Pogrešno protumačene poruke kada je ishrana u pitanju

Pogrešno protumačene poruke kada je ishrana u pitanju

Kada je mršavljenje u pitanju, svi priželjkuju neku novu, magičnu stvar koja će rešiti sve probleme sa kilogramima i u skladu sa tim, ljudi vrlo lako poveruju u svaki novi fitnes trend koji se često niotkuda pojavi.
Jedna od stvari koje primećujem u poslednje vreme je pogrešno tumačenje određenih informacija o ishrani.
Izbacivanje šećera iz ishrane, izbegavanje voća, unošenje ogromne količine proteina su samo neke od posledica.

Danas pričamo o tome kako zaista treba tumačiti određene poruke, bez odlaženja u krajnosti 🙂

Pogrešno protumačene poruke kada je ishrana u pitanju

NIKAKO NE JEDITE MASNO

Kako se tumači: Birajte isključivo hranu sa niskim sadržajem masti, nemasne kolačiće, torte, barove, proizvode od žitarica… Izbegavajte prženo i pohovano, junk food i sve ostalo.
Što manje masti, to bolje jer se od masti gojimo.

Kako bi trebalo tumačiti: Svakako treba izbegavati masnu hranu kao što je junk food, pržene i pohovane stvari, čipseve, kolače, torte pune margarina i slično. Ipak, ne znači ni da je sve low fat zdravo, posebno barovi, čokoladice i ostale stvari kojih ima na policama svakog supermarketa. Te stvari su uglavnom dosta obrađene i sadrže veliku količinu šećera.
Zdrave masti  su neophodne za normalno funkcionisanje organizma i nikako ih ne bi trebalo izbaciti iz ishrane. Naravno, neće vas ni ugojiti sve dok ste u kalorijskom balansu.
Slobodno navalite na orašaste plodove i ostale zdrave izvore masti, jedino o čemu treba da vodite računa je količina zato što od svih makronutrijenata imaju najviše kalorija po gramu.

IZBEGAVAJTE OVO…

 

ALI NE I OVO!

 

IZBEGAVAJTE ŠEĆER

Kako se tumači: Šećer je nezdrav i treba ga potpuno izbaciti iz ishrane, nikako ne bi trebalo jesti torte, kolače, testa, pa čak ni voće. Birajte hranu koja ne sadrži šećer.

Kako bi trebalo tumačiti: Izbegavajte namirnice pune dodatog šećera kao što su kesk, čokolada, torte i slični slatkiši, industrijski sokovi (pa i voćni sadrže više šećera nego plod), ali slobodno jedite mlečne proizvode i voće  koje pored zdravih šećera sadrži i brojne vitamine i minerale.

Određena količina šećera treba i mora biti uključena u zdravu ishranu. Ponavljam – neće vas ugojiti ni šećer ni masti već unošenje kalorije više od potrebnog.

IZBEGAVAJTE OVO…

 

ALI NE I OVO!

 

IZBACITE UGLJENE HIDRATE

Kako se tumači: Izbacite ugljene hidrate iz ishrane, hleb ne dolazi u obzir, kao ni kolači, keks, pa ni pasta http://fitt.rs/da-li-pasta-goji/, žitarice, pirinač, krompir… Sve to goji, nezdravo je i treba da birate namirnice sa što manje ugljenih hidrata.

Kako bi trebalo tumačiti: Smanjiti unos belog hleba, kolača, keksa i sličnih prerađevina.
Birati žitarice, kinou, pirinač, krompir, pastu, pasulj… Žitarice od celog crna su posebno dobre za one koji žele da smršaju jer sadrže vlakna, ali sa svim nabrojanim treba paziti na količinu.
Na ugljene hidrate nikako ne treba gledati kao na neprijatelje upravo suprotno.
Ovde sam pisala više o njima, pa bi bilo korisno da pročitate i taj tekst.

IZBEGAVAJTE OVO…

 

ALI NE I OVO!

 

IZBEGAVAJTE GLUTEN

Kako se tumači: Gluten je jako nezdrav, može izazvati probleme sa varenjem i gojaznost, tako da uvek treba birati namirnice bez glutena.

Kako bi trebalo tumačiti: O ovome sam već pričala, ali ću ponoviti. Gluten sam po sebi nije loš i nema potrebe da ga izbegavate – osim ako nemate celijakliju. Osobama koje je imaju, gluten zaista smeta i treba da ga izbegavaju, ali to ne važi za sve ostale.
Uvek birajte pravu hranu umesto prerađevina na kojima piše bez glutena.
Zbog trenda se razni proizvođači koriste ovim trikom, ali vi pametnije birajte 🙂


*izvor

Na kraju možete i sami zaključiti da isključivanje bilo koje vrste namirnica nije dobra ideja i da je jedino ispravno rešenje zdrava i izbalansirana ishrana. To znači da ne treba da budete rob ishrane, a ni treninga već da se trudite da se što raznovrsnije hranite i birate zdravije namirnice poput voća, povrća, mesa i žitarica umesto low fat i običnih slatkiša, junk food-a sličnih stvari. Naravno, ovo ne znači da nikad više ne smete pojesti ništa nezdravo, ključ izbalansirane ishrane je u tome da bude trajno održivo rešenje, a ne samo dok ne smršate i vraćate se na staro. 80% zdravih namirnica, 20% čega hoćete i nećete imati potrebe ni za kakvim dijetama, a kamoli striktnim 🙂

 

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂

NADA FITT PLAN ISHRANE