Nutricionizam 07.09.2021.

ŠTA TO UTIČE NA NAŠE VARENJE, IMUNITET I RASPOLOŽENJE?

Naš mikrobiom u crevima! 🙂 On sadrži mnogo bakterija koje nisu odgovorne samo za varenje hrane već i za regulaciju našeg imunog sistema, kao i hormona koji direktno utiču na naše raspoloženje. Takođe, mnoge bolesti su povezane sa poremećenom funkcijom mikrobioma, zbog čega je zdravlje creva još važnije.

Kako poboljšati mikrobiom?

Pre svega, raznovrsnom ishranom koja će zadovoljiti i sve ostale potrebe organizma. A određena istraživanja su pokazala da biljna ishrana ima ogroman pozitivni uticaj na zdravlje naših creva i mikrobiom. Najbolji način za to je dodavanje biljnih izvora, a evo i nekoliko načina kako to možete postići:

* dodajte povrće i mahunarke u obroke, odnosno neka vam se obroci zasnivaju na njima
* kada pravite smutije, dodajte i neutralno povrće koje vam neće uništiti ukus obroka
* kada pravite zdrave slatkiše ili jedete voće, dodajte semenke bundeve, suncokreta, susam
* potražite nove biljne recepte koje ćete podjednako voleti kao i ostale
* redovno unosite orašaste plodove

Da li jedete dovoljno biljnih proizvoda?
Ukoliko imate još neki način za dodavanje istih, pišite ideje. 🙂

FITT program uz koji najlakše i najefikasnije stižeš do željenih rezultata.

Ne savetujem vas kako da gladujete ili izbacujete liste namirnica iz ishrane, ne učim vas da kupujete šejkove ili preparate da biste postigli željeni izgled. Ne učim vas da je hrana zdrava ili nezdrava, kao ni dobra ili loša.

Učimo kako da na osnovu ličnih potreba, želja i ukusa sami sebi u budućnosti kreirate idealne obroke i vodite svoju ishranu na način na koji se najbolje uklapa u vaše potrebe.