Koji je najbolji način da se smrša?

Da bismo bilo šta u životu kvalitetno odradili, potrebno je da pre svega znamo i kako tačno to da odradimo. Jasno, razumljivo i najbitnije – primenljivo. Isto važi i za mršavljenje, a priča “samo probuši kašiku” je davno prevaziđena.

Bitno je da znate osnove i zato danas odgovaram na tri glavna pitanja vezana za mršavljenje.

Koji je najbolji način da se izgube telesne masti?
Koji je najbrži način da to uradite?
Koji je najbolji način trajnog održanja telesne mase nakon što ste je izgubili?

 

Zapravo, cilj nije gubitak telesne mase kao takve već gubitak MASTI, što je velika razlika.
Zašto je važno uočiti je?
Pa, pre svega da biste izbegli gubitak mišića. Cilj je zadržati njih, dok se telesne masti gube.
Zatim i da bi odustali od ideje brzinskih čišćenja organizma koja nemaju dugoročne efekte, niti podrazumevaju gubitak masti.
Raznim detoksikacijama možete brzo i lako izgubiti telesnu masu, ali već znate da to nije trajno rešenje i da će se sve vratiti čim se vratite normalnoj ishrani (da, mislim i na zdravu ishranu).

KOJI JE ONDA NAJBOLJI NAČIN ZA GUBLJENJE KILOGRAMA?

To je ustvari kombinacija tri važne stvari.

1. činjenica
2. metode za implementaciju te činjenice
3. pristup

1. ČINJENICA

Koji je najbolji način za gubljenje kilograma? Prosto: napravite kalorijski deficit. Ne samo da je najlakši, već je i jedini način. Drugi ne postoji, koliko god želeli da verujete u to.
Kalorijski deficit ćete napraviti tako što ćete potrošiti manje kalorija nego što vašem telu treba za energiju jer je taj alternativni izvor energije uskladištena telesna mast.
Šta je onda sa glikemijskim indeksom, kortizolom, super hranom i raznim detoksikacijama?
Ništa. Baš kao što sam malopre, a i u prethodnom tekstu objasnila.

Pokušali ste sa kalorisjkim deficitom i nešto vam ne ide?

Nekad nije dovoljno pokušati već je potrebno istrajati i odraditi 🙂

Mnogi su na dijetama koje navodno nisu kalorijski ograničene, samo ne jedete ovo, ne jedete ono… I na kraju dobijete isto – kalorijski deficit.
Zapamtite – kalorije su najvažnije. I kalorijski deficit je jedini način za gubljenje kilograma. Tačka. 🙂

Da i to znači da možete da jedete samo brzu hranu i da smršate? Apsolutno da!

Jedino je važno da unosite onoliko kalorija koliko vam je potrebno, nebitno je iz kojih namirnica.
Ovo naravno nije najzdraviji način, niti vam to preporučujem, ali je dokaz za ovo što sam ispričala. Evo i primera iz realnog života. Čovek je jeo samo u McDonaldsu i smršao 16 kilograma za 3 meseca.

Koji je najbolji način da se smrša?

 

2. METOD

Kako stvoriti kalorijski deficit?

Postoje tri načina.

1. Ishrana. Prosto i jednostavno, unosite manje kalorija.
2. Vežbanje koje troši određenu količinu kalorija. Ovo bi u prevodu značilo da ako pojedete 2500 kcal i sagorite 500 kcal, opet ste u kalorijskom deficitu iako niste manje jeli.
3. Ishrana + vežbanje. Npr. jedete 250 kcal manje i sagorite 250 kcal vežbanjem.

Koji metod je najbolji?
U suštini, deficit je deficit, koji god da odaberete, izgubićete kilograme odnosno masti.
Najbolje je ono što je u skladu sa vašim ličnim željama i potrebama jer je to jedini način da bude trajno održivo.

ALI. Ima još 🙂

Pretpostavljam da već znate da je kardio koristan za sagorevanje kalorija, ali isto tako treba pomenuti i trening snage. Cilj treninga snage jeste povećanje snage i dobijanje mišića.
Naravno, i na treningu snage ćete izgubiti određeni broj kalorija, ali je najbitnije to što će vam on pomoći da zadržite (izgradite) mišiće dok ujedno gubite masti.
Ponovo kažem, vi možete smršati i samo putem ishrane odnosno kalorijskog deficita – da ni dana ne vežbate. To uopšte nije sporno.
Ali ćete svakako primetiti razliku u kompoziciji tela sa vežbanjem i bez. I naravno, znate koliko je vežbanje zdravo i koliko će vam pomoći u očuvanju zdravlja, kao i boljem osećaju u svom telu.

Šta “metod” na kraju podrazumeva?

Odlučite koji način vama najbolje radi (od navedena tri na početku 2.stavke). Ovu odluku donesite isključivo na osnovu vaših ličnih želja. Sami najbolje znate da li ćete radije vežbati i jesti malo više ili vam je lakše da smanjite hranu i da fitnes centar ne gledate.
Moje mišljenje je da je najbolje kombinovati, odnosnu da ishranu koristite za redukciju masti dok mišiće jačate/izgrađujete treningom snage. Takođe, kardio nije obavezan, ali je poželjan radi razvoja aerobnih sposobnosti. Svaki tip vežbanja ima neke svoje benefite i najidelanije jeste kombinovati ih.

Koji je najbolji način da se smrša?

 

3. PRISTUP

Sada već znamo da se kilogrami gube zahvaljujući kalorijskom deficitu, kao i to da isti možemo napraviti uz pomoć ishrane i vežbanja. To je jasno.

Sada je pitanje kakvu vrstu dijete i/ili treninga primeniti?

Postoji mali milion dijeta i načina kako treba pristupati ishrani. Ipak, moje mišljenje je da postoji samo jedan koji je ispravan i dugoročan.

DIREKTNI DEFICIT PROTIV INDIREKTNOG

U osnovi, postoje dve vrste dijeta:

1. Dijete izgrađene oko direktnog stvaranja kalorijskog deficita.
2. Dijete koje navodno nisu kalorijski ograničene, ali je poenta u tome da vi niste svesni toga da jesu ograničene. Samim izbacivanjem određene vrste hrane (najčešće najkaloričnije), vi nesvesno stvarate kalorijski deficit. Sve dijete zbog kojih se navodno mršavi iz nekog tamo navedenog razloga su zasnovane na istom prinipu kao i sve ostale – na kalorijskom deficitu.

Savršena dijeta bez ograničenja, možete jesti SAMO jabuke koliko god želite!!! Primer dijete iz druge grupe 😀

Nije sporno da i dijete iz druge grupe rade posao. I sigurno ćete i od njih smšati. Ali je problem sa onim šta posle.
Dijete iz prve grupe se zasnivaju na tome da od samog starta pronalazite načine za smanjivanje unosa kalorija kako bi postojao deficit.
Dijete u grupi 2 to ne rade. One ignorišu kalorije i fokusiraju se na neka druga pravila i ograničenja. Posebne grupe namirnica, određeno vreme, kombinacije hrane… Itd. Sve to izokola vodi do kalorijskog deficita.

Problem sa svim tim dijetama jeste u tome što se vi bavite stvarima kojima uopšte ne morate da se bavite da biste odradili jednu jedinu koja je važna, a to je kalorijski deficit.

Drugi problem je što sva ta silna pravila koja morate da primenjujete, često uopšte nisu u skladu sa vašim ličnim željama i načinom života, što stvara dodatne frustracije.
Dijete iz grupe 1 su po tom pitanju mnogo fleksibilnije i imate mogućnost da sve prilagodite sopstvenim potrebama. Samim tim, mnogo je lakše i da istrajete.

 

Nastavak ove priče očekuje vas u narednom postu, koji možete pročitati ovde.

 

 

Related Post

About The Author