i kako prija, a onda na osnovu toga odredite vreme za trening.

FAKTOR 3: SPOLJAŠNJI FAKTORI

Nije uvek sve do vas. Kada vežbate u fitnes centru, može vama da prija i trening u 12 uveče, ali džabe kada ona tad ne radi, baš kao ni ujutru pre vašeg posla. Takođe, postoji određeno doba dana kada su najveće gužve u fitnes centrima i ako vam gužva smeta, ni trening vam tada neće prijati.

I ne samo to, od gužve zavisi za koje vreme čete završiti svoj trening, tako da ovaj faktor nikako ne treba potcenjivati.

 

FAKTOR 4: NAČIN ISHRANE

Da li volite bogat doručak, a siromašniju večeru ili obrnuto? Ukoliko volite ovo prvo, verovatno ćete morati ranije da ustanete kako biste sve stigli, a pitanje je da li ste na to spremni.

Prosto morate sve uzeti u obzir. Sve gubi smisao ako na trening idete gladni i izmrcvareni, a nije poenta ni da pojedete pola torte nakon treninga.

Da bi bilo dugoročno, morate trening uskladiti sa ishranom koja vam najviše prija.

 

FAKTOR 5: DRUŠTVO ZA VEŽBANJE I TRENERI

Da li vežbate sami ili radije to radite u društvu? Važna stavka koja menja sve! U tom slučaju imate još jedan faktor više za razmatranje. Isto važi i za trenere, prosto se morate usklađivati međusobno.

 

Dakle, koje vreme je najbolje?!

Kao što sam već rekla na početku: BILO KAD. Kad god vama najviše odgovara, to je idealno vreme.
Ne morate praviti nauku oko svega, sve što treba je da uzmete u obzir navedene faktore i napravite sami sebi idealan raspored. 🙂

 

 

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂 

NADA FITT PLAN ISHRANE