Koliko će vam vremena biti potrebno da smršate/izgradite mišićnu masu?

 

Kada ljudi počinju sa vežbanjem i zdravom ishranom, uvek to rade zbog nekog cilja. To je svakako korisno jer treba da znate gde ste pošli, ali ponekad zbog dalekog cilja gubimo iz vida ono što treba da uradimo sada. Pre nego što se zapitate koliko će vam tačno vremena trebati da smršate/zategnete se ili nešto treće, mnogo je korisnije da definišete sve korake koji će vas dovesti do cilja umesto da budete opsednuti vremenskim okvirom.

Koliko vremena je potrebno da se izgube kilogrami?
Koliko vremena je potrebno da se formiraju pločice na stomaku?
Koliko vremena je potrebno za izgradnju mišića?

Potrudiću se da vam što bliže dočaram sam proces kako biste shvatili da niko ne može da vam kaže dan, sekund i minut kada će vaš cilj biti realizovan. 🙂

View this post on Instagram

Drustvo, imam jedan sjajan predlog za vas. 🤣 Znam da je mnogima tesko da pronadju vreme za vezbanje. Ovde se necemo baviti time sta je prioritet jer bi celu diksusiju mogli da zakljucimo time da se prednost daje upravo prioritetima, pa da ako nemas vremena za vezbanje onda kao to ne zelis dovoljno… bla bla bla… Donekle jeste tacno, kod mene je ta situacija sa sminkanjem, lakiranjem noktiju i slicnim zenskastim ulepsavanjima, nekako nikad nemam vremena za to 🤣 Ali zelim da vam dam jedan koristan predlog kako suptilno mozete da idete na vezbanje makar tri puta nedeljno. Pokusajte da aktivnost vezbanja vezujete za nesto sto vec radite. Npr. Idete na posao i odmah nakon toga pravac na trening. Ili recimo pre posla / faxa / skole. U prevodu nemojte nakon posla da idete kuci, vec pravac na trening. Mnogo je manja sansa da taj dan trening propustite ako ga povezete sa jos nekom aktivnoscu tokom dana, nego da recimo nakon posla dodjete kuci, posebno sada u zimskom periodu kada je najlepse ostati u toplom domu, ususkan i uz omiljene serije. 📺☕ I da jos jedna vazna stvar probajte da naucite da prepoznate razliku kada vam se ne treninra jer je telo umorno i kada vam se ne trenira jer je lenjost preuzela ulogu. 🤣 Kako bilo, vezbajte sta god, bicete dugo mladi, vitki, izdrzljivi i sposobni da svoje dnevne obaveze obavljate efikasno. 🙋‍♀️ 📸 @fromyoeyes 🌟www.fitt.rs🌟 #fitt #nadafitt #jazelimjamogu

A post shared by Nada Piliskic 💃 (@nadafitt) on

KOLIKO ĆE VAM VREMENA BITI POTREBNO DA IZGUBITE KILOGRAME?

U proseku, ljudi koji mršave na zdrav način, gube 0.5 do 2 kilograma nedeljno. Svakako da rigoroznim dijetama ta brojka može biti mnogo veća, ali ovde govorim o realnom i dugoročnom gubitku koji ne podrazumeva i gubitak mišićne mase.

Takođe, ulogu igra i ukupan broj kilograma koji treba da izgubite. To bi u prevodu značilo da ukoliko imate veći višak u početku ćete znatno brže gubiti kilograme, ali će i sam proces zbog količine trajati duže. Ukoliko pak imate par kilograma viška, sigurno ih nećete izgubiti istom brzinom kao neko ko ima 30 kg viška.

Znači, pre svega treba da izračunate koliko tačno kilograma želite da izgubite i na osnovu toga napravite okvirni plan. Namerno kažem okvirni, jer od mnogo faktora zavisi koliko ćete tačno izgubiti. Mnogo je važnije da budete konzistentni.

Ovde sam detaljno pisala o tome kako tačno dolazi do gubitka telesnih masti i šta treba da uradite da biste do toga došli.

KOLIKO ĆE VAM VREMENA TREBATI DA DOBIJETE PLOČICE NA STOMAKU?

Odgovor je jako sličan prethodnom. Trbušnjake trenutno nemate zato što nisu dovoljno trenirani i razvijeni, tu zaista nema neke nauke. Druga stvar, čak i da su donekle razvijeni, ispod slojeva masnih naslaga se neće ni videti. To znači da prvo morate da izgubite višak telesnih masti, da bi vam mišići došli do izražaja. 🙂

Koliko će to trajati?

Vratite se na prethodno pitanje odnosno odgovor. Zavisi od početne tačke, a i genetike, već znate da je lokalno skidanje masnih naslaga nemoguće tako da u suštini od vaše konstitucije zavisi odakle ćete prvo skidati masti. Jedino što možete uraditi jeste da date sve od sebe da izgubite višak i ujedno trenirate svoje trbušne mišiće.

 

KOLIKO VREMENA JE POTREBNO ZA IZGRADNJU MIŠIĆA?

Prosečan čovek na nedeljnom nivou može dobiti od 100 do 200 grama mišića, a žena polovinu od toga. Ipak, kao i kod prethodnih odgovora, rezultat zavisi od vas, ništa ne može biti isto za svaku osobu, ovo su samo okviri. Na primer, neko ko je početnik će u početku brže izgraditi mišiće od nekoga ko je već u treningu i ima izgrađene mišiće.

Moj savet vam je da se ne opterećujete previše brojkama već se fokusirate na to da vam trening bude adekvatan i kvalitetan i do rezultata će sigurno doći.

VAŽNO

Svi navedeni odgovori se odnose na NAJBOLJI SLUČAJ. Znači, ako pretpostavimo da se sve vreme pridržavate ishrane, redovno trenirate i zaista ste disciplinovani. Da li će to uvek biti tako?

Zavisi od vas. Ipak, ne želim da osporim da je sasvim normalno da ne radite isto sve vreme i nije smak sveta ako se povremeno opustite, pojedete nešto što volite iako je kalorično ili preskočite trening da biste otišli na rođendan drage osobe. Sve te stvari su daleko vrednije od pločica na stomaku koje će doći neki dan ranije.

Važno je da zapamtite da ne postoji tačno vreme koje će vam biti potrebno, niti treba o tome da razmišljate. Umesto toga, fokusirajte se na sve pto treba da odradite da bi do toga došlo. Onda će se nesumnjivo dogoditi. 🙂

 

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂 

NADA FITT PLAN ISHRANE