Kada je u pitanju izgled kose, kože i noktiju, najpopularnija je ubedljivo kozmetika. Međutim, ono što se često zanemarje, a ima velikog uticaja jeste upravo ishrana.

Ne osporavam važnost kozmetike, ali isto tako ne treba zanemariti i važnost ishrane, onoga što ide iznutra. A svakako, kombinacija oba je pun pogodak. 😊

U današnjem tekstu, pričamo o tome kako koja hrana utiče na zdravlje i izgled kože, kose i noktiju.



AKNE I CRVENILO

Pojava akni se često vezuje za pubertet i to nije slučajno. Na njihovu pojavu značajno utiču hormonske promene koje su u pubertetu i najzastupljenije. Slično je i sa hormonskim poremećajima koji nisu u vezi sa pubertetom (policistični jajnici npr.).
Takođe, nepravilna ishrana, previše stresa i nedovoljno sna takođe može dovesti do zapaljenja i pojave akni.

Žitarice od celog zrna, ovas, kinoa, leblebije, pirinač, krompir, kukuruz regulisaće nivoe šećera u krvi, sprečiti nagle skokove i padove i na taj način doprineti sprečavanju nastanka akni i crvenila.

EKCEMI

Visok nivo antioksidanasa je posebno značajan kod osoba sa ekcemom. Tu ubrajamo sveže voće i povrće koje treba što više unositi. Svakako, stres je značajan faktor i ukoliko to ne regulišete, ekcem će se i dalje javljati bez obzira na ishranu.

Dajte sve od sebe da utičete makar na ono što možete, na redovnu i pravilnu ishranu, fizičku aktivnost i kvalitetan san.

BORE I STARENJE

Neka istraživanja su pokazala da paradajz može pomoći u sprečavanju nastanka oštećenja od sunca zbog likopena koji utiče na pojavu slobodnih radikala. To naravno ne znači da treba da preskočite kremu za sunčanje već samo da svojoj ishrani dodate i paradajz.
Jako je važno da konstantno i svakodnevno koristite SPF, a ne samo tokom leta.

Takođe, vitamin C utiče na stvaranje kolagena koji pomaže koži da ostane glatka i jedra, tako da navalite na narandže, kivi, limun, grejp, bobičasto voće i sve ostale namirnice koje su bogate vitaminom C.

Svakako, ni u čemu ne treba preterivati, pa ni sa vitaminima kako ne biste zapali u hipervitaminozu.

KOSA

Suštinski, ono je dobro za vašu kožu, dobro je i za kosu jer se sastoje iz istog, vezivnog tkiva.
Kao jedan od bitnijih faktora, navela bih esencijalne masne kiseline.
Osobe koje ih ne unose u dovoljnoj meri, obično imaju krhku i lomljivu kosu.

Zdrave masti pomažu da kosa bude glatka i sjajna, da prosto izgleda zdravo.

Izvori dobrih masti su losos, avokado, orašasti plodovi, nerafinisana biljna ulja i tako dalje.

Vitamin B i gvožđe takođe doprinose dobrom izgledu i kvalitetu kose.

NOKTI

Vašim noktima su potrebne zdrave masti, vlakna, cink i selen, a sve to možete pronaći u orašastim plodovima. Ukoliko imate bele mrlje na noktima, verovatno vam fali cink.
Moj predlog je da doručku dodate recimo kašiku semenki bundeva, bilo da jedete slani ili slatki obrok, svakako će se slagati.

SUPLEMENTI

Lično, nisam ni protivnik ni zagovornik suplemenata već smatram da mogu biti korisni ukoliko nekome zaista fali određeni mikronutrijent.
Međutim, apsolutno vam nisu neophodni i ukoliko jedete pravu hranu i pravilno se hranite, male su šanse da će uopšte biti potrebe za tim.

ZAKLJUČAK

Svako genetski dobije određeni tip kose, kože, noktiju i nekad ni najbolja ishrana na svetu ne može značajno da promeni kvalitet. Međutim, ono što pravilnom ishranom možete dobiti jeste maksimum iz onoga što imate, a to je i više nego dovoljno. 😊

Negujte svoju kožu, kosu i nokte kako spolja, tako i iznutra. 😊