Radikalne ili male promene?

Početak godine je idealan trenutak da sve svoje ciljeve stavite na papir i napravite radikalne promene u svom životu, posebno što se tiče ishrane i treninga.

Nemojte biti skromni, bez obzira na to što sada jedete najviše junk hranu i niste nimalo fizički aktivni, odmah  ovog1. januara počnite sa vežbanjem 5 x nedeljno po dva sata i izbacite SVE što nije zdravo.

Nema više grickanja uz film, nema porodičnih večera gde morate da gledate kako svi uživaju u hrani, nema više uživanja za vas… Sad je vreme za kaznu, ipak u prethodnoj godini niste bili dobri.

novogodišnje odluke

Kako vam zvuči kada ovo čujete?! 🙂

Je l’ vam sada jasno zašto radikalne odluke često ne uspevaju?

Ako se vratite na prethodna dva teksta, o volji, motivaciji i navikama, biće vam kristalno jasno.

RADIKALNE PROMENE?

Zvuče primamljivo, priznajem. Verujem da već imate u glavi trenutak kada stajete ispred ogledala sasvim zadovoljni svojim izgledom, a da ne pričam o reakcijama drugih na vašu promenu.

S druge strane, imaju tu moć i da vas motivišu jer znate da radite nešto VELIKO. Koliko može biti loše postavljanje velikog cilja?!

Pa… U ovom slučaju, postoje određeni rizici koji će vas gotovo sigurno stići.

Prvo: MANJE SU ŠANSE DA UOPŠTE POČNETE.

“Od sutra, od ponedeljka, još samo da prođe rođendan da mogu da uživam” itd. itd. Sama pomisao na radikalnu promenu u isto vreme uzbuđuje i plaši. Tera vas da je odlažete. Ponekad i u nedogled.

Ima li to smisla? Svakako će doći neko drugo sutra, neki drugi ponedeljak, neki drugi rođendan, večera ili nešto treće. I osećaćete se isto. Ništa se tu radikalno neće promeniti.

Sve i da na kraju krenete, velike su šanse da se volja “potroši”, motivacija nestane, a vi ostanete isfrustrirani jer ste još jednom fejlovali.

Ipak… Ne očajavajte. Može i drugačije.

nadafitt

MALE PROMENE

One su drugačije. Nisu pompezne, nisu uzbuđujuće…

Čaša vode umesto soka. Dodatna porcija voća na dan. 10 minuta brze šetnje. Vođenje dnevnika obroka…

Kako vam ovo zvuči? Mlako, zar ne?

Deluje kao da u realnosti neće napaviti značajnu promenu. I same po sebi možda neće, ali…

MALE PROMENE TRENIRAJU VAŠ MOZAK.

Menjaju vaše navike, a da toga niste ni svesni (već rekosmo da su navike na nesvesnom nivou).

Njih se ne plašite, niti bežite od njih. A i zašto biste, kada za sve navedeno treba manje od 10 minuta?!

Ipak, postoji rizik da se one kao takve i ne uvedu jer ljudi veruju da nisu efikasne. A ja verujem da ćete nakon ovog teksta uvesti makar neku 🙂

 

FITT Online Plan Ishrane – promo Januar

 

fitt online plan ishrane

Nemate vremena za vežbanje?

Razumem. Ponekad je jako teško uskladiti se sa ostalim obavezama i jasno mi je da bi vam odlazak u fitnes centar oduzeo dosta vremena.

Ali uvek postoji NEŠTO što možete da odradite. Parkirajte auto dalje ili siđite stanicu ranije i prošetajte. Može i malo žustrije. Odradite par vežbica uz seriju. Kreirajte neku zabavnu igru sa svojim detetom koja uključuje fizičku aktivnost.

Sve to se računa, ne morate visiti u teretani pola dana da bi fizička aktivnost dala zdravstvene benefite.

 

Svi ti sitni koraci, bez obzira na to koliko si sitni, prave nove neuralne puteve u vašem mozgu i formiraju naviku. Kada se ona formira… TO JE TO. Uspeli ste!

Vremenom ćete zasigurno poželeti da radite još nešto više jer će vas te male promene motivisati. Promeniće vam mozak. Već ste očajali neuralne puteve (stvorili navike) i sada će rast promena doći sasvim prirodno, tako da ne osetite nikakvo “mučenje” koje sa sobom nose radikalne promene.

MALE PROMENE SPONTANO POKREĆU LANAC VELIKIH. I TU LEŽI NJIHOVA MOĆ.

Otvaraju u vašem mozgu mogućnost za velike. Zato kada sledeći put pomislite ili izgovorite da je beznačajno popiti čašu vode više dnevno, ugrizite se za jezik! 🙂

Evo nekih mojih predloga koji vam mogu biti korisni:

  • vežbajte 5-10 min. dnevno
  • idite u brzu šetnju 3 x nedeljno po 15 minuta
  • dodajte voćku svom doručku
  • minimalno smanjite svoju porciju (makar jednu dnevno)
  • popijte čašu vode više nego inače
  • kreirajte igre sa decom koje uključuju zajedničku fizičku aktivnost (sigurna sam da će i njima biti zabavno! 🙂 )
    Ovo su samo primeri, vi već možete kombinovati po svojoj volji i potrebama, ali eto čisto da vidite kako to može izgledati.

 

IMAM ZA VAS JEDAN IZAZOV ! 🙂

Napravite spisak malih promena za koje mislite da bi vam prijale (poput ovih koje sam navela) i napišite ih u komentaru ispod, baš bih volela da ih vidim. 🙂

Zatim za mesec dana pišite svoje utiske: da li ste uspeli, šta vas je usput mučilo, da li je bilo lako ili teško, kako se sada osećate… U suštini sve što imate potrebu da kažete i smatrate važnim, nema određene forme 🙂

I ono što je najvažnije: dvoje najkreativnijih će na poklon dobiti program FITT IZAZOVA! 🙂

Igra počinje SADA i završava se 31.januara 2019. godine

 

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂 

NADA FITT PLAN ISHRANE