Ružna strana fitnesa

 

Fitnes i zdrava ishrana bi po nepisanom pravilu trebalo da budu sinonimi za zdravlje.
Zdrava hrana i fizička aktivnost svakako utiču na to da vaša krvna slika bude bolja, da pritisak bude u normali i na sve ono što može biti posledica viška kilograma.

Ukoliko sve radite kako treba, fizičko zdravlje će vam zasigurno biti mnogo bolje nego da ste uživali u brzoj hrani, girckalicama i slatkišima.
To se uopšte ne dovodi u pitanje.

Šta je sa psihom?
Znamo svi za “U zdravom telu zdrav duh” i neosporno je da pravilna ishrana i fizička aktivnost povoljno utiču na psihičko zdravlje. Bićete bolje raspoloženi, imaćete više volje, motivacije, koncentracije… Neka istraživanja su dokazala da vežbanje jako pozitivno utiče na simptome depresije i anksioznosti.

Šta onda tu može da ne bude u redu?

Ružna strana fitnesa

 

Većina ljudi će zaista svedočiti svim benefitima zdravog života, ali je činjenica da neki odu i na pogrešnu stranu.
Instagram je pun polugolih devojaka koje sate i dane provode slikajući se u ogledalu kako bi pokazale koliko su zgodne i uvežbane.

Te iste devojke slikaju svoje obroke (kuvanu piletinu i brokoli) uz komentare kako su karakteri, mora da se izdži i slično.

Koji su to znaci da vaš zdrav život i nije tako zdrav u osnovi?

Da li primećujete kako po ceo dan razmišljate o hrani?
Šta ćete jesti posle, sutra, šta ćete spremati… Dobra organizacija jeste korisna stvar, ali je preterano razmišljanje o hrani daleko od dobrog i korisnog.
To je samo znak da bi trebalo da popričate sa sobom.

Da li osećate strašnu krivicu kada pojedete “zabranjenu” hranu?
Stav da je nešto zabranjeno nikada nisam smatrala ispravnim. Mi smo ljudi, ne mašine.
Naravno da treba svesno birati zdravije namirnice, ali je jasno da će biti trenutaka kada ćemo jesti čokoladu. I sve ono što se vodi kao zabranjeno.
To ne znači da nismo karakteri već da smo ljudi i poslednje što treba da osećate jeste krivica.
Možda bi vam koristio tekst 7 koraka do zdravog odnosa prema hrani.

Da li ste opterećeni svojim izgledom?
Divno je videti se u ogledalu i biti zadovoljan. Pa i poželeti da budeš još bolji. Želja za napretkom nas često motiviše da radimo ono što treba da radimo i u tome nema ničeg lošeg.

Međutim, problem nastaje kada fizički izgled postane opsesija.
Kada se svakodnevno gledate u ogledalu i tražite svoje mane, kada vežbate prenaporno kako biste se “ispravili”.
Fitnes je pre svega zdravlje tela, pa tek onda fizički izgled.

 

Da li druge ljude bombardujete svojom ishranom i osuđujete ih?
Počeli ste zdravije da se hranite i sada svima gvirite u tanjir i kritikujete ih kako samo otrov unose u svoje telo?
Lepo je brinuti o drugima, ali ćete im mnogo efektnije pomoći ukoliko budete bili dobar primer umesto što ih napadate zato što ne jedu ono što vi smatrate ispravnim.

Propuštate život jer morate da pripremate hranu i idete u teretanu?
Fitnes bi trebao da bude deo života, a ne osnova.
Zapostavljanje socijalnih odnosa je poslednja stvar koju treba da uradite ukoliko želite život u balansu.

Da li osećate da nikada nećete biti dovoljno dobri?
Da sve druge pozitivne osobine padaju u vodu?
Da nikad više nećete moći da pojedete kolačić bez griže savesti?

Puno je primera koji pokazuju kako i zdrava ishrana i vežbanje mogu odvesti nekog u sasvim pogrešnu stranu, a ja ću se ovde zaustaviti jer je kontekst bitniji od konkretnih primera.
Sigurna sam da ste poentu shvatili.

Sve što je preterano nije zdravo. Pa ni fitnes.

 

Evo nekoliko saveta koji će vam pomoći da za vas fitnes bude ono što u osnovi jeste – koristan i zdrav! 🙂

* Na fitnes gledajte kao na lep deo života, a ne kao na robiju ili nešto čemu morate posvetiti veći deo svog vremena.

* Izbegavajte restriktivne dijete, detoksikacije i čišćenja i druge brze varijante.

* Ne menjajte životne navike odjednom, već postepeno.

* Jedite pravu hranu umesto magičnih napitaka i “super” stvari koje će vam ekspresno rešiti problem

* Ne iscrpljujte se. Vežbajte taman okoliko koliko vam prija i osećajući određeni napor koji vam pomaže da napredujete, a ne da ne možete da hodate nakon vežbanja.

* Uživajte u hrani.

* Zabavljajte se dok trenirate.

* Odaberite način ishrane koji je idealan za vas. Ne za sestru, drugaricu i ne znam koga. Samo tako ćete dugoročno biti srećni i zadovoljni.

 

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂 

About The Author