Šta je važno da uradite pre nego što postavite cilj?

Pre nego što postavite bilo kakav cilj po pitanju ishrane i treninga, važno je da pre toga odradite nešto. Zapravo, od tog prvog koraka zavisi sve ostalo. 🙂

A taj korak podrazumeva da… PROCENITE GDE STE SADA. Ali ne površno i tako što žmurite sebi na jedno oko već najrealnije moguće. Najvažnije je da budete potpuno iskreni prema sebi u vezi trenuntog stanja i toga gde želite da stignete.

Zato vam predlažem da odredite sledeće mere…

Broj kilograma

Procenat masti u organizmu

Veličina garderobe

Slike celog tela (napred, nazad, sa strane)

Performanse (snaga, kardio, fleksibilnost)

Celokupno zadovoljstvo životom ( sreća, ciljevi, odnos prema hrani)

Ovo su u suštini ključne stvari od kojih treba da krenete jer ćete tako videti gde ste zaista.
Verovatno da ćete imati određenu emocionalnu reakciju na sve to, to je potpuno očekivano. Suočavanje nikada nije lako, ali je zarad rezultata i te kako vredno.

Da li su brojke i skale važne?

Lagali bismo se kad bismo rekli da nisu. 🙂 Naravno, daleko od toga da one govore sve i da su najvažnije, ali ipak nam daju uvid u određene stvari. Da bi neko redukovao telesne masti na zdrav način, treba da zna i u kojim okvirima se to kreće. Onda će znati i da reklama 10 kg masti za mesec dana, nema baš nikakvog smisla.

Nema čarobnog štapića, koliko god vi želeli da postoji.

TELESNA MASA KOJU ĆETE ODRŽAVATI

Važno je da nemate ni manjak telesnih masti. One ipak postoje sa razlogom i imaju svoju funkciju.
Organizam ne voli kada je izgladnjen i pretreniran. Tada isto dolazi do poremećaja rada hormona, što može uticati na raspoloženje, libido, rad štitine žlezde… Sve je povezano. Organizam je sačinjen od sistema koji rade zajedno i čim se jedan “pokvari”, kvar se oseti na svim ostalim delovima.

Zato je važno da održavate kilažu sa kojom ćete biti zdravi.

ULOGA TRENINGA U MRŠAVLJENJU

Ova uloga se razlikuje od osobe do osobe, a i u zavisnosti od njenog cilja. Niti može, niti treba svako da radi iste stvari. Nemamo svi iste sposobnosti, a ni kompoziciju tela.

Često kod klijenata čujem da su imali periode kada su preterivali sa vežbanjem, u želji da što brže smršaju. Šta se tada dešavalo? Ili odustajanje, ili povrede! Našem organizmu je neophodno vreme za adaptaciju, kako psihičku, tako i fizičku. Ne možete ni teorijski ni praktično sa kauča na maraton.

Prosto ne ide tako.

Zato je važno da pre početka treniranja vaše stanje bude dobro procenjeno i da se od njega krene.

Ukoliko niste bili fizički aktivni do sada i recimo želite da trčite, najbolje je da krenete od šetnje, zatim sa kombinacijom trčanja i šetnji. Polako i u skladu sa svojim mogućnostima, ovo je trenutak da ego ostavite po strani. 🙂

ŠTA POSLE?

Šta kada dođete do svoje savršene kilaže? Često pominjem da pravilan način ishrane treba da ostane celog života i da manje istu hranu treba da jedete i kada smršate. Ipak, nešto se svakako menja.

Više ne morate biti u deficitu, što znači da možete jesti u proseku 500 kcal više na dan! Što nije zanemarljivo. 🙂

Tako da je u suštini tačno da treba da jedete istu hranu, ali ne i u istim količinama. Sada ipak možete malo više, u skladu sa kalorijskim potrebama za održavanje.

Kada se sve sabere, suština je da menjate životni stil, a ne samo par stvari i završili ste.

Promena bi trebalo da bude trajna, računam da je to vaš cilj. 🙂

 

Taksativno, šta je neophodno da biste postavili cilj?

 

 

Toliko od mene!

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂