Trening bez bola i mučenja nema efekta?

 

Šta vam je prva asocijacija na trening? Ukoliko niste redovni vežbač, sigurna sam da su to reči poput “mučenje”, “odricanje”, “iscrpljenost”, “bol”, “teško”… Sve ono što fizička aktivnost suštinski ne bi trebalo da bude, ali u potpunosti razumem zašto vama jeste.

Ne vole svi da trče, idu u teretanu ili na grupne treninge, vežbaju na spravama, a najčešće to povezujemo sa treningom. Koliko ste samo puta pomislili da morate u teretanu da biste izgledali lepo?!

 

Kod nas je popularno mišljenje da zaista morate da mučite kako bi trening uopšte imao efekta. Samim tim, sve što je manje od toga – džabe ste radili. Upravo zbog ovakvog stava, mnogi uopšte ni ne krenu sa bilo čime, znajući da neće provoditi sate u teretani. Ili krenu, pa posle mesec dana odustanu (bezbroj primera). “No pain no gain” princip koji podrazumeva mrcvarenje i bol, vas najverovatnije neće motivisati ni na šta, posebno ukoliko krećete sa kauča. 🙂
I ne samo da vas neće motivisati, već je i potpuno besmislen.

Ne morate vežbati 5 x nedeljno po dva sata kako biste bili zdravi, pod pretpostavkom da vam je to cilj.

Da biste bili zdravi, dovoljno je i 150 minuta umerene fizičke aktivnosti NEDELJNO. Što je 2, 5 sata. Za celu nedelju! I računa se SVE. Šetnja, silaženje i penjanje uz stepenice, sankanje sa klinicma, đuskanje uz muziku… Šta god vama prija. Najvažnije je da pronađete fizičku aktivnost u kojoj ćete uživati. I nema potrebe za mučenjem, bolom ili ne znam čime.

Stid nikada nije dobar motivator, pa ni u ovom slučaju. Time što ćete praktično postideti nekog zato što se ne muči dovoljno, nećete uraditi baš ništa korisno, osim što ćete mu zgaditi fizičku aktivnost. A verujem da vam to nije cilj. 🙂

Kada nekome pokažete da nešto može, veće su šanse da će nešto zaista i promeniti.

Stavite sada sebe u tu situaciju. Da li se pre latite posla za koji znate da će možda biti izazovan, ali ga možete završiti ili onog za koji znate da vas čekaju mučenje i neuspeh?!

Mislim da je odgovor i više nego jasan. 🙂

Prepišite sledećih par rečenica i držite ih zalepljene na vidnom mestu, kako biste se svakog dana podsećali. 🙂

 

FIZIČKA AKTIVNOST TREBA DA BUDE UŽIVANJE, A NE MUČENJE.

SVE ŠTO URADITE SE RAČUNA.

GDE GOD DA STE SADA, MOŽETE KRENUTI I PROMENITI SVE, KORAK PO KORAK.

PRIMENJUJTE MALE PROMENE UMESTO RADIKALNIH.

I javite mi šta se promenilo! 🙂

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂 

NADA FITT PLAN ISHRANE