Prioriteti – od čega najviše zavisi vaš uspeh u mršavljenju i zdravoj ishrani u globalu?

Od čega zavisi vaš uspeh u zdravoj ishrani i mršavljenju?
Neke stvari ste sigurno znali, a o nekima verovatno niste mnogo ni razmišljali. Stalno pominjem važnost psihičkog zdravlja kad je ovo u pitanju jer bez pravog midnset-a, teško da ćete bilo šta ostvariti.
Evo nekoliko ključnih stvari od kojih zavisi vaš uspeh u mršavljenju.

Prioriteti - od čega najviše zavisi vaš uspeh u mršavljenju i zdravoj ishrani u globalu?

LIČNA PROMENA

Može neko da bude najbolji dijetetičar ili trener na svetu, ukoliko se vi čvrsto ne odlučite na ličnu promenu, sve pada u vodu. Prva stavka kojoj treba da se posvetite je vaše “zašto”.

Zbog čega želite da smršate?
Šta će biti bolje kada smršate?

A zatim prelazite na sledeće: na KAKO. Tu se nalaze svi planovi i realizacija, ali bez prvog koraka ćete teško istrajati u drugom. Cilj je upravo stvaranje ovih navika i lična promena koja će vas dovesti do rezultata, a ne obrnuto.

KALORIJE

Ukoliko još uvek ovo niste shvatili, preporučujem vam da se vratite na ovaj tekst. U šta god vi birali da verujete, činjenica je jedna – kalorije su najbitnije. Nema šanse da smršate bez kalorijskog deficita, kao ni da se ugojite bez kalorisjkog suficita.
Specifični stimulansi podstiču vaše mišićno tkivo da raste (tj. testosteron i trening otpornosti) dok drugi signaliziraju vašem masnom tkivu da raste (tj. nedostatak leptina i sedentarno ponašanje).
U zavisnosti od trenutnog stanja sistema određeni delovi mogu imati mali ili veliki uticaj na način na koji utiče “energija” ili kako i gde se skladišti. Na primer, hormonski leptin je primarni regulator gojaznosti. Kod ljudi koji nisu gojazni, signalizacija leptina je prilično robusna, a male promene u signalima leptina često utiču na regulisanje telesne mase. Sve ovo govori o tome da da leptin igra vitalnu ulogu kod skladištenja masti, ali u odnosu na BMR (Basal Metabolic Rate), vežbanje, hormone i druge ključne komponente jednačine, leptin igra relativno mali procenat njihove “jednačine ” i nećemo se mnogo koncentrisati na nivo leptina u krvi. Nasuprot tome, signalizacija leptina igra značajno važniju ulogu u regulaciji telesne mase kod nekoga sa primarnim nedostatkom leptina od genetskog defekta.

Prioriteti - od čega najviše zavisi vaš uspeh u mršavljenju i zdravoj ishrani u globalu?

ISTRAJNOST

Šta god da radite, neće imati smisla ukoliko to radite nedelju dana. Istrajnost je prva stvar na koju treba da se pripremite.
Kada sledeći put vidite nekoga ko je dosta smršao, nemojte da pitate samo uz pomoć kakve ishrane je došao do toga već i KOLIKO DUGO je u tome.
To će vam reći sve 🙂

MAKRONUTRIJENTI

Za razliku od popularnog mišljenja, uopšte ne postoji određeni odnos makronutrijenata kog strogo morate da se pridržavate. To naravno ne znači da oni nisu važni već da morate uskladiti ishranu sa sopstvenim ciljevima.
Npr. veći unos proteina je mnogo bolji za rast mišića nego niži unos. Isto tako viši unos proteina rezultira dužim osećajem sitosti nakon obroka. Maratonskim trkačima je potreban veći unos ugljenih hidrata a niži unos proteina zarad povećanja njihovih kapaciteta.

Ne treba postati rob makronutrijenata već  treba razviti zdrav odnos sa hranom, što znači da izgleda sasvim drugačije za svaku osobu.

 

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂