ŠTA SAM NAUČILA IZ FITT IZAZOVA #28DANA?

Piše Hana

Biće duži post, ali osećam da ga dugujem Nadi i možda nekom posluži  🙂 

POČETNO STANJE I MOTIVACIJA:

Svojom ishranom sam bila zadovoljna (liči na Nadin plan) i godinama održavam istu kilažu. Izazov sam uplatila kao gest zahvalnosti Nadi za sve recepte koje besplatno deli na kanalu 😀 I onda sam odlučila da ga zaista i odradim.

Motiv su mi bili zdravlje i kondicija. Osim dugih šetnji koje neretko praktikujem (7 do 10km) – imala sam izrazit otpor prema vežbanju, posebno prema teretanama. Kad je dečko čuo da planiram da možda krenem u ovo, rekao je mudro da bi možda to bilo idealno rešenje jer mogu kod kuće da radim i prilagodim sve sebi.

U životu nisam redovno trenirala (27 godina imam), osim par meseci pilatesa i par meseci plesa. Dugo sedenje u kancelariji i neke druge životne okolnosti uticale su na to da se zadišem kad se penjem do 4. sprata, nemam energije, budim se umorna. Zato sam se rešila da izgradim naviku da redovno vežbam i to mi je bio fokus – ne moje mere i ne toliko striktno šta jedem 🙂

PROGRAM FITT 28

MOJI UVIDI:

1. VREME:

Neverovatno mi je kako sam nekako sebi rekla: moraš i to je to; odjednom mi se stvorilo tih pola sata dnevno. Ranije sam to sebi u glavi u objašnjavala – dok ja odem na trening, dok se vratim, dok se istuširam… Uz ovako nacrtan plan treninga je sve sa tuširanjem trajalo po 30 minuta ili manje. Opremu sam stavila na lako dostupno mesto. Čim uđem u kuću posle posla i obilaska familije, presvlačim se i odradim. Nagrada posle treninga: šumeći magnezijum 😀 Mislim da taj “triger” – vreme kad treniram i nagrada posle imaju određeni efekat, jer mi se posle 2 nedelje već na putu do kuće pio magnezijum 😀 Od 28 dana, samo 4 dana sam preskočila, bez obzira na putovanja i ostale obaveze.

2. TEŽINA VEŽBI:

Nada mi je predvidela NIVO III, ja sam prvi dan crkla posle 3 runde 😀 Probala sam drugi i treći dan, no ostala sam da variram do kraja između NIVO I i NIVO II. Posle nekog vremena skontala sam da je ovo čist psihološki momenat – nije da ja to fizički ne mogu, nego me mrzi i hoću što pre da završim. Kako uvek uspem da uradim 3 ponavljanja, a ne slomim se posle prvog ili drugog? Pa zato što je Nada rekla da je to minimum 😀 Kako planiram da ovo bude dugoročna promena, odlučila sam da sarađujem sa sobom. Odradiću prvih 28 dana nižim intenzitetom, iskoristiću prvi mesec da se naviknem na vežbanje i zavolim ga. Preporučujem svima akoji imaju otpor da odrade minimum makar za početak, ali nema odustajanja!

3. HRANA:

Ništa sebi nisam uskraćivala kao ni inače, porcije su u odnosu na plan bile ponekad obilnije i više sam jela slatkiša 😀 Malo sam učinila svoju klopu raznovrsnijom uz ideje koje sam našla u receptima. Najveći benefit u vezi sa ishranom jeste to što sam od prvog dana počela SVAKI dan da spremam i nosim ručak na posao (odjednom imam vremena i za to! :D) Ranije sam to činila sporadično, a trudila se da kupujem što zdravije mogu napolju – mada se to nekad završavalo u pekari ili na kineskoj klopi. Prvog dana mi je trebalo 1h da spremim obrok, sad svaki obrok završim za 10-15min. Za vikend otvorim meni i otprilike isplaniram obroke, odem u kupovinu i samo to uzmem što mi je potrebno. Ovo izdvajanje vremena dovelo je do VELIKE uštede para. Poređenja radi – za cifru koju sam trošila na 3 ručka napolju, sada jedem sve obroke 5 radnih dana 😀

4. DNEVNIK

Mislim da je GENIJALNO što nam je Nada napravila ovaj jednostavan dnevnik. S jedne strane, motiviše me da ne prekidam dobar niz (više štikliranih dana za trening). Sa druge strane, nekako me sprečava da nakon jednog obroka koji nije po planu ili dana u kom nisam trenirala, kažem sebi – ma šta sad, kad sam već pogrešila daj do kraja nedelje tako. Ne, vidim širu sliku (ceo mesec) i svaki se dan (štikliranje) računa!!!

BONUS: Društvo se oduševilo pilećim burgerima 😀

REZULTATI

1.6kg
– Struk: – 1.5cm
– Stomak: – 2.5cm
– Butine: – 1cm
– Imam više energije tokom dana i lakše ustajem ujutru
– Prvi put u životu imam biceps!!!! 😀 Uvek su me zezali, u osnovnoj i srednjoj da ne mogu da stegnem taj mišić i sad se vidi! Kad je počeo izazov mogla sam da odradim 2 ženska skleka, sad mogu 12 💪
– Beskrajno dobar osećaj što radim nešto dobro za sebe 🙂

PLAN ZA DALJE:

Poslednji dan mog izazova bio je 13. februar. Juče sam odmah nastavila sa izazovom od 14 dana – mnogo mi je lakše ovako da radimo uporedo sa Nadom, nego da sama merim vreme! Kad to bude gotovo, ponoviću 28 dana izazov – samo što ću tog puta da težim da dohvatim NIVO III 🙂 Uz to, pridružujem se dečku na bazenu jednom nedeljno 🙂

Juče sam za dan zaljubljenih i kao nagradu za uspeh dobila nešto za čim sam izrazila želju negde na pola ove avanture – moje prve tegiće! 🙂

HVALA NADO ZA SJAJNU STRUKTURU TRENINGA I OBROKA, KAO I ZA SAV ULOŽEN TRUD U TVOJ BLOG I KANAL! 🙂

Hana 

Prijava za FITT Izazov putem ovog linka