Ukoliko već niste, obavezno pročitajte prethodni tekst kako biste bolje razumeli ovaj. Zapravo, bez prethodnog, današnji verovatno nećete razumeti uopšte.

Tema teksta će biti mlečni proizvodi o kojima se toliko govori kada je u pitanju insulin, maltene koliko i o ugljenim hidratima.

ČINJENICA: MLEČNI PROIZVODI PODSTIČU LUČENJE INSULINA

… ali ne podstiču gojenje. Već smo govorili o tome da proteini stimulišu stvaranje insulina, ali u isto vreme ne utiču na stvaranje masnih naslaga (ukoliko ste u kalorijskom balansu svakako). Da je ideja o tome da ugljeni hidrati sami po sebi goje tačna, onda bi bilo logično da isto važi i za mlečne proizvode koji izazivaju još veći udar insulina.

Međutim, mlečni proizvodi imaju malo ugljenih hidrata, a stimulišu insulin više nego UH. Ali, bez obzira na pojačan insulinski odgovor, nivo glukoze se postepeno povećava i ne previše. Glikemijski indeks mlečnih proizvoda je oko 40, dok recimo beli hleb ima glikemijski indeks 100.

Zaključak je sledeći: MLEČNI PROIZVODI NE PODIŽU NIVO GLUKOZE U KRVI, ALI PODSTIČU STIMULISANJE INSULINA.

Dairy products such as milk, cheese, egg, yogurt and butter.


ZAŠTO MLEČNI PROIZVODI TOLIKO STIMULIŠU INSULIN?



Jedan od razloga zbog kog mlečni proizvodi stimulišu lučenje insulina jesu aminokiseline. Odgovor insulina na mleko korelira sa porastom aminokiselina u mleku.

Drugi razlog je uticaj mlečnih proizvoda na hormon koji se naziva glukozno zavisni insuinotropni polipeptid. Njega luči crevni trakt i on zatim stimuliše insulin.

UTICAJ MLEČNIH PROIZVODA NA GOJAZNOST

Da insulin zaista podstiče gojaznost, onda bismo bili u problemu sa mlečnim proizvodima. Srećom, u prethodnom postu smo pokazali da to nije baš tako. Nijedna naučna studija nije pokazala povezanost između unosa mlečnih proizvoda i gojaznosti. Naravno da biste se ugojili od mlečnih proizvoda kao i od bilo koje druge hrane kada biste jeli ogromne količine, ali to nema veze sa vrstom namirnice već sa kalorijama.

Štaviše, zbog velike količina proteina koje sadrže, mlečni proizvodi vam mogu pomoći da izgubite višak telesnih masti zbog osećaja sitosti koji mogu da izazivaju.

ZAKLJUČAK

Konzumirajte mlečne proizvode bez bojazni da će negativno uticati na vašu telesnu masu. Isto važi i za dijabetičare i osobe sa insulinskom rezistencijom. Tačka. 🙂

Ukoliko ipak razmišljate da li bi ovo moglo biti tačno… Vratite se da još jednom pročitate prethodni tekst. 🙂