ananas

Privremene dijete daju privremene rezultate

ananas

 

Osoba koja je gojazna ili osoba koja ima višak kilograma svakodnevno se suočava sa tim problemom i odluka o promeni režima ishrane joj postaje vrlo teška odluka. Odlučnost je sve nejasnija i problem se produbljuje. Osoba je sve više gojazna, nesrećna svojim telom, zdravljem i formom a čini se kao da je rešenje tamo negde daleko na kraju tunela. Ljudi se najviše oslanjanju na kratkoročne diejte iz časopisa koje obećavaju veliki broj izgubljenih kilograma za samo nekoliko dana. Ni krajnje svesni šta sve te dijete sa sobom nose i koje tihe pratioce za sobom povlače. Ipak čine se kao najidealnije rešenje.

Postoje razne dijete, same po sebi često su kontradiktorne. U jednoj se jedu samo ugljeni hidrati u drugoj su potpuno zabranjeni, a obe daju rezultate. Ljudi bivaju zbunjeni kako to i od ove i od one se mršavi.

Osoba sa viškom telesnih masti treba da promeni način ishrane i uopšte odnos prema hrani, a nikako ne treba da primenjuje magične dijete od par dana ili nedelja.

Kada uopšte i pomislite da započnete sa nekom dijetom samo postavite sebi sledeća pitanja:

  1. Da li ću moći ceo život da jedem ove namirnice i da li ću ceo život moći da provedem bez tih nekih koje su u ovom režimu zabranjene, u prevodu mogu li ceo život da primenjujem ovaj režim?
  2. Kako se trenutno hranim, da li mogu samo nekim izmenama da utičem da se bolje i kvalitetnije hranim?
  3. Jedem li dovoljno voća i povrća, mesa, ribe, jaja…?
  4. Koliko količinski dnevno jedem slatkiša, gricklalica, pijem sokova i zaslađenih pića?

zdrava ishrana

Popularne dijete su često opasne po zdravlje. Najčešće propisuju izbacivanje ili drastično smanjivanje nekog nutrijenta, što dovodi do iscrpljenosti, fizičkog i mentalnog zamora, postajete razdražljiviji jer ne unosite ono što je telu neophodno. Ovo je primer u slučajevima kada se drastično smanjuje unos UH, dolazi do slabljenja koncentracije, lakšeg zamora kao i pospanosti. Dijeta sa smanjenim unosom UH najbrže dovodi do privremenog rezultata, “umanjene težine” jer se na taj način najviše vode izbaci iz tela. Tada najčešće nastaje panika kod ljudi, koji već pri prvom vraćanju na standardan režim ishrane, vraćaju i izgubljene kilograme, najčešće čak i nešto više nego što su prvobitno i imali i onda dolazi do panike i emocionalnog rastrojstva. Osoba postaje nervozna, zabrinuta, nezadovoljna, nije joj jasno šta nije urađeno kako treba.

Sam pojam privremenog, ljudima je olakšavajući iz razloga što misle, “aha samo toliko treba da jedem ovako ili onako, ili samo još nedelju dana treba da se odreknem slatkiša ili bilo čega i onda sve po starom”.  Privremena dijeta daje privremene rezultate. Uvek se zapitajte, šta nakon dijete, šta posle toga? Ako ste sebe doveli do stanja da imate višak kilograma, i čak iako privremenom dijetom skinete taj višak, šta onda nakon toga? Kako treba da se hranite, isto kao sa početka? Da ponovo nabacite koji kilogram, ili je potrebno nešto treće? Svakako da privremena dijeta nije rešenje za ceo život, jer kao što sam i spomenula, dosta su striktne i ograničavajuće i jasno je od samog početka da niko ne može da bude u stanju da provede ceo život na tako nekom režimu.

 

Pa tako ne tražite kratkoročna rešenja. Suočite sebe sa problemom i pokušajte da manjim izmenama poboljšate svoj način ishrane. Ako vam neko kaže:”izgubićete 15 kg za mesec dana” ne nasedajte na to. Takve stvari su fiziološki nemoguće i proces mršavljenja nije ni približno jednostavan i brz kao što to pojedini predstavljaju. Ne postoji univerzalan princip za mršavljenje koji funkcioniše kod svakog podjednako. OK, zna se da je kalorijski deficit sa fizičkom aktivnošću recept, ali taj recept treba da se prilagodi svakoj osobi. Stoga je i važno da način mršavljenja prilagodite sebi. Uostalom znate li da je mnogo veći izazov održavati telesnu masu nego je redukovati?  Redukcija, ukoliko se dobro isplanira i primenjuje daće vam rezultate. Skinućete i taj višak, ali opet ono “Šta sad?” kako dalje, kako da se kilogrami ne vrate? Zato od samog starta treba promeniti odnos prema hrani a ne toliko samu hranu.

 

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂

 

Image credit: jill111

online fitnes coaching