FITT Ideje za Zdrave Obroke 18.11.2018.

Vegi kuvani obrocipost

Vegi kuvani obroci

Verujem da se vegani i vegetetijanci raduju ovom videu, a i vi koji jedete meso ćete se uveriti da i bezmesni obroci mogu biti i te kako ukusni.

Najveći izazov kod vegeterijanaca, a posebno vegana, jeste da pored potpunog isključenja grupe namirnica, obezbede sve hranljive materije. To nije uvek lako, ali je uz pravi odabir moguće.

Vegi obroci koje sam predložila u videu su nutritivno kvalitetni i bez sumnje će vam dugo držati sitost i obezvediti hranljive sastojke iako nemaju mesa.
Leblebije su bogate proteinima i koriste se kao alternativa mesu, baš kao i šampinjoni. Žitarice su tu kao izvor složenih ugljenih hidrata, dok nam povrće obezbeđuje širok spektar vitamina, minerala i vlakana koja su jako bitna, kako za digestivni trakt, tako i za celokupno zdravlje.

Ono sa čime se vegeterijanci usled nevođenja računa mogu susresti jeste nedostatak vitamina B12, vitamina D, gvožđa, kalcijuma i omega-3 esencijalnih masnih kiselina… Zato je moj savet da pažljivo pripremate obroke ili makar imate spisak onih koje možete brzinski pripremiti kad baš ne znate šta biste jeli, a nemate ni puno vremena. Voćna salata sama po sebi ipak ne bi trebalo da bude ručak.

Evo nekih od biljnih namirnica koje su bogate proteinima:

Kinoa
Grašak
Orašasti plodovi
Puter od orašastih plodova
Semenke bundeve
Leblebija
Chia semenke
Semenke suncokreta
Sočivo
Tofu sir

Ove namirnice možete koristiti kao bazu obroka, a ostalo dodavati po želji, baš kao što sam ja u videu.

 

Obrok I

Maslinovo ulje 2 kašike
crni luk – 1 srednja glavica
šargarepa – jedna velika
kuvana leblebija 150g
so, začini
kurkuma
sok od paradajza 200ml
voda 150ml
proso 60g
baby spanać – količina po želji

********************************

Obrok II

bundevino ulje 2 kašike
Bundeva 300-400g
šampinjoni (pečurke) 200g
kari
kinoa 60g
so, začini
voda 250ml

*********************************

Obrok III

Maslinovo ulje – 2 kašike
paprika
mix sušenih začina
tikvica
zamrznuti kukuruz 50g
tucana ljuta paprika
kuvano sočivo 150g
1 čaša vode
ovsene pahuljice 50g
susam – po želji

************

 

Uživajte do narednog puta

Nada 🙂 

FITT Individualan plan ishrane uz koji najlakše i najefikasnije stižeš do željenih rezultata.

Ne savetujem vas kako da gladujete ili izbacujete liste namirnica iz ishrane, ne učim vas da kupujete šejkove ili preparate da biste postigli željeni izgled. Ne učim vas da je hrana zdrava ili nezdrava, kao ni dobra ili loša.

Učimo kako da na osnovu ličnih potreba, želja i ukusa sami sebi u budućnosti kreirate idealne obroke i vodite svoju ishranu na način na koji se najbolje uklapa u vaše potrebe.