Režim preživljavanja – zašto se gojite kada jedete manje i obrnuto?

Ukoliko makar malo pratite moj blog, znate da je kalorijski deficit neophodan za gubitak kilograma. To je prosto tako i ne postoji šansa da bude drugačije.

Na koji ćete način napraviti kalorijski deficit, do vas je, ali ga napraviti morate da biste smršali.

Međutim… Šta kad bih vam rekla da u nekim slučajevima niži unos može da stopira proces mršavljenja, a viši da ga ponovo aktivira?

REŽIM GLADOVANJA?

Režim gladovanja ili preživljavanja se odnosi na to da nedovoljan unos kalorija dovodi do toga da kilogrami prestanu da se smanjuju. Praktično, ispada da ne možete smršati zato što jedete manje. Znači, treba da jedete više da biste smršali?!

Ova priča nema nikakvog smisla, nadam se da vam je to jasno. 🙂
Nećete se zbog gladovanja ugojiti, živ dokaz za to su vam logoraši koji su svakodnevno gladovali i znate šta se sa njima dešavalo.

Preskočite sve ako želite, ali ovo upamtite.

REŽIM GLADOVANJA NE POSTOJI NITI ĆETE SE GOJITI ZATO ŠTO MALO JEDETE.

Kako onda neke osobe malo jedu, a ipak se goje?

Oni ne jedu malo. Odnosno, možda i misle da jedu malo, ali to malo ima više kalorija nego što oni misle. Ili nastave da jedu kao kad su bili fizički aktivni, tada su imali deficit koji je pravila aktivnost, sada ga više nemaju,

Ne biste verovali koliko puta mi žene kažu da ne unose mnogo kalorija, a kada im kažem da zapisuju i čitav dan mi prepričaju, ispadne da ne samo da nisu u deficitu, već su u suficitu.

OVAJ tekst bi vam mogao biti koristan.

Postoji još jedna stvar koja je važna u priči o deficitu i gojenju.

Neki ljudi danima zaista prave deficit, ali takođe ostalim danima prave suficit, tako da taj suficit “poništi” deficit i gubitka kilograma nema. Oni koji gladuju do iznemoglosti, rizikuju da dobiju napad opsesivnog prejedanja kada unose ogromne količine hrane, što ne samo da zaustavlja proces mršavljenja, već dolazi do dodavanja kilograma.

Znači, opet nije do režima gladovanja.

VIŠE JEDEŠ, VIŠE MRŠAVIŠ?

Kako sad to? 😀
Ponovo postoji caka. 🙂

Postoje dva veoma logična objašnjenja zašto ljudi misle da kada više jedu, ponovo započnu gubitak kilograma. Prvo, zato što više kalorija koje jedu eliminišu dane kada su gladovali, što sprečava pomenute velike napade tokom tih niskokaloričnih dana. Osoba praktično unese manje kalorija na nedeljnom nivou nego kada ima dane gladovanja i dane prejedanja.

Drugo moguće objašnjenje je da ako osoba jede više nakon perioda gladovanja, to bi izazvalo opadanje nivoa kortizola. Zašto je to važno? Kada kortizol opadne, i zadržavanje vode se smanjuje.

To znači da trenutni gubitak kilograma nije gubitak telesnih masti već vode, a kod osoba sa većim viškom, to nije zanemarljivo.

ZAKLJUČAK

  • Ukoliko ne mršavite, kalorijski defciti ne postoji koliko god vi poricali. Možda niste dobro računali, možda vas utisak vara, možda je nešto treće… Ali deficita svakako nema.
  • Režim gladovanja NE POSTOJI.
  • Ljudi koji misle da su smršali kada su počeli da jedu više, zapravo su na nedeljnom nivou jeli manje nego sa periodima gladovanja i prejedanja.
  • Gubitak kilograma ne znači uvek i gubitak telesnih masti već može biti i gubitak vode. Nadam se da vam je ovaj tekst pomogao da raščistite neke stvari sa sobom. Nema potrebe za komplikovanjem. Kada ste u deficitu, gubite kilograme… Kada niste, ne gubite. I ne može biti drugačije.
    Toliko je jednostavno. 🙂

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂 

NADA FITT PLAN ISHRANE