Zadržavanje vode i mršavljenje

 

Sigurna sam da ste mnogo puta čuli kako oni koji brzo izgube kilograme, zapravo izgube i dosta tečnosti iz organizma. S druge strane, ima i onih koji tu istu tečnost krive za broj kilograma. Zato danas želim da vam objasnim kako sve to funkcioniše i kako treba da gledate na gubitak/zadržavanje tečnosti.

Pre svega, ljudsko telo se sastoji od kostiju, mišića, tkiva, kože, organa, masti, vode itd. Kada zanemarimo kosti, organe, dlake, ostaje nam par mesta sa kojih će se gubitak videti na vagi.

Masti, mišići, voda.

Masti: Iako je cilj gubitak viška telesnih masti, važno je pomenuti da je određena količina istih u organizmu korisna i neophodna. Višak se skladišti samo ukoliko unosite više kalorija nego što vam je zaista potrebno. Ta mast se skladišti ispod kože ili obavija vaše unutrašnje organe.

Mišići: Da nije mišića, ne bismo mogli ni da se krećemo. Baš svako od nas ih ima, iako neko više neko manje. Važno je znati da je mišić gušći od masti, tako da 5 kg mišića zauzima manje porstora nego 5 kg masti. Svakako, nema veću masu, 5 kg je 5 kg. 🙂

Voda: Mišićno tkivo i krv sadrže oko 80% vode, dok se preostalih 20% nalaze u mastima. Voda pomaže organizmu u transportu hranljivih materija i neophodna je za sve funkcije varenja, apsorpcije i cirkulacije.

Voda je takođe neophodna za regulisanje temperature tela i obezbeđivanje energije.

Ukoliko izgubite samo 2% vode, vrlo verovatno ćete to osetiti. Bićete malaksali, umorni, iscrpljeni…

 

DNEVNE PROMENE

Masu kostiju i organa svakako nećete moći da promenite, ali ipak postoji nešto što možete i to svakog dana. Količina hrane koju unosite svakodnevno će i te kako uticati na vaše rezultate.

MASA HRANE

Vrlo je jasno zašto se svi mere ujutru. Hrana koja teži više će i vas učiniti težim.

Isto važi i za tečnost. Zasigurno ćete biti teži nakon što popijete dva litra tečnosti nego čim se ujutru probudite. Probajte. Stanite na vagu odmah ujutru i onda nakon što ste popili nekoliko čaša vode. 🙂

 

ZADRŽAVANJE VODE

Do zadržavanja vode dolazi zbog različitih uzroka i dešava se na različite načine. Hormonski problemi, čuvanje glikogena… Takođe, zavisi i koliko dugo se ta voda zadržava. Ja ću vam danas objasniti nekoliko najčešćih razloga.

EDEMI

Edem je zapravo otok, prosto rečeno voda koja se zadržava u tkivima, ćelijama i seroznim šupljinama se akumulira na jednom mestu. Veličina edema varira, nije svaki isti, baš kao ni uzroci.

Energetski disbalans, problemi sa bubrezima, alergije, povrede, vežbanje…

U svakom slučaju, trebalo bi da proverite o čemu se radi ukoliko često imate edeme.

Šta možete da učinite?

* da se redovno hidrirate
* pobrinite se da unosite dovoljno natrijuma, kalijuma, kalcijuma, magnezijuma i cinka
* ne preterujte sa treninzima i obavezno ubacite odmor
* vodite računa o zglobovima i mišićima

Zadrzavanje vode

 

 

 

ZADRŽAVANJE GLIKOGENA

Mišić sadrži veliku količinu vode i suprotno popularnom mišljenju da se od dijete gube mišići, zapravo se gubi voda iz njih. Ovo posebno važi za dijete sa niskim unosom ugljenih hidrata. UH su važni jer upravo oni pomažu da nivo glikogena bude na adekvatnom nivou, što čini da vaši mišići izgledaju punije i definisanije. Ipak, ukoliko imate višak kilograma (ispod kojih se nalaze mišići), u danima kada jedete previše UH, delovaće kao da su vam masne naslage punije.

Ovo je samo još jedan od dokaza da UH nisu loši već upravo suprotno, izuzetno su korisni. Kada izgubite višak telesnih masti, baš oni će učiniti da vam mišići budu vidljiviji.

HORMONI I STRES

Muškarci i žene funckionišu malo drugačije i moram reći da su u hormonskom slučaju žene malo ugroženije u smislu da su podložnije promenama kada su u pitanju hormoni. Zatim hormoni utiču na zadržavanje vode u organizmu.

Stres je blisko povezan sa svime jer pre svega dovodi do promena u hormonskom statusu.

Činjenica je da ne možete u potpunosti eliminisati stres iz života, ali svakako možete dati sve od sebe da ga bude što manje.

Eto, nadam se da su vam ova pojašnjenja malo pojasnila stvari i da ćete znati kada i zbog čega vaga pokazuje plus ili minus. 🙂

 

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂 

NADA FITT PLAN ISHRANE