Vikend je, kao što svi znamo, vreme koje se koristi za odmor i opuštanje. Međutim, često to opuštanje pređe u vraćanje nekim starim, ne baš sjajnim navikama. Najčešće se tada jede značajno više, manje trenira, više vremena provodi ispred televizora ili na proslavama… Prosto, sve nas tada najviše mami da se na taj način opustimo jer smo zaslužili.
Ipak, to nije tako strašno kao što zvuči.
Opuštanje vikendom, kakvo god bilo, ne podrazumeva da nakon toga bacite niz vodu sve što ste do sada radili. Činjenica je da cheat vikend umesto cheat obroka može sprečiti da dođete do rezultata, ali kada naučite da na drugi način gledate na celu situaciju, sigurna sam da nećete svakog vikenda imati želju da jedete sve pred sobom. 😊


NE BUDITE PRESTROGI PREMA SEBI

Da li opraštate drugima kada naprave grešku? Zašto onda od sebe pravite zločinca kada praktično ništa niste ni zgrešili? 😊 Svako od nas ponekad jede više nego što mu je potrebno. Baš svako.
Razlika je u tome što jedni pređu preko toga i nastave dalje i oni koji se toliko samooptužuju da se u momentu vrate 10 koraka unazad.
Koliko god kontradiktorno zvučalo, opraštaj će vam pomoći da se nadalje ponašate i jedete normalno dok će vas krivica ubediti da ste takvi kakvi ste i samim tim ćete se tako i ponašati.


UNOSITE DOVOLJNO TEČNOSTI


Kako to da pored toliko hrane sada treba da unesete još vode?
Ugljeni hidrati zadržavaju vodu, a kada ih unesete previše, nadutost će biti gotovo siguran problem. Voda koju unesete, sprečiće nadutost ili je makar znatno ublažiti. Takođe, kada unosite dovoljno tečnosti, lakše ćete razlikovati osećaj gladi i žeđi, ša su manje šanse da ćete poželeti, a i moći da pojedete previše jer vam je stomak ionako već pun.
Opšta preporuka je 8 do 10 čaša vode odnosno nezaslađene tečnosti, možete piti i čajeve.


KREĆITE SE


Ukoliko je vikend van vašeg rasporeda za teretanu, ne morate se siliti na trening. Ali uzmite u obzir da će vam i lagana šetnja umesto izležavanja nakon jela mnogo značiti da se bolje osećate, a ujedno i razbistrite misli.


NEMOJTE GLADOVATI


Jedna od najčešćih grešaka koju ljudi prave je to što se nakon prejedanja izgladnjuju. To prividno pomaže da se održi balans što se tiče kalorija, ali zapravo dovodi to ciklusa prejedanja i izgladnjivanja, što dugoročno pravi veliki problem, a može dovesti i do poremećaja u ishrani.
U ponedeljak nakon vikenda, samo nastavite kako ste pre vikenda jeli. Bez izgladnjivanja, sa dovoljno makro i mikronutrijenata zbog kojih ćete se osećati dobro čak i nakon takvog vikenda. 😊


DODAJTE VLAKNA I PROTEINE


Hrana bogata proteinima i vlaknima učiniće da se osećate više sitim i ta sitost će duže trajati.
Idealan obrok bi bila pečena piletina, sa dodatkom nekog vlaknastog povrća i porcija ugljenih hidrata (pirinač, krompir, bilo koja žitarica…).



UMERENO SA ALKOHOLOM, PREVIŠE ŠEĆERA I SOLI

Sve navedeno pojedičano, a i u kombinaciji, može učiniti da se osećate zaista loše i dehidrirano. Hteli mi to da priznamo ili ne, hrana dosta utiče na raspoloženje, a kada znamo na koji način i koje namirnice konkretno, biće nam bar malo lakše da odlučimo šta želimo da jedemo, a šta da izbegnemo.



Najvažnije u celoj priči nakon vikend prejedanja je da shvatite da to NE znači da ste bilo šta prekršili, pogrešili… To je prosto normalno i očekivano da se desi ponekad, samo ne dozvolite da vas to obeshrabri.

Podelite sa onima kojima će značiti da ovo čuju. 😊