Ostanite aktivni i tokom zime

Ostanite aktivni i tokom zime

Prolete još jedno sunčano leto, tokom kog smo posebno motivisani kada su u pitanju raznolike fizičke aktivnosti i zdrava ishrana. Zahvaljujući inspiraciji i trudu, većina nas postigne značajne efekte kao što su mršavljenje, jačanje mišića, napredak u određenom sportu, kao i naviku zdrave ishrane. Međutim, kad dođe jesen i hladnije vreme, to znači da borba tek počinje. Većina nas vrlo lako posustane kad prođe leto zbog kiše, snega, mraka, vetra. Hladniji period godine nosi sa sobom i bogatije i kaloričnije trpeze koje su dodatni izazov za sve nas. Mnogi dolaze u iskušenje da potpuno zanemare sav trud i vreme uloženo tokom lepih, sunčanih dana. Ne samo da zapostavljamo naše telo i  zdravlje, već se sledećeg proleća ispočetka brinemo kako ćemo izgledati u kupaćem. Zbog toga je važno da ne odustajemo i da gledamo proleće i leto kao zagrevanje, a jesen i zimu kao još veće izazove koje treba da prevaziđemo i dočekamo sledeće leto još izdržljiviji i zgodniji.

Šteta je da nam hladnije vreme bude izgovor za neaktivnost. To je kao i kada izađete u bar i ne dopadne vam se atomosfera, ambijent, logično je da ćete se pokupiti i otići na drugo mesto. Tako je i sa vežbanjem, ako je napolju hladno i pada kiša ne znači da trčanje ne možete da zamenite kardio vežbama u stanu ili u fitnes centru.

Pored klasičnih fitnes aktivnosti, postoje i mnogobrojne zimske aktivnosti koje možemo raditi tokom ovog perioda godine, poput: skijanja, grudvanja, sankanja, klizanja, trčanja, kao i Coca-Cola aktivne zone. Zadajte sebi izazov i proverite koliko ste izdržljivi u hladnijim vremenskim uslovima.

 

 Evo predloga kako da vas bikini figura sačeka i narednog leta. 🙂 

# Kod kuće

Vežbanje kod kuće je odlična stvar ukoliko imate 2-3 kvadrata slobodnog prostora za koje verujem da imate sigurno. Kod kuće možete raditi i kardio treninge, a i vežbe snage. Kao dodatno opterećenje ukoliko (a verovatno) nemate tegove, možete koristiti flaše napunjene vodom, peskom, solju ili šećerom. Isto tako možete napuniti torbu teškim knjigama pa to koristiti u nekim vežbama kao dodatno opterećenje. Ovo su neke od ideja kako možete napraviti dodatno opterećenje a same tegove možete i kupiti nisu posebno skup rekvizit.

Kod kuće možete raditi FITT Kardio trening, a evo predlog jednog takvog treninga.

 

# Fitnes centar

Ako ste od onih kojima je teško da se nateraju da vežbaju kod kuće onda vam ne preostaje ništa drugo nego da se učlanite u fitnes centar. Imate opciju da samostalno vežbate ili uz personalnog trenera (što je po mom mišljenju najbolja opcija) kao i da se priključite grupnim programima. Ako do sada niste bili aktivni, predlažem da isprobate sve opcije i izaberete onu koja vam se najviše dopada. Trening treba da vam pruži zadovoljstvo i treba da ga iščekujete. Dan kada je trening treba da bude poseban, a ne dan koji ne volite. Iako mislite da je to nemoguće, verujte mi da kada pronađete pravu aktivnost u kojoj uživate, treninzi će postati prijatan deo vašeg vremena.

 

# Trening na otvorenom

Tokom lepših i suvih dana možete vežbati napolju, trčanje u parku, Coca-Cola aktivne zone… Kako vežbanje u zatvorenom prostoru može postati monotono, tako je dobra ideja da baš u danima kada je vreme lepše, iskoristite priliku i vežbate napolju. I sama često praktikujem taj metod. Kad naiđe sunčan dan, uvek iskoristim priliku i istrčim u parku ili obavezno odem u dugu šetnju. To je super način da malo razbijemo monotoniju.

# Kreirajte plan

mesecni-plan-treninga

Pored odabira mesta i vrste fizičke aktivnosti važno je da napravite plan u kom ćete razložiti želje i ciljeve tokom zimske sezone. Mnogim ljudima dovoljan cilj je da se ne ugoje, dok neki možda žele ozbiljnije da uđu u proces treninga pa da već do proleća dostignu vrhunsku formu. Ima i onih koji će želeti da rade na svojoj snazi ili fleksibilnosti. Ciljevi su naravno različiti. Budite objektivni i sastavite plan koji ćete moći da ispratite. Kada kreirate realan plan povećavate za 50% verovatnoću da ćete ga ispratiti.

 

Ako ste početnik ili ako niste nekoliko meseci bili aktivni, realan plan bi bio:

Trening 3 do 4 puta nedeljno u trajanju od 1h. Idealno je da bude tri puta nedeljno trening snage – teretana ili vežbe kod kuće a četvrti dan ostavite za kardio. Ili ako su tri dana nedeljno maksimum vašeg vremena, onda uklopite snagu i kardio na istom treningu.

 

# Realizacija

Sada preostaje da sve planirano sprovedete u delo. Oko vas će uvek biti bezbroj ideja i saveta u vezi treninga i ishrane, ali ne zaboravite da samo od vas zavisi da li ćete postici željene ciljeve. Trudite se da dajete svoj makismum i da stvari odrađujete najbolje što u tom trenutku možete. Trenirajte um kao što trenirate telo.

 

Šta vas najčešće sputava da nastavite sa vežbanjem?

Ovaj blog post je urađen u saradnji sa Coca-Cola bloggers network Adria. Predlažem vam da pročitate i ostale tekstove mojih kolega iz Srbije, Hrvatske, Bosne, Crne Gore i Makedonije, na ovom linku.

 

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂

 

online fitnes coaching