Vi ste ono što jedete! Ili… ne baš?

Današnji tekst će verovatno biti pomalo čudan nekome ko ne prati moj rad duže vreme.

Želim zapravo da vam ovaj tekst bude osnova za sve ostalo.

Ishrana je važna. Važno je i korisno da se pravilno hranite kako bi vaš organizam funkcionisao optimalno. Ali je još važnije to kakav odnos imate sa hranom.

Nema poente u tome da jedete isključivo piletinu, brokoli i sve ono što ste negde pročitali da je zdravo, ako dane provodite brojeći kalorije i svoje mane usput.

Cilj pravilne ishrane je zdravlje i dobar osećaj.

A situacija iznad nije primer ni jednog ni drugog.

Mentalno zdravlje je podjednako važno kao i fizičko, a poremećaji u ishrani su bolesti kao i sve druge.

I molim vas… VI NISTE ONO ŠTO JEDETE.
Upamtite to, zapišite ako treba. 🙂
Mnogo ste više od toga! I od namirnica koje unosite i od broja kilograma, cipela… Čega god.

Nemojte brkati babe i žabe. Nemojte postati ortoreksični samo zato što trendovi nalažu sumanuta pravila koja se kose sa zdravljem.

Nemojte hrani pripisivati moralne atribute. Ona ih nema. Hrana je samo hrana. I vi ste samo osoba koja jede tu hranu, ne poistovećuje se sa njom. 🙂

Potrebno je da naučite da verujete svom telu i naučite da ga ponovo osluškujete. Ono savršeno zna šta mu treba. Mnogo bolje od nekog novinskog članka koji ste pročitali. 🙂

Upravo zato sve klijente sa kojima radim, motivišem da osvešćuju svoje obrasce ponašanja i odnos prema hrani jer je to jedini način da se dođe do trajnih rezultata.
Sigurna sam da poznajete mnogo ljudi (posebno žena) koje su bezbroj puta mršavile veliki broj kilograma i na kraju se vraćale na staro. Zato što nije do hrane, obično nije.

View this post on Instagram

Neka hrana ima značajno bolje nutritivne karakteristike u odnosu na neku drugu.🍉🌶🍄🌽🍌🍳🧀 Dok neka druga hrana ima mnogo kalorija, a ne baš mnogo nutrijenata. 🍔🍕🌭🍨🍫🍦 Ali retko kada postoji objektivan razlog da se bilo koja grupa ili sama namirnica potpuno eliminišu iz ishrane, kada govorimo o cilju redukcije telesnih masti. 😊 Možete jesti koju god hranu ovog sveta ali je pitanje mere i zapravo balansa.🧘‍♀️ Koju god hranu, koju god namirnicu, u koje god doba dana jeli, ako se uklapa u dnevni nutritivni i kalorijski balans, budite bez brige, neće vas ugojiti. Ono sto je isto popularno kod mnogih Dijetnih režima je promovisanje određenih suplemenata. ✅Ne postoji suplement koji je esencijalan. Suplementi se mogu koristiti kao dodatak već dobroj i kvalitetnoj dijeti ili kvalitetnom režimu ishrane. Ne treba vam supplement da bi dijeta bila uspešna ili da biste imali rezultat. Suplement, kao što i sama reč kaže je dodatak, koji u većini slučajeva i nije neophodan, ukoliko se već hranite nutritivno kvalitetnom hranom i imate izbalansiran unos svih grupa namirnica. Dijete obećavaju i brze rezultate? ✅Svaka dijeta koja izgleda dugoročno održiva, praktična, a naravno i da je pravilna, može vam dati odlične rezultate. Ono što ne treba da želite i što nije dobro, jeste dijeta koja obećava rapidan gubitak kilograma u kratkom vremenskom periodu. Takvi rezultati ne daju dobar ishod i dugoročno održiv rezultat, a isto tako ne pružaju benefite. Dijeta znači da morate da reorganizujete svoj život? ✅Dijeta i trening treba da se prilagode vašem životnom stilu, a ne obrnuto da sve podređujete novom režimu ishrane i vežbanja. Ne dozvolite sebi da budete žrtve ili pokusni kunići najnovijih trend dijeta. I nemojte skakati sa jednog režima na drugi, u potrazi za što lakšim i bezbolnijim rezultatom. Prvi korak koji treba da napravite kako biste bili više fit, zdraviji, srećniji i generalno zadovoljniji u svom telu, jeste da prestanete da zamišljaje da je privremena dijeta rešenje vašeg problema. Nije bila niti će ikada i biti. Trajna izmena životnih navika, redovno vežbanje i kontinuitet je ono čemu treba da ste posvećeni. 😘🤞 🌟www.fitt.rs🌟 #fitt #nadafitt #jazelimjamogu

A post shared by N A D A (@nadafitt) on

 

Svako zna kako da smrša. Ne postoji osoba koja ne zna kako bi smršala. Ali postoje oni koji žele prečice, brža rešenja i nisu spremni na dugoročne promene.

One nisu uvek lake. Zahtevaju dosta rada, posebno psihičkog, iako spolja deluje da je to samo pripremanje obroka i pametniji odabir. To je ponovno učenje ponašanja i borbe sa samim sobom.

Ali… Kada se sve sabere i oduzme, na kraju je lakše od kratkoročnih rešenja. Daleko lakše od svake dijete koju ste završili gladni i isfrustrirani. Nakon koje ste bili srećni 5 dana i nakon toga upali u novu krizu.

Zato se nadam da ćete ovaj tekst shvatiti najozbiljnije moguće i raditi na sebi u svakom smislu, ne samo u kontekstu pripremanja hrane. Jer… Vi niste ono što jedete. Mnogo ste više od toga. I nemojte to nikad zaboraviti.

 

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂