Kada odlučite da promenite svoju ishranu i pređete na zdraviji životni stil, kako to obično izgleda?
Da li kažete sebi da ćete uvoditi male promene ili odjednom nabrojite pedeset stvari koje treba menjati?

Mislim da odgovor već znam. 😊

Da ne govorim o potpuno neracionalnim željama gde se za samo nekoliko nedelja transformišete, mršavite, gradite mišiće… I tako dalje.
Naravno da se ništa od toga ne desi, pod broj jedan zato što je nemoguće i pod broj 2 zato što odustanete pre nego što uopšte prođe par nedelja.

Zato vas današnjim tekstom podsećam na najvažniji i najefikasniji način mršavljenja koji će vas nesumnjivo dovesti do dugoročnog zadovoljstva.



PRVA GREŠKA

Zapravo, prva i osnovna zbog koje ni ne dođete do druge jeste upravo POKUŠAJ USVAJANJA PREVIŠE NAVIKA ODEDJNOM.
Naš mozak ne funkcioniše tako i ne možete protiv toga. Nikada vas neće podržati u tome da u danu smislite X novih navika i sve ih redovno primenjujete. Jednostavno neće ići.

Možete vi sebi govoriti kako to nije dijeta, kako je to zdrav način, što suštinski i jeste, skoro sve te stavke ponaosob su u redu, ali kad se stave odjednom, džabe je.
Evo na šta mislim.

Na odluku da od ponedeljka….

* prestanete da pijete alkohol uopšte
* izbacujete slatkiše
* ne jedete nikada napolju
* poštujete svoj plan ishrane uvek i svuda
* idete na proslave i jedete svoju hranu
* smanjite veličinu porcije
* hodate svakog dana
* trenirate 3 x nedeljno
* pijete 2 l vode
* prestanete da pijete kafu

Ukoliko zaista malo dublje zađete u svaki primer, videćete da je mnogo više od sitnice.
Ovo izbegavanje ručanja napolju utiče na vaš socijalni život.
Svakodnevnu šetnju morate da ubacite u svoj svakodnevni plan, što utiče na nešto drugo. Nemate vremena za gledanje serije na primer. Koliko vam je to značajno?

Prestanak pijenja kafe remeti vaš jutarnji ritual, nešto u čemu uživate.

I tako dalje.

Zamislite samo taj haos u glavi. Vaša volja polako popušta, osećate se sve loše i lošije i… Vraćate se na staro.

I došli smo do tajne. MORATE POSTEPENO.
Morate naviku po naviku, korak po korak i sa puno strpljenja.

Sve što je naglo i ekstremno je klasična dijeta zbog načina izvođenja ako ne zbog samog sadržaja.


ŠTA TAČNO DA URADITE?



ZA POČETAK…

Odaberite jednu naviku. Samo jednu. Neku koja vam nije ekstremno teška jer ćete svakako imati osećaj zadovoljstva kada je sprovedete, a nećete se previše pomučiti. To će vam dati motivaciju za dalje.

NAPRAVITE PLAN

Umesto da samo kažete sebi da ćete ići u fitnes, morate napraviti plan jer taj trening utiče na ostatak dana. Recimo, odredite tačno vreme kada idete.
Da li vam se to uklapa sa poslom?
Šta radite nakon treninga?
Kako ćete ići do teretane, koliko vam je blizu?
Kada odvajate novac za članarinu? I tako dalje.

Ukoliko ste rešili da nosite ručak na posao, kada ga tačno pripremate?
Kada idete u nabavku namirnica?
Šta kog dana spremate i nosite?

Morate biti unapred pripremljeni kako bi se radnja što pre automatizovala, a i manje su šanse da dođe do „komplikacija“ u vidu odustajanja zbog stvari koje u momentu treba da se rešavaju. Kada znate unapred, sve je mnogo lakše.




PONAVLJAJTE



U početku vam ništa neće ići prirodno. Moraćete da podsećate sebe da treba da šetate. Možda malo i da se ubeđujete. Ali ne zaboravite da će vam u nekom trenutku to postati sasvim normalno. Ići će bez muke jer će biti deo vašeg dana.

Koliko vremena treba da se stekne navika?

Zavisi koja i zavisi kod koga. Uopšte vas ne zanima za koliko dana će se to desiti, ionako ne nameravate da odustanete.

Važna stvar koju treba da znate pre nego što počnete sa korak po korak metodom jeste da je sporija.
Bez sumnje. Više će vam vremena trebati nego kada biste bili na ekstremnom režimu. Ali je njega glavna prednost što je dugoročna i što brzina nema nikakvu ulogu tu. Samo je bitno da budete svesni toga kako se ne biste već na početku obeshrabrili.
Na ovaj način nećete izgubiti 10 kilograma za mesec, ali hoćete za 6 meseci. Zajedno sa izgrađenim navikama za ceo život. 😊