Vodič za preživljavanje porodičnih ručkova, proslava, rođendana…

Odgovorom na pitanje koje ću vam sada postaviti, odgovorićete sebi da li zaista imate problem sa ishranom ili je to sve u najblažim granicama.

Da li ste zabrinuti oko proslava na kojima znate da će biti hrane?
Da li razmišljate o tome unapred?

Dosta klijentkinja sa kojima sam razgovarala se susreće sa ovim. Kada ste na dijeti, lako je, ali šta kada to utiče na vaš socijalni život?

To je samo još jedan od znakova da zaista treba da poradite na svom odnosu prema hrani, tako da vam ona postane gorivo, a ne neprijatelj kog se plašite.

Sledeći saveti će biti vaša slamka spasa pred svaki rođendan, žurku, odlazak na porodični ručak… Samo ih pažljivo čitajte i primenjujte. 🙂

SVA HRANA JE OK

Ponoviću, baš sva hrana je ok! Znate već da ne volim hranu da povezujem sa moralom i da postoji samo nutritivno siromašnija i nutritivno bogatija. To znači da apsolutno smete da pojedete i rusku salatu, i sarmu na pravi srpski način, torte, kolače… Ma, šta god vam se bude jelo.

Imate moju dozvolu. 🙂

Kada hranu grupišete na dobru i lošu, stvarate sebi nepotreban pritisak zbog kog se loše osećate. Ješće vam se baš to zabranjeno i koliko god da se sudržavate, doći će trenutak kada ćete pući i popustiti. Možda ne u tom trenutku, ali kasnije… Ko zna.

Hrana je hrana. I jedite šta vam se jede!

View this post on Instagram

Vi ste ono što jedete! Ili… ne baš? Ishrana jeste važna. Važno je i korisno da se pravilno hranite kako bi vaš organizam funkcionisao optimalno. Ali je još važnije to kakav odnos imate sa hranom. Nema poente u tome da jedete isključivo piletinu, brokoli i sve ono što ste negde pročitali da je zdravo, ako dane provodite brojeći kalorije i svoje mane usput. Cilj pravilne ishrane je zdravlje i dobar osećaj. A situacija iznad nije primer ni jednog ni drugog. Mentalno zdravlje je podjednako važno kao i fizičko, a poremećaji u ishrani su bolesti kao i sve druge. I molim vas… VI NISTE ONO ŠTO JEDETE. Upamtite to, zapišite ako treba. 🙂 Mnogo ste više od toga! I od namirnica koje unosite i od broja kilograma, cipela… Čega god. Nemojte brkati babe i žabe. Nemojte postati ortoreksični samo zato što trendovi nalažu sumanuta pravila koja se kose sa zdravljem. Nemojte hrani pripisivati moralne atribute. Ona ih nema. Hrana je samo hrana. I vi ste samo osoba koja jede tu hranu, ne poistovećuje se sa njom. 🙂 Potrebno je da naučite da verujete svom telu i naučite da ga ponovo osluškujete. Ono savršeno zna šta mu treba. Mnogo bolje od nekog novinskog članka koji ste pročitali. 🙂 Upravo zato sve klijente sa kojima radim, motivišem da osvešćuju svoje obrasce ponašanja i odnos prema hrani jer je to jedini način da se dođe do trajnih rezultata. Sigurna sam da poznajete mnogo ljudi (posebno žena) koje su bezbroj puta mršavile veliki broj kilograma i na kraju se vraćale na staro. Zato što nije do hrane, obično nije. Svako zna kako da smrša. Ne postoji osoba koja ne zna kako bi smršala. Ali postoje oni koji žele prečice, brža rešenja i nisu spremni na dugoročne promene. One nisu uvek lake. Zahtevaju dosta rada, posebno psihičkog, iako spolja deluje da je to samo pripremanje obroka i pametniji odabir. To je ponovno učenje ponašanja i borbe sa samim sobom. Ali…Kada se sve sabere i oduzme, na kraju je lakše od kratkoročnih rešenja. Daleko lakše od svake dijete koju ste završili gladni i isfrustrirani. Nakon koje ste bili srećni 5 dana i nakon toga upali u novu krizu.Zato radite na svojim navikama, menjajte ih na bolje i da vas podsetim, vi niste ono što jedete. Mnogo ste više od toga.😘

A post shared by N A D A (@nadafitt) on

BEZ GRIŽE SAVESTI, MOLIM!

Sigurna sam da ste mnogo puta bili u situaciji da pojedete više nego što bi trebalo, i nakon toga osuđivali i napadali sebe. Možda su vam i drugi to radili?
Onda znate da sramota i izazivanje stida nisu način za motivaciju bilo koga…

Upravo suprotno.

Sledeći put kada budete preterali, pokušajte da pričate sa sobom kao sa najboljom prijateljicom. Verujem da njoj ne biste rekli to što ste u stanju sebi da izgovorite?

 

SASVIM JE NORMALNO I OČEKIVANO DA SE NEKAD PREJEDETE

Ljudski organizam nije mašina. Niste svakog dana podjednako gladni, niti vam se ista hrana jede. Biće dana kada ćete biti siti sa dva mala obroka, a biće i onih kada ćete biti gladni sa većih četiri.

Pa šta i da nekada preterate?

Osećaj nadutosti prođe za nekoliko sati, potrudite se da i vaša griža savesti ode za to vreme. 🙂

VODITE RAČUNA KAKO RAZGOVARATE SAMI SA SOBOM

Kada krenete da odaberete šta ćete jesti, šta sebi govorite?

“Hm… šta je od ovog zdravo?”

“Šta bih odavde smela da pojedem?”

ili…

“Kako ukusno izgleda sve! Šta mi se sada jede?”

Primećujete razliku?

U prvoj situaciji vi u startu sebe ograničavate. I velika je verovatnoća da će vam se najviše jesti baš to od čega bežite. Da li želite da celo veče provedete gledajući tuđe tanjire dok vi žvaćete nešto što vam se čak ni ne jede?

 

UŽIVAJTE U HRANI

Svi znamo da nije dobro da uživanje u ukusu hrane koristimo kao beg od života i emocija. Ali to apsolutno ne znači da inače ne treba da uživamo u hrani! Hrana jeste gorivo, ali ukusno gorivo koje će doneti dobro i vašem umu, a ne samo telu. 🙂

Zato sledeći put kada budete jeli omiljenu čokoladnu tortu, dozvolite sebi da zaista istinski uživate u njenom ukusu, bez razmišljanja o tome da li je dobra ili loša.

Savršena je. 🙂

SVE JE U HRANI… I NIŠTA NIJE U HRANI

Na šta se svode zabave? Ponekad, najviše na hranu… Svesni smo toga. Ali isto tako, nije sve ni u njoj. Puno je i do druženja, povezivanja sa ljudima… I iskoristite to, ima vremena kada ćete razmišljati o tome šta i koliko treba da pojedete. Sada je trenutak za druge stvari.

Ishrana bez stresa

KO VAM GOVORI ŠTA TREBA, A ŠTA NE?

Nije retkost da gojaznim osobama mnogi daju za pravo da govore šta treba, a šta ne treba da jedu. Verujem da je to iz najbolje namere, ali… Ponekad je zaista suvišno jer na taj način samo izazivaju loš osećaj u osobi kojoj govore.

Zato je najbolje da, ukoliko vam se to dešava, ljubazno stavite do znanja da ne želite o tome da pričate sada, da nije ni mesto, ni trenutak. Potrudite se da vaš odgovor ne bude u obliku napada, već u fokus stavite svoja osećanja. Tako su manje šanse da dođe do konflikta.

NIJE POTREBNO ISKUPLJENJE

Ne morate sutradan gladovati jer ste danas jeli. Jednostavno ne. Ne razmišljajte o tome… Nek vam ne bude ni na kraj pameti. Ne smišljajte stroge dijete, ni radikalne promene koje će brzo pasti u vodu.

Samo nastavite gde ste stali. Ustvari, možda nište uopšte ni stali? 🙂

Verujem da će vam ovaj kratki i koncizni vodič pomoći da na sledećoj proslavi zaista uživate. Bez lošeg osećaja, griže saveti ili nečeg trećeg… Navijam za vas! 🙂

 

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂