Ishrana 28.06.2021.

Umor i prejedanje

Umor je jedan od čestih uzroka prejedanja, posebno kasno uveče. Iako ljudi toga nisu svesni, velika je povezanost između ova dva. Kada smo umorni, fali nam energija koju nismo dobili spavanjem i odmorom. Hrana je takođe energija i kada je nismo dobili u obliku koji nam je bio potreban (san i odmor), pomogne i alternativa (hrana).

Zato je toliko učestalo prejedanje nakon posla.

Delim sa vama nekoliko načina kako da se suočite sa umorom, a da se ne okrenete hrani.

PREPOZNAJTE
Zvuči smešno kada kažem prepoznajte da ste umorni, ali je vrlo logično. Mi nemam poput telefona bateriju koja nas obaveštava da je prazna, mi smo ti koji treba da primetimo da nam se baterije prazne, a uz današnji tempo života, obično to primetimo kada smo se već „ugasili“.
Zato je jako važno da prepoznate i suptilnije znake umora koji su individualni i da prosto kao prvi korak, priznate sebi da ste umorni.

SMANJITE OČEKIVANJA
Kada ste umorni, ne možete raditi sve isto kao da ste se tek probudili nakon 8 sati kvalitetnog sna i pojeli savršeno ukusan i nutritivno bogat doručak. Zamislite maratonca koji ne bi usporavao kada oseti umor, preforsirao bi se na pola i nikada ne bi stigao do kraja staze.
Kada shvatite da ste umorni, stanite, usporite. Procenite šta vam je najbitnije da odradite, a šta bi bilo suvišno trošenje energije koje ionako nemate dovoljno.

PRIHVATITE
Prihvatite da niste mašina i da ne možete uvek odraditi sve što ste zamislili. Obaveze su važne, ali je vaše zdravlje još važnije. Ne borite se protiv umora nego ga prihvatite kako biste dalje nastavili u skladu sa sobom, a ne nerealnim zahtevima koje sebi postavljate.

DEFINIŠITE KAKO OSEĆATE UMOR
Malopre sam pomenula da je osećaj umora individualan i neće ga svako osećati na isti način.
Kako ga osećate vi? Da li vas bole oči ili vam se zaklapaju?
Da li postajete malaksali, gubite koncetraciju ili osećate stezanje i težinu u telu?
Kakav vam je osećaj u mišićima?
Dozvolite sebi da iskusite osećaj umora u svom telu umesto da se borite protiv njega i pokušavate da ga se otarasite prejedanjem.

Evo nekih predloga koji vas mogu osvežiti ukoliko niste u mogućnosti da se odmorite koliko vam je potrebno:

* idite da prošetate i opustite se
* istuširajte se
* odslušajte (odradite) neku meditaciju koja vam prija
* idite u prirodu, park, posmatrajte drveće, ljude
* pustite muziku i igrajte uz svoju omiljenu pesmu

Svakako, idealno je da se odmorite onda kada vam je odmor potreban, ali je razumljivo da to nije uvek moguće u datom trenutku. Zato se potrudite da kad god možete, svoj raspored isplanirate tako da odvojite vreme i za odmor. Kada osetite da je hrana jedino što može da vas digne, pojedite nešto, neće biti smak sveta. 🙂 Samo se potrudite da to ne bude obrazac koji se ponavlja svaki put kada ste umorni.

FITT program uz koji najlakše i najefikasnije stižeš do željenih rezultata.

Ne savetujem vas kako da gladujete ili izbacujete liste namirnica iz ishrane, ne učim vas da kupujete šejkove ili preparate da biste postigli željeni izgled. Ne učim vas da je hrana zdrava ili nezdrava, kao ni dobra ili loša.

Učimo kako da na osnovu ličnih potreba, želja i ukusa sami sebi u budućnosti kreirate idealne obroke i vodite svoju ishranu na način na koji se najbolje uklapa u vaše potrebe.