Oslanjanje na samokontrolu je poput oslanjanja na dobitak na lutriji?

 

Bez obzira na to što postoji milion dijeta koje obećavaju brz i lak gubitak kilograma, bez obzira na silnu zbunjenost koju osećate kada sve to čitate, sigurna sam da svako od vas zna kako se gube kilogrami.

Koji god metod primenili, suština je ista.

Vi znate da morate jesti manje da biste smršali i tu nema puno da se priča. To je zapravo, jedini način da se smrša.

Šta je onda problem?

Zašto ne mršavite kada već sve to znate?!

Zato što za rezultat nije dovoljno ZNATI samo to. Vi niste robot, ishrana zavisi i od toga kako se osećate. Od vašeg celokupnog psihičkog funkcionisanja. Niko ne prekine dijetu zato što više ne zna šta da jede.

Da biste postigli rezultat morate ostaviti svoje emocije po strani, a da biste to uradili, morate prvo promeniti svoj emocionalni odgovor.

Kada samo ovo pročitate, zvuči apstraktno, ali ću se potruditi da vam praktično to objasnim.

 

Znam da mnogi od vas čitaju moje tekstove sa nadom da će ovde dobiti jasne upute kako da stignu od tačke A (gojaznost) do tačke b (bez viška kilograma).

Umorni ste od dijeta koje ste već isprobali, silno želite da smršate, uz sve to ne znate više koga da slušate, da li treba da izbacite neku hranu u potpunosti, da li smete jesti voće ako želite da smršate, koliko obroka dnevno treba da imate… I još milion pitanja od kojih se pravi čitava nauka.

Ipak, i dalje kopate po svemu tome jer silno želite da smršate. Ali, nedostaje vam ta luda motivacija koju imaju samo retki…

 

 Gde je problem?!

Većini vas, nije prvi put da pokušavate. I svaki put se suočavate sa onim što se desilo prethodni put, nedostatak volje, motivacije, glad, razne misli… Sve, doslovno sve. Oslanjate se na prošlost i dovodite je u sadašnjost.

Pretpostavljam da i sada razmišljate da zapišete cilj, napravite plan, računate kada i kako ćete do njega stići… Koliko brzo?! Gledate tuđe rezultate i na osnovu njih formirate ono što je realno za vas… Hmmm.

Na početku ubeđujete sebe kako imate volju, samokontrolu, ogromnu želju…

I sada da vas pitam, da li je sve to u prošlosti radilo?

OSLANJATI SE NA VOLJU I MOTIVACIJU JE ISTO KAO DA SE OSLANJATE NA DOBITAK NA LUTRIJI

Volja i motivacija su precenjene. Zaista! Da biste ih razumeli, baš kao i samokontrolu, morate razumeti mentalne osobine koje stoje iza njih. Jer, ukoliko se oslanjate samo na to, već i sami znate da nećete daleko stići. Odustaćete čim motivacija izbledi, a bledeće svakako, u to nema sumnje.

Kada posmatramo fizičke osobine koje su potrebne za samokontrolu koja utiče na naše mentalno stanje, vrlo je jasno zašto propadamo na dijeti sa stanovišta volje. Na primer, glavni nutrijent za samokontrolu je glukoza. Ako ne dobijete to što vam je potrebno (glukoza), to znači da što manje jedete, manje posedujete samokontrole! Čak i pojedinačni postupci svesne samokontrole rade tako da iscrpe glukozu. Što se više brinete, pokušavate da se oduprete iskušenju, i previdite život i razne scenarije, to znači da ćete brže trošiti energiju od drugih.

Vrlo je jasno da samokontrola ne zavisi samo od obične motivacije i da je stvar malo komplikovanija.

Ključ je u strategiji koja odgovara lično vama i priznavanju postojanja emocija koje imaju jak uticaj na naše ponašanje.

Sledeći naredne savete, svakog dana ćete biti sve bliže svom cilju.

  • Nemojte lagati sebe kada postavljate ciljeve. Budite iskreni prema sebi, dobro procenite šta će za vas biti uspeh, a šta neuspeh.
  • Ne oslanjajte se na samokontrolu, motivaciju, volju…
  • Ukoliko smatrate da vam je potrebna moja pomoć, javite mi se. To je sjajan prvi korak.

Bavite se sobom i u psihičkom i u fizičkom smislu, tako ćete znati kada, kako i zašto reagujete, ali i kako da te reakcije prilagodite svojim ciljevima.

 

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂

 

 

Poslednji članci

NADA FITT PLAN ISHRANE