tri smoothie ideje

Tri Smoothie Ideje

 

Da li znate da se smoothie termin koristi samo za pića koja se prave od blendanog voća i povrća u osnovi bez dodatka bilo kog drugog sastojka. Kako ova vrsta napitka postaje jako popularna, prave se i razne varijacije na temu, pa postoje oni kojima je dodata voda, začin, zaslađivač, a ide se i do onih milkshake obroka, gde se dodaju i razna mleka, biljne vodice, žiarice, semenke, buteri… Tako da danas kada kažemo smoothie misli se na bilo koji napitak ili obrok u čaši. Prednost smoothija je što se relativno brzinski sprema i što je zgodan da se ponese, a ujedno predsatvlja i brzi izvor energije kada nam je potreban. Po mom mišljenju, smuti je odličan način da unesete više voća ili povrća tokom dana, a to je posebno za one koji inače ne jedu dovoljno povrća kao i voća tokom dana.

Kada spremam sebi obroke volim da ih zakomplikujem i stavim jako mnogo različitih namirnica i stalno eksperimentišem, dok recimo kada delim predloge sa vama, trudim se da što više uprostim i da svedem na par sastojaka, kako biste i mogli da olako napravite. Ja sam prva koja se potpuno demotivišem da spremim jelo po receptu koje ima beskarajnu listu sastojaka. Iako to mahom čine začini, jednostavno svaka predugačka lista me odbija i gubim volju da spremam. Tako da u suštini volim jednostavnost, a svojom maštom i obožavanjem da spremam hranu, ja nadomestim nekom svojom improvizacijom. 🙂

Hajde da pređem na ove tri ideje za smoothie užine.

 

Malina & Banana Smoothie

banana i malina smoothie

 

Od ovog smutija napravila sam više obrok varijantu, ali opet znate i sami, a ponoviću se i ko zna koji put, jer važno je da znate, da li će nešto biti obrok ili užina, zavisi isključivo od toga koja količina namirnica je u obroku. Mislim na kalorijski i nutritivni sastav. Za nekoga je ovo zalogaj za nekoga je kompletan obrok. Količinu hrane u datom obroku određujete prema svojim ličnim potrebama. 🙂

Za ovaj smoothie potrebno je:

* 1 banana

* šaka malina

 * 150 ml jogurta ili mleka

* supena kašika chia semenki

A otkriću vam i jedan mali štos, tj. kako možete napraviti još više cool obrok. Izblendajte sve sem chia semenki, njih dodajte u tu razmućenu smesu i ostavite da odstoji oko 30-ak minuta. Tako ćete dobiti više puding teksturu. 🙂

Upravo mi je pao na pamet i drugi trik 🙂

Ako hoćete gušću teksturu bilo kog od ovih smoothie/shake-ova onda možete da zamrznete bananu i tada ćete dobiti onu pravu sladoled teksturu. U ovom slučaju možete i bananu i maline.

banana i malina smoothie

 

 

Lešnik & Čokolada Smoothie

Lešnik i čokolada smoothie

ZA sve koji vole čokoladu, čokoladnu mleko, sladoled ili milkshake od čokolade, ovo je super zdrava varijanta. Umesto zaslađivača bilo u vidu meda, sirupa ili nekih nekalorijskih, kroistimo bananu, od koje ujedno dobijemo vlakna i bezbroj drugih nutrijenata kojih u zaslađivačima nema, a ono što je posebno dobro je što dobijamo gušću teksturu poput pravog milkshake-a. Ovo je primer odličnog napitka nakon treninga.

Potrebni su sledeći sastojci:

* 1 banana

* mleko 150 ml

* 15-20 komada lešnika

* 1 kašičica kako praha (može i rogač) 

po želji možete i neku kocku leda.

Lešnik i čokolada smoothie

Jabuka & Šargarepa Smoothie

Jabuka i šargarepa smoothie

 

Ovo je smoothie u svaom pravom obliku, bez bilo kakvih dodataka, dobro izuzev vode. 🙂

Kao mala obožavala sam ovu kašu od jabuke i šaragrepe i stalno sam tražila mami i tati da mi je spremaju. Jabuka ima svoju blagu kiselkasost a šargarepa taj slatkasto zemljani ukus koji mnogo volim. Inače uopšte ne volim sirovu šargarepu, u onoj varijanti da uzmem da je grickam, to mi je bljak. Eto da i ja nešto od povrća ne volim. 🙂

Potrebni sastojci su:

* jabuka

* šargarepa

* koje zrno grožđa (opciono)

* voda (količina u odnosu na to koliko volite da bude gusto ili retko. 🙂

 

Ako biste želeli da od ovoga napravite obrok onda predlažem da dodate i malo od sledećih sastojaka:

jogurt ili mleko,

žitaricu (ovas, raž, ječam, spelta, kinoa)

neki orašasti plod (orah, badem, kikiriki)

eventualno neku semenku (lan, susam, chiu)

uz sve ove dodatke možemo smatrati ovaj smoothie obrokom. A u ovoj osnovnoj varijanti je osveženje ili mini užina. 🙂

 

Probajte i pišite utiske, kao i nove ideje i predloge.

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂

NADA FITT PLAN ISHRANE