Instant postovi 10.07.2019.

Vodite računa o ishrani, a opet se gojite odnosno ne mršavite?

Situacija koja može biti posebno frustrirajuća i kao takva neretko dovede do obeshrabrenosti i vrlo često odustajanja od pravilne ishrane. Vodite se onim: „Što da vodim računa kad ionako nema efekta ni kada jedem zdravije.“ Tu postoje dva povezana problema… I OD ZDRAVE ISHRANE SE MOŽETE UGOJITI. I to vrlo lako! Zapravo isto kao i od „nezdrave“ (stavljam navodnike jer ne volim tako da klasifikujem hranu). Svaka namirnica ima svoje kalorije i nijedna nema sposobnost da goji. Goji visak kalorija, tj. sve one koje unesete preko svog dnevnog unosa, bilo da su iz čipsa ili integralnog hleba. Naravno, daleko je bolje pojesti integralni hleb nego čips, ali sada ne govorimo o zdravstvenom aspektu već isključivo o samom mršavljenju. Ukoliko se vodite time da zdravu hranu možete da jedete koliko hoćete, pa tako i radite – eto odgovora na pitanje kako se gojite, a mislite da vodite računa o ishrani.

I druga stvar je… NISTE SVESNI KOLIKO ZAPRAVO JEDETE. I to se može desiti na dva načina – niste upućeni u kalorijsku vrednost namirnica i veličine porcija i/ili jedete van obroka, pa nemate pravu predstavu o tome koliko zapravo pojedete u toku dana.
Ukoliko ne znate kalorijsku vrednost namirnica, svaki put kada nešto jedete, izguglajte. Ne treba da postanete opsednuti, ali morate biti makar okvirno svesni koliko čega unosite. Orašasti plodovi recimo na 100 grama imaju više kalorija nego prosečan ručak i vrlo lako se sa njima možete prevariti. 
Drugo, obratite pažnju na sve što jedete između obroka, a i na ono što pijete. Kafe sa slatkom pavlakom, šlagom, čokoladom i raznoraznim prelivima mogu imati i do 500 kcal, što je doslovno čitav obrok po kalorijama i kada to zanemarite, jasno je zašto ne mršavite. Nije ista ta kafa i obična kafa bez silnih dodataka. Naučite da pravite razliku i neće biti problema.

Recite mi, šta vas najviše koči kada je mršavljenje u pitanju?

FITT program uz koji najlakše i najefikasnije stižeš do željenih rezultata.

Ne savetujem vas kako da gladujete ili izbacujete liste namirnica iz ishrane, ne učim vas da kupujete šejkove ili preparate da biste postigli željeni izgled. Ne učim vas da je hrana zdrava ili nezdrava, kao ni dobra ili loša.

Učimo kako da na osnovu ličnih potreba, želja i ukusa sami sebi u budućnosti kreirate idealne obroke i vodite svoju ishranu na način na koji se najbolje uklapa u vaše potrebe.