Zašto ne preporučujem “cheat day”?

Ukoliko iole čitate o ishrani i treningu, sigurna sam da ste već čuli za cheat day. To je onaj dan kada dozvolite sebi da jedete šta god hoćete, odnosno sve ono što inače ne smete. Obično je to junk hrana, razni slatkiši i tako dalje. Već znate šta se obično “ne sme”. 🙂

U nekom od prethodnih postova, pomenula sam da je korisno da se s vremena na vreme na nekoliko dana vratite na nivo održavanja kalorija umesto na deficit. Naravno, kada ste na režimu za mršavljenje.
To nije cheat day, a sada ću vam pojasniti zašto smatram da on nije najbolja opcija.

Pre svega, zato što postoji bolji pristup. Onaj koji ne zabranjuje apsolutno ništa, pa samim tim nećete ni imati potrebu za tim cheat danom.

Uvek nam se najviše jede/radi ono što nam je zabranjeno, prosto nam je psiha takva i to treba uzeti u obzir i kada je u pitanju ishrana.

Umesto cheat dana, možete birati i cheat obrok.

Šta to zapravo znači?

To što vam ništa nije zabranjeno, ne isključuje činjenicu da 80% vaše ishrane treba da budu nutritivno bogate namirnice. Ali, umesto da danima sebi zabranjujete sve, a onda izdvojite čitav dan da jedete šta hoćete, kod cheat obroka za taj jedan obrok možete jesti šta god želite.

 

KOJE SU PREDNOSTI CHEAT DANA?

OLAKŠAVA DIJETU

Nikome ne zvuči privlačno ideja da do kraja života ne sme da pojede ono što voli, a nije tako zdravo. Kada znate da vam je to ipak dozvoljeno, samo u određenoj meri, mnogo ćete lakše kontrolisati ostale obroke i nećete imati osećaj uskraćenosti koji je čest razlog odustajanja.

OMOGUĆAVA VAM DA JEDETE OMILJENU HRANU BEZ KRIVICE

Kada konstantno jedete junk hranu, to što je volite i uživate u njoj neće oprati krivicu koju osećate. S jedne strane, biće vam lepo, a s druge ćete konstantno razmišljati o tome koliko se nezdravo hranite. Cheat obrok je obrok u kom ćete zaista uživati, ali bez osećaja da bilo šta radite pogrešno. Šta vam više treba?! 🙂

To bi bila dva osnovna razloga zbog kojih smatram da je cheat koristan. I svakako jeste kad se primenjuje kako treba, ali…

 

View this post on Instagram

Jedu vam se brusketi? Ne znate kako da ih napravite, ali imate ostatke starog hleba, evo onda jednog odličnog i brzog rešenja za vas. 👩‍🍳 Stari ili svež hleb možete premazati maslinovim uljem, dodati so i začine i onda to zapeći, još ukusnija varijanta bi bila kada biste zagrejali puter ili maslinovo ulje, dodali luk i začine, a zatim time premazali hleb. Preko toga idu ostali dodaci po želji, pršuta, bri sir, kruška, bundevino ulje i semenke bundeve… Uvek možete biti kreativni i stavljati šta god volite i isprobavati razne kombinacije ukusa. Nekada u hrani jednostavno treba uzivati i prepustiti se ukusima i teksturama. 💃 📸 @fromyoeyes 🌟www.fitt.rs🌟 #fitt #nadafitt #jazelimjamogu #hleb #carbs

A post shared by N A D A __ P I L I S K I C (@nadafitt) on

CHEAT ZNAČI VARATI?

Sama činjenica da nešto varate, može učiniti da se osećate. I dalje znate da to nije nešto što je po “pravilu”… I dalje to odvajate od standardne ishrane.

NEKI LJUDI I DALJE OSEĆAJU KRIVICU

Posebno oni koji imaju neki od poremećaja u ishrani. Iako je osnovna ideja da se na ovakav način oslobodite krivice, nije uvek tako. Prosto zavisi od osobe do osobe.

KATEGORISANJE HRANE NA ZDRAVU I NEZDRAVU

Znate da ja volim da kažem nutritivno bogata i nutritivno siromašna, ne želim da hrani dajem moralne atribute. Hrana je hrana. I tačka. Ne treba da izaziva krivicu, osudu… Ništa slično.

I sama činjenica da se kategorizuje na taj način je već dovoljno loša.

Morate da budete “čisti” da biste zaslužili “varanje”. Vidite kako zvuči…

MOŽE BITI OKIDAČ ZA PREJEDANJE

Kada jedva čekate dan za varanje, možda izgubite kontrolu. Posebno ako imate problem sa opsesivnim prejedanjem i ionako ga jedva držite pod kontrolom. To je kao da ste pušaču koji je ostavio cigarete pre tri dana dali samo jednu cigaru… Koliko su šanse da će zaista na njoj i ostati?

ŠTA JE ONDA REŠENJE?

Da stalno pomalo varate. 🙂 Tako da ni nemate osećaj da bilo šta varate.

Umesto da potpuno izbacite neku namirnicu ili grupe namirnica, samo kontrolišite količinu. Sve je u redu dok ste u kalorijskom balansu odnosno deficitu i sve dok je tako i dalje ćete mršaviti bez obzira na to koju hranu jedete. Svakako, preporuka je da 80% namirnica na dnevnom nivou bude nutritivno bogato, a onih 20% iskoristite na šta god želite. Bilo da su to hamburgeri, čokolade, pizze… I nećete imati potrebu da bilo šta “varate”. 😉

 

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂 

 

NADA FITT PLAN ISHRANE