Kako se hraniti zdravo uz minimalno planiranje obroka

Kada počnete sa dijetom, sigurno vam je u početku lako da se pridržavate plana ishrane. Čak i kada je u pitanju zdrava ishrana bez rigoroznog plana, na početku je nekako sve lakše i prirodnije, pa i planiranje obroka. Kako vreme odmiče, malo po malo počinjete da primećujete da ste juče smazali usput kolač sa stola, a ni odabir namirnica više nije kao na početku.
Osećate krivicu, pitate se da li ćete ikad istrajati… Ne brinite, hoćete! 🙂

Kada imate tačno određeni plan po kom jedete, ovo mnogo teže ide. Zašto ne biste kreirali sopstveni plan koji vas neće opterećivati? Kratkoročno, možda sa njim sporije ide, ali će biti dugoročno održiv.
I znate šta je najbolje od svega?
Nećete osećati krivicu ni sramotu što ste „prekršili“. Niti će vam trebati jača snaga volje.

Ne treba vam novi ekskluzivni plan, ni bilo šta slično. Sve što treba je da pratite osnovne principe zdrave ishrane i uskladite ih sa sopstvenim željama i potrebama.

View this post on Instagram

Sarena i idealna kombinacija za brzinski rucak. 😊 🥗 Potrebni sastojci su (za dve do tri osobe): Pileći file 300g Kinoa 100g Brokoli – proizvoljno Cvekla – proizvoljno Nar (1 šaka) Badem (10-15 komada) Ljubičasti luk (1 manja glavica) Cheri paradajz – proizvoljno Piletinu uvaljajte u sušene zacine i ispecite je na jednoj kasiki ulja po izboru. Pecite je na umerenoj temperaturi kako ne bi gorela. Dok se piletina pece, stavite kinou u serpu sa vodom da se kuva i dodajte jednu kocku supe, ja sam koristila Jardin Bio kocke koje su zdravija opcija ovakvog zacina. U tom slucaju nema potrebe da solite vodu jer je kocka dovoljno slana. Potom pečena cvekla, koju iseckam, prelijem maslinovim uljem i seđenim limunom. 🍋 Ostale sastojke iseckajte i napravite dekoraciju po svom ukusu, možete čak sve sastojke umešati. Kao dodatak predlažem kikiriki ili susam puter, blago prelijte (2 kašičice po osobi) za bolji ukus. 🥜 Ovde sam jela sirovi brokoli jer ga takvog volim, ali naravno možete jesti po ukusu. 😉 Evudentno je da volim da kombinujem voce sa mesom i slanim jelima generalno. 🙈 A vi? Pisite mi ako imate neki zanimljiv predlog. 🤗 🌟www.fitt.rs🌟 #fitt #nadafitt #jazelimjamogu

A post shared by Nada Piliskic 💃 (@nadafitt) on

ŠTA TREBA DA SADRŽI IZBLANASIRAN OBROK?

Izvor proteina će vam pomoći da duže osećate sitost, a ujedno će i pomoći mišićima da se oporave od vežbanja. Uz protein ide povrće – opet po vašoj želji.
Za neke ljude je obrok koji sadrži meso i povrće sasvim dovoljan u kontekstu gladi, ali im se ipak nakon toga nešto gricka… Nešto im fali. Zato je korisno da obrok sadrži i izvor masti i skroba za koje se kaže da su izvor zadovoljstva.
Ipak, i to je sve indiviualno, tako da je jedino rešenje da isprobate i vidite šta vam najviše prija.

KAKO IZGLEDAJU VAŠI TRENUTNI OBROCI?

Ukoliko trenutno za ručak jedete hleb sa mesom i krompirom, možemo zaključiti da:
Nedostaje salata, još neko povrće.
Možda ima previše masti i skroba.

PRILAGODITE NOVI OBROK STAROM

Nije rešenje da iz korena promenite sve što ste do sada jeli, biće dovoljno samo da stari obrok „optimizujete“.
Umesto da jedete samo hleb uz meso i krompir, dodajte još kuvanog povrća, smanjite krompir i hleb (ili najbolje jedno izbacite), dodajte salatu sa maslinovim uljem… U tom slučaju ćete imati izbalansiran obrok koji sadrži i proteine i skrob i masti.

NAPRAVITE SVOJ PLAN

Za početak, sastavite spisak obroka koje najviše volite i onda ih jedan po jedan analizirajte, baš kao što sam ja u primeru iznad. Svakako da će ponekad doći do odstupanja i to je sasvim u redu sve dok je 80% vremena izbalansirano.
Odaberite sastojke tako da zaista uživate u tim obrocima, a ne da ih jedete na silu zato što su zdravi.
Najbolja stvar u ovom slučaju je što nećete morati da smišljate nove recepte i provoditi sate na isprobavanje. Samo malo izmenite ono što trenutno jedete. Toliko je jednostavno 🙂

View this post on Instagram

Znate ono kao što decu plaše noćnim babarogama, tako se i kod odraslih prepričavaju strašne mitske priče o zabranjenim večerama. 👻 Sva hrana koju unesete uveče pretvara se ni manje ni više nego u salo! 😄 Kada ovako nešto kažete bilo kojoj ženi ona će bez razmišljanja poverovati jer 99% žena ima strah od dobijanja na kilaži. Pogodite nekoga u slabu tačku i nesumnjivo će poverovati, samo iz straha da se ne ostvare njihove strepnje. 🤓 Često su naravno na meti ugljeni hidrati, koji na neki fizioloski neobjasnjiv nacin mogu da vas ugoje ukoliko ih jedete uvece. 🤣 🔜 Ugljeni hidrati su glavni izvor energije, u telu se skladište u vidu glikogena i masti. Postoji određeni limit za glikogen, tako da kada se on popuni, telo prelazi na skladištenje tog viška UH u masti. Doba dana u kom unosite UH nema veze sa time koliko će biti skladišteno u obliku masti. 👉 Ono što treba da zapamtite je da je ukupan dnevni unos kalorija najbitniji. Ako ne premašuje iznos koji je optimalan za vas, nećete se nikada gojiti nezavisno koliko obroka imali i u koje vreme ih budete jeli. Ako pak jedete više hrane nego što je vašem telu potrebno, nezavisno od doba dana u kom jedete, ugojićete se. Odoh sada, ceka me sladoled od zamrznutog voca 🍓🍨🍌😃 A vi ako niste videli, na FITT YouTube kanalu je novi video, tema su sladoledi 🍧 📸 @fromyoeyes 🌟www.fitt.rs🌟 #fitt #nadafitt #jazelimjamogu

A post shared by Nada Piliskic 💃 (@nadafitt) on

Ishrana je zapravo vrlo jednostavna kada isključimo sve mitove i teorije zavere koje se poslednjih godina svuda vrte.

Ipak, postoji jedna stvar koja je ovde izuzetno važna, a to je DOSLEDNOST. Neće vam trebati ni mnogo vremena ni dodatnog truda, ali morate biti dosledni. Što će vam opet mnogo lakše pasti nego kada pratite rigorozne planove 🙂

 

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂