Pravilna ishrana: 7 važnih činjenica

 

Jedna od omiljenih stvari koje volim da delim sa vama jeste upravo ono što ću danas raditi – razrešavanje mitova i zabluda i navođenje činjenica koje su suština pravilne ishrane. 🙂
Znate da ne volim da komplikujem i svesna sam koliko je teško nekome ko nije u temi, da savlada i svari sve informacije kojih uopšte nije malo kada je ishrana u pitanju.

Upravo zato volim da pođem od osnova, kako bi sve ostalo bilo jasnije. A ne da pročitate sve i na kraju nemate pojma šta je uopšte poenta priče. 🙂

NE POSTOJI DOBRA I LOŠA HRANA

Iako i sama često koristim zdrava/nezdrava kako bi bilo jasnije, smatram da je daleko adekvatniji termin nutritivno bogata i nutritivno siromašna. Hranu ne treba povezivati sa moralom, posebno jer apsolutno svaka namirnica, pa i najgori junk food može biti deo izblanasirane ishrane sve dok je količina adekvatna u odnosu na nutritivno bogate namirnice.

Hrana je tu da nam da energiju i učini nas zdravima, a ne da se deklarišemo kao dobri, loši ili nešto treće. Upravo zbog takvih stvari često i dolazi do poremećaja u ishrani i potpuno poremećenog odnosa prema hrani.

ŠEĆER NIJE OTROV

Baš kao i svaka druga namirnica, ukoliko ga unosite u adekvatnim količinama, neće imati negativnog efekta na vaše zdravlje. Svaka hrana može biti zdrava ili nezdrava u zavisnosti od konteksta, ništa nije crno ili belo.

O zaslađivačima sam detaljno pisala ovde.

NIJE TAČNO SVE ŠTO PROČITATE O ISHRANI U ČASOPISIMA I ONLINE

Jednostavno nije. Danas svako ima prava da piše šta god želi, iako možda nema nikakvih osnova za to i zato više nego ikad treba voditi računa ko piše. Ishrana je posebno popularna tema i mnogo je kvazi eksperata koji promovišu određene stvari koje se u potpunosti kose sa onim što zvanična nauka kaže.

Trendovi u fitnesu i ishrani su odličan primer za to.

VAŠE NAVIKE SU SAMO VAŠE

Ne morati jesti na isti način kao što neko drugi radi, da biste došli do idealnih rezultata.
Baš kao što je svaka osoba individua za sebe, tako je i sa ishranom.

Važno je da uživate u hrani koju jedete i zato uvek radije birajte namirnice koje volite umesto da slepo pratite neki režim. Čak i u okviru svog FITT izazova, uvek preporučujem zamenu ukoliko nešto ne volite.

NE MORATE SUMANUTO BROJATI KALORIJE

Uvek naglašavam da su kalorije važne jer zaista i jesu, ali to ne znači da treba da budete opsednuti i brojite svaku kaloriju koju unesete. To je korisno na početku kada još uvek nemate svest koliko i koje hrane je poželjno da unesete na dnevnom nivou, ali je kasnije sasvim normalno da ćete jednog dana jesti manje, drugog više… U zavisnosti od toga kada i koliko ste gladni. Mnogi misle da će morati zauvek da broje kalorije kada smršaju, ali to zaista nije tako.

NEMATE OSNOVA ZA UPOREĐIVANJE SA DRUGIMA

Građa tela je stvar genetike i ne možete sebi napraviti telo J. Lo ukoliko ste potpuno atletski građeni i nemate izraženu zadnjicu i struk. Upravo zato često govorim klijentima da treba da teže tome da izvuku najbolje što mogu iz sebe, a ne da pokušavaju da dostignu nekog drugog.

Takav pristup neminovono dovodi do frustracije, samim tim jer je u startu potpuno nerealan.

Najzadovoljniji ćete biti onda kada zaista prihvatite sebe, a ne kada postanete nečija kopija.

View this post on Instagram

Dajem vam casnu rec da vam je za pripremu svega sto vidite na fotki potrebno oko 60 minuta. ⏰ Slozicete se i nije tako mnogo za pripremu posebnije vecere / rucka ili za obroka za vise osoba 😁 ……………………………. Pileci raznjici (Perutnina Ptuj) sa paprikom (pecenu papriku obozavam) onda humus (imate kod mene na blogu recept). 🌟 WWW.FITT.RS 🌟Ovo levo je seckani patldizan, paprika, paradajz praziluk – to iseckate i ubacite u rernu na pecenje / isusivanje, kada je gotovo dodate pasulj, kukuruz i proso. Prelijete maslinovim uljem i naravno so, kao i zacini po ukusu. 🍃🌻 Grcka salata, baget i grozdje za dezert. 💃🍇 Mislim da imate ideju za ovaj vikend. 🤗😘 🌟www.fitt.rs🌟 #fitt #nadafitt #jazelimjamogu

A post shared by N A D A (@nadafitt) on

TREBA DA UŽIVATE U HRANI

Ovo sam već pomenula, ali neće škoditi ni da ponovim. Odnos prema hrani je jako važan i sve dok je doživljavate kao neprijatelja koji stalno vreba iz tanjira i izaziva vas, nećete svoj problem trajno rešiti.

Ne treba da dođete do toga da ne volite da jedete i bežite od hrane već da uživate u njoj dok ste u isto vreme svesni da nam ona daje energiju i čini nas zdravima.

Na taj način ćete biti zadovoljni čak i dok ste na režimu za mršavljenje.

A zatim će vam taj isti režim postati životni stil. 🙂

 

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂 

NADA FITT PLAN ISHRANE