U poslednje vreme, jako često dobijam pitanja o kokosovom ulju koje je prilično popularno kod svih koje iole zanima pravilna ishrana. Iz tog razloga, potrudiću se da vam kroz ovaj tekst detaljno odgovorim šta mislim o njemu. 😊

Odmah da vam kažem, sigurno će mnoge od vas ove informacije iznenaditi. 😊

Hajde da prvo vidimo šta se „priča“ o njemu…

* pomaže u mršavljenju
* smanjuje rizik od srčanih bolesti
* povećava osećaj sitosti
* izbeljuje zube

I još milion sličnih benefita.



DA LI ZAISTA POMAŽE U MRŠAVLJENJU?



Nisam naišla na relevantna istraživanja koja dokazuju da kokosovo ulje utiče na mršavljenje.
Možda u smislu da se i kroz njega zadovoljavaju potrebe za mastima i kalorijama, ali to nema veze sa konkretno kokosovim uljem. Isto bi važilo za bilo koji drugi izvor masti.


DA LI ZAISTA SMANJUJE RIZIK OD BOLESTI SRCA?


Nema dokaza da je kokosovo ulje posebno dobro za srce, ali nema dokaza ni da je loše. Određena istraživanja pokazuju da podiže nivo lošeg holesterola, ali u isto vreme podiže i nivo dobrog, što je vrlo značajno.



DA LI ZAISTA POVEĆAVA OSEĆAJ SITOSTI?


Ukratko, ne.
Slična priča kao i sa prvom stavkom, masti i kalorije utiču na osećaj sitosti, ne konkretno kokosovo ulje.



DA LI IZBELJUJE ZUBE?



U pitanju je indijski ritual gde ljudi mućkaju kokosovo ulje u ustima ne bi li izbelili zube. Što se nauke tiče, ovo nema nikakvog efekta.


Pošto kokosovo ulje ipak nije tako fenomenalno kako se priča, koje ulje je onda bolje koristiti? 😊

Meni je uvek prva opcija ekstra devičansko maslinovo ulje. Sadrži puno anditoksidanasa i ostaje stabilno i na visokim temperaturama.

Kokosovo koristim jedino za hladne slatkiše, tu se odlično ponaša jer je u čvrstom stanju i daje onu lepu aromu kokosa.



Zaključak o kokosovom ulju?

Niti je loše, niti je super hrana. Nema potrebe da se demonizuje, ali ni da se preteruje. Kao i obično, zaključak je BALANS. 😊